Riktigt hgkvalitativt frsta avsnitt. Inga asgarv, men en hel del smskratt. Jag r helt okej med att 3 skratt i minuten fr flytta p sig fr att gra vg fr en annorlunda berttarstil.
Kan tillgga att jag inte gillar musikaler, redan som barn suckade jag och brjade rulla tummarna nr sngnummren brjade i disneyfilmerna. Men detta var uppfriskande och vlgjort.
Men jag hoppas inte att hela ssongen r musikalavsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
akrylforlibbad
Dessutom kom programmet fram till fel slutsats. Lfven vnde inte kappan efter vinden. Han frutsg ett sammanbrott fr Sverige. Drfr gick han lngre n vad Sverigedemokraterna ville nr han stngde grnserna.
Tror inte du ska se det som en slutsats eller konklusion av hela avsnittet bara fr att det var sista numret. Dom pissade gtt t alla hll. P Romson, Lfven, gemene Svensson, och till och med lite p flyktingar ("jag r 12"). kesson som nationalismens vlnad sg jag inte som pisseri, men om man ogillar kesson och nationalism s kanske man gr det(?), och i s fall r det genialt.
Men fr att ta det specifika numret du nmner s ja, det r fel slutsats att sga att han vnda kappan efter vinden. Som de sjlva sjunger tidigare i samma nummer s fick ideologi flytta p sig till frmn fr pragmatik. De stllde sig snarare mot vinden, och Svenska invandringskramande folket (som de ocks sjunger lite om) vnde sina egna kappor efter. Det var nstan inga protester alls - eftersom det var Socialdemokraterna som gjorde det. Hade SD gjort halvparten s hade det blivit fackeltg, stenkastning, och sociala medier hade versvmmats av arga trar.