2017-11-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej på afghanen MR då?
I JMs rättspsyk utlåtande stod det inga diagnoser och mycket var maskat också.

Ja, på MR. Kanske vi får veta JM:s diagnos i HR.förhandlingarna.
Citera
2017-11-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Galenskap var rätta ordet! Det är plågsamt ibland när man försöker förstå denna ondska.

Möller måste tro hon är väldigt smart, men det är hon ju inte. Hon bara babblar. När hon föröker svänga sig med psykologi bli det bara pinsamt att lyssna till. Liksom allt annat hon säger.

VET eller TROR dig veta vem som mördade Aki? Vi är många som tror, däremot. Har man följt med i media och i diskussionerna här, då får man en bild och den tycks vara likartad hos de flesta här på tråden. Om det inte framkommit redan vem som gav Aki dödsstöten så kommer någon att tala bredvid mun förr eller senare. Eller kanske redan har gjort? Vi kan ju hoppas på det.

Att någon eller några ur Möllerklanen läser här är självklart. Hoppas också att de tar itu med de problem som deras hemska morsa har åsamkat dem, det är de värda. De är fortfarande unga och kan leva ett bra liv.

Jag har min egen livsfilosofi och den är att när du dör, ja då kommer notan. Tro mig! All skit du ligger bakom i ditt liv kommer du att få betala för när du dör. Det existerar inga springnotor. Johanna Möllers nota kommer att bli rätt saftig.
Citera
2017-11-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej på afghanen MR då?
I JMs rättspsyk utlåtande stod det inga diagnoser och mycket var maskat också.

Jag tro det var f.d riksåklagare Alheim som nämnde det i ett uttalande.
Citera
2017-11-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag har min egen livsfilosofi och den är att när du dör, ja då kommer notan. Tro mig! All skit du ligger bakom i ditt liv kommer du att få betala för när du dör. Det existerar inga springnotor. Johanna Möllers nota kommer att bli rätt saftig.

Det tror jag också.
Citera
2017-11-04, 16:40
Medlem
Citat:
Om ondska;
Den instrumentella ondskan uppstår när förövaren är medveten om att han utför en ond handling men gör ett undantag för sig själv. Som typ JM och ubåtsmannen Peter Madsen. Det ligger i personens personlighet.
Den idealistiska ondskan är när man utför en ond handling, i tron att den är god. Såsom soldater i krig. De behöver inte ha varit onda i ordets rätta bemärkelse innan de hamnade i den situationen.

För fasen! Nu ställer du till det för mig. Vad menar du med instrumentell ondska? Du hävdar att ondska kan katalogiseras, eller? Jag tror dig inte. Ondska är ondska, rätt och slätt.Härom råder ingen tvekan. Att vara ondskefull, är det något man väljer? Kan det vara så enkelt? Då kommer följdfrågan, kan man vara ondskefull och god på samma gång.
Jag är älskar min dotter, men hatar min son. Jag har inga barn, som tur är.
Citera
2017-11-04, 16:49
Medlem
Citat:
Galenskap var rätta ordet! Det är plågsamt ibland när man försöker förstå denna ondska.

Möller måste tro hon är väldigt smart, men det är hon ju inte. Hon bara babblar. När hon föröker svänga sig med psykologi bli det bara pinsamt att lyssna till. Liksom allt annat hon säger.

VET eller TROR dig veta vem som mördade Aki? Vi är många som tror, däremot. Har man följt med i media och i diskussionerna här, då får man en bild och den tycks vara likartad hos de flesta här på tråden. Om det inte framkommit redan vem som gav Aki dödsstöten så kommer någon att tala bredvid mun förr eller senare. Eller kanske redan har gjort? Vi kan ju hoppas på det.

Att någon eller några ur Möllerklanen läser här är självklart. Hoppas också att de tar itu med de problem som deras hemska morsa har åsamkat dem, det är de värda. De är fortfarande unga och kan leva ett bra liv.
Tja, heter man det vackra namnet Julia Blomsterlund då duger det inte med svaret, "inga kommentarer" Fröken Blomsterlund borde å det snaraste ta tag i sitt liv. Berätta för helvete vad det
var som hände. Vi vet att du Julia Blomsterlund på något vis är inblandad i mordet på Aki. Sitt faan inte och värk utan kläck ur dig sanningen nu.
Om jag någonsin får höra namnet Julia Blomsterlund, vad det gäller jobbansökan eller något annat så kommer svaret att bli "ETT FETT NEJ". Den stämpeln kommer jag att gifta mig med. Hur faan skall du ha det din djävla slyna? Fram med sanningen nu, därefter kan du som vi andra börja om på noll igen.
Senast redigerad av winnertip 2017-11-04 kl. 17:12.
Citera
2017-11-04, 17:01
Medlem
Citat:
För fasen! Nu ställer du till det för mig. Vad menar du med instrumentell ondska? Du hävdar att ondska kan katalogiseras, eller? Jag tror dig inte. Ondska är ondska, rätt och slätt.Härom råder ingen tvekan. Att vara ondskefull, är det något man väljer? Kan det vara så enkelt? Då kommer följdfrågan, kan man vara ondskefull och god på samma gång.
Jag är älskar min dotter, men hatar min son. Jag har inga barn, som tur är.

Den s.k instrumentella ondskan bygger bl.a på att man alltid, precis alltid, gör saker man på något sätt själv har vinning av, enbart för sin egen skull. Man saknar allt vad hänsyn och ödmjukhet och omsog om andra heter och man spelar ut människor mot varandra och skaffar sig hållhakar på dem genom list och intriger.

Onda handlingar, ren och skär elakhet i vissa situationer, om du så vill, betyder inte att man är alltid är ondsint. Den som begår elaka/onda handlingar kan känna skuld och skam efteråt. Till och med be om ursäkt för vad man har gjort. Vilket aldrig psykopaten gör. Den anser att alla andra är idioter som inte tar för sig och att man därför kan utnyttja dem fullt ut. För egen vinning. Sen spelar det ingen roll om det handlar om deras egna barn. Psykopaten själv anser inte att de gör något fel.

De gör bara det de anser står till buds.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 17:21.
Citera
2017-11-04, 17:24
Medlem
Citat:
Tja, heter man det vackra namnet Julia Blomsterlund då duger det inte med svaret, "inga kommentarer" Fröken Blomsterlund borde å det snaraste ta tag i sitt liv. Berätta för helvete vad det
var som hände. Vi vet att du Julia Blomsterlund på något vis är inblandad i mordet på Aki. Sitt faan inte och värk utan kläck ur dig sanningen nu.
Om jag någonsin får höra namnet Julia Blomsterlund, vad det gäller jobbansökan eller något annat så kommer svaret att bli "ETT FETT NEJ". Den stämpeln kommer jag att gifta mig med. Hur faan skall du ha det din djävla slyna? Fram med sanningen nu, därefter kan du som vi andra börja om på noll igen.

Har suttit i många rättegångar och den som säger "inga kommentarer" har ofta något att dölja. Men inte alltid.

Din ilska är ju uppenbar. Vet du något med säkerhet så bör du kontakta polisen. Om du däremot TROR något som du har hört = skvaller, så gör du bäst i att hålla tyst.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 17:27.
Citera
2017-11-04, 17:26
Medlem
Citat:
Den s.k instrumentella ondskan bygger bl.a på att man alltid, precis alltid, gör saker man på något sätt själv har vinning av, enbart för sin egen skull. Man saknar allt vad hänsyn och ödmjukhet och omsog om andra heter och man spelar ut människor mot varandra och skaffar sig hållhakar på dem genom list och intriger.

Onda handlingar, ren och skär elakhet i vissa situationer, om du så vill, betyder inte att man är alltid är ondsint. Den som begår elaka/onda handlingar kan känna skuld och skam efteråt. Till och med be om ursäkt för vad man har gjort. Vilket aldrig psykopaten gör. Den anser att alla andra är idioter som inte tar för sig och att man därför kan utnyttja dem fullt ut. För egen vinning. Sen spelar det ingen roll om det handlar om deras egna barn. Psykopaten själv anser inte att de gör något fel.

Krångla inte till det. Ondska är illvillighet. Varenda individ på denna planeten har ett ansvar och en fråga, vill du vara god, eller vill du vara ond? Du kan inte ha båda. Bestäm dig.
Jag kan inte påstå att jag är helt igenom god, nej det går inte, därför att jag är inte en helt igenom god person. Man vill ju vara det, men är det möjligt? Vad tror du? Är ondska ett val?
Citera
2017-11-04, 17:33
Medlem
Citat:
Krångla inte till det. Ondska är illvillighet. Varenda individ på denna planeten har ett ansvar och en fråga, vill du vara god, eller vill du vara ond? Du kan inte ha båda. Bestäm dig.
Jag kan inte påstå att jag är helt igenom god, nej det går inte, därför att jag är inte en helt igenom god person. Man vill ju vara det, men är det möjligt? Vad tror du? Är ondska ett val?

För oss "vanliga" är ondska ett val. Men för en psykopat är det INTE så. De lever i det hela tiden, de är födda sådana. Det är deras sätt att vara. Det är en störning, oftast en brist i hjärnans "amygdala" som de är födda med. Den del av hjärnan där våra mest primitriva drifter finns. Tillsammans med olika spårämnen såsom serotonin och dopamin är de - vad vi upplever dem som - känslokalla monster. Eftersom de inte har någon empati kan de heller inte sätta sig in i hur andra mår. De saknar intresse för andra människor, annat än som objekt och ett instrument för att nå sina egna personliga mål.

Varken du eller jag eller någon annan är alltigenom goda, men vi strävar (förhoppningsvis) efter att vara det. Eftersom vi HAR ETT SAMVETE. Som psykopaten saknar.

Fattar du nu?
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 17:45.
Citera
2017-11-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, kära lilla barn ,Julia! det du måste göra är något av det svåraste ett barn kan behöva göra, jag vet att det gör så oerhört ont i dig o det kommer inte bli bättre av att du tiger. Ett barn är ju alltid i beroende ställning till sina föräldrar o det vet du säkert vad det innebära, vi alla vet att du är du och inte din mamma ,så snälla visa det o ta ett moget beslut , du är en mamma till en liten fin pojke o fler barn kommer du säkert få ,så bli en förebild för dom o andra människor som råkar ut för liknande trauma.
Var inte en kopia av din mor när du är ett orginal. Jag tror på dig Julia o vill ge dig kraft till att göra vad som är rätt. Styrke kram till dig.
Citera
2017-11-04, 18:22
Medlem
Citat:
Inte hjälper vi Julia genom att lägga sten på bördan. Tror mer på inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in