2017-11-04, 00:09
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ngon som vet var utomhus-scenen var filmad? Den i frortsmilj med en rektangulr damm med 50-talsknsla
Sklderviksplan, rsta/rstaberg, Stockholm.
Senast redigerad av ArneIII 2017-11-04 kl. 00:12.
Citera
2017-11-04, 01:24
Medlem
Nje, det hr var inge underhllande tyckte jag...
Citera
2017-11-04, 02:07
Medlem
Det var ett vldigt underhllande frsta avsnitt
de fr en liten appld.. https://youtu.be/rhnXWJmKbU4
Citera
2017-11-04, 07:04
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Sklderviksplan, rsta/rstaberg, Stockholm.

Tack! Letade runt i en timme p Google Maps igr utan resultat!
Citera
2017-11-04, 08:02
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Tack! Letade runt i en timme p Google Maps igr utan resultat!
https://kartor.eniro.se/m/G88Lj
Citera
2017-11-04, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ngon som vet var utomhus-scenen var filmad? Den i frortsmilj med en rektangulr damm med 50-talsknsla
restaurang "rsta frun" i bakgrunden.
(om den e kvar vill sga)
Citera
2017-11-04, 11:46
Bannlyst
inget vidare comeback av grotesco. det var alldeles fr snll, mesigt och politisk korrekt. mste finnas nt som ligger p grnsen fr anmlan, men hr saknades detta.

feministvnstern p svt anvnder vl grotesco som ett verktyg att fra ut "rtt" vrderingar i etern.

de har tappat stinget ven om det var vlarrangerat och snyggt gjort, men nr humorn inte finns dr s r man ingen humorgrupp lngre - d r man "helt aprop!"
Citera
2017-11-04, 13:01
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Riktigt hgkvalitativt frsta avsnitt. Inga asgarv, men en hel del smskratt. Jag r helt okej med att 3 skratt i minuten fr flytta p sig fr att gra vg fr en annorlunda berttarstil.

Kan tillgga att jag inte gillar musikaler, redan som barn suckade jag och brjade rulla tummarna nr sngnummren brjade i disneyfilmerna. Men detta var uppfriskande och vlgjort.

Men jag hoppas inte att hela ssongen r musikalavsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Dessutom kom programmet fram till fel slutsats. Lfven vnde inte kappan efter vinden. Han frutsg ett sammanbrott fr Sverige. Drfr gick han lngre n vad Sverigedemokraterna ville nr han stngde grnserna.
Tror inte du ska se det som en slutsats eller konklusion av hela avsnittet bara fr att det var sista numret. Dom pissade gtt t alla hll. P Romson, Lfven, gemene Svensson, och till och med lite p flyktingar ("jag r 12"). kesson som nationalismens vlnad sg jag inte som pisseri, men om man ogillar kesson och nationalism s kanske man gr det(?), och i s fall r det genialt.

Men fr att ta det specifika numret du nmner s ja, det r fel slutsats att sga att han vnda kappan efter vinden. Som de sjlva sjunger tidigare i samma nummer s fick ideologi flytta p sig till frmn fr pragmatik. De stllde sig snarare mot vinden, och Svenska invandringskramande folket (som de ocks sjunger lite om) vnde sina egna kappor efter. Det var nstan inga protester alls - eftersom det var Socialdemokraterna som gjorde det. Hade SD gjort halvparten s hade det blivit fackeltg, stenkastning, och sociala medier hade versvmmats av arga trar.
Citera
2017-11-04, 14:17
Medlem
Sqrbankens avatar
Tycker det var vldigt bra ven om jag inte direkt gapskrattade heller ngon gng.

Slog mig mest att man oblygt, under "trampa p trna-numret", har "lnat" rtt friskt frn Family guys numera klassiska weed-sng

Eller s r det bara ett sammantrffande.
Citera
2017-11-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
inget vidare comeback av grotesco. det var alldeles fr snll, mesigt och politisk korrekt. mste finnas nt som ligger p grnsen fr anmlan, men hr saknades detta.

feministvnstern p svt anvnder vl grotesco som ett verktyg att fra ut "rtt" vrderingar i etern.

de har tappat stinget ven om det var vlarrangerat och snyggt gjort, men nr humorn inte finns dr s r man ingen humorgrupp lngre - d r man "helt aprop!"

Tror det r ganska otroligt att Grotesco skulle g med p att SVT skulle bestmma hur deras show ska se ut. Jag tycker det verkar som en grupp med hyfsat mycket integritet som inte lter sig hunsas. Vldigt svrt att se att de egentligen skulle vilja gra nt annat men tvingas av SVT att ha med vissa vrderingar.
Citera
2017-11-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Slog mig mest att man oblygt, under "trampa p trna-numret", har "lnat" rtt friskt frn Family guys numera klassiska weed-sng

De hade ju lnat frn flera olika musikaler och operor, vilket gjorde det extra kul att kolla p om man gillar musikaler och operetter.
Citera
2017-11-04, 16:50
Medlem
Uncle Dukes avatar
Mycket stark premir! Jag skrattade mycket. Jag tycker om att Grotesco r s experimentella och duktiga p olika sorters humor, det verkar som om alla avsnitt i denna ssong ska vara i olika genrer. Jag tycker att alla medlemmarna (Per Andersson och Henrik Dorsin r vl de man ser oftast) verkligen fr skina i jmfrelse med nr de r med i andra produktioner, detta humorkollektiv (och TV-serieformatet) tar verkligen fram det bsta i alla medlemmarna, ungefr som i Kvarteret Skatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Bda har lnat melodin frn filmen Chitty Chitty Bang Bang: https://www.youtube.com/watch?v=ch_NuUgvb7s

Kommer ngon p andra ltar de lnat av? I "Sverige bygger inga murar"-numret var det nog 2-3 melodier jag knde igen, men kommer inte p vad originalltarna kan heta (eller s lter de bara bekanta fr att mnga snger i musikaler lter ungefr likadant).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in