2017-11-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, nu har vi alla varit med länge och läst och läst om igen och igen... ältat allting kors och tvärs och fram och tillbaka...

Denna väntan på HR är helt enkelt olidligt lång!

Det tycker jag också - men om ett par dagar är det dags. Fattar bara inte varför man har avsatt så många dagar till detta fall. Det måste alltså finnas väldigt mycket att ta upp....
Citera
2017-11-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det tycker jag också - men om ett par dagar är det dags. Fattar bara inte varför man har avsatt så många dagar till detta fall. Det måste alltså finnas väldigt mycket att ta upp....

JM har ju klart deklarerat, vilket bara det är märkligt, att nu handlar allt om HÄMND.

Ingen kan väl anklaga JM för att vara fåordig eller ha brist på namn/händelser/whatever att gräva upp som talar för hennes egen sak.

Där ligger möjligen förklaringen till antal dagar som avsatts. Bara en - suck - gissning.
Citera
2017-11-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM har ju klart deklarerat, vilket bara det är märkligt, att nu handlar allt om HÄMND.

Ingen kan väl anklaga JM för att vara fåordig eller ha brist på namn/händelser/whatever att gräva upp som talar för hennes egen sak.

Där ligger möjligen förklaringen till antal dagar som avsatts. Bara en - suck - gissning.

Javisst - men självklart är det väl inte HON som har velat hämnas...Det har väl någon annan med något oklart "kulturskäl". Vem nu det skulle vara. Svärsonen?

Hon är som sagt otrolig, men tycks inte alls begripa hur falskt och dessutom urbota korkat hennes ord ter sig för dem som tvingas utstå att lyssna till eländet. Redan i TR lät inte Wenna särskilt imponerad av vad JM sa och på sättet hon sa det, om man ska uttrycka sig milt.

Ska bli intressant att lyssna på HR-förhandlingarna på tisdag - och på Håkan Slagbrand från VLT, om han vågar referera efter de attentat han utsatts för. Men han verkar ju rätt tuff.
Citera
2017-11-03, 23:45
Medlem
Jag har motvilligt låtit mig dras in i denna familjetragedi, och man både skräms och fascineras av vad somliga individer är beredda att göra för sin egen vinnings skull.
Helt klart lider Johanna Möller av en grandios självbild, vilket säkert många av oss gör, men om man tror att man ska gå iland med mord av det slag som skett, ja då är man en synnerligen korkad person.
Man häpnar, och jag hoppas verkligen att detta veritabla illdåd som Johanna Möller ligger bakom bestraffas med maxstraff. Skammen är avgrundsdjup.
Hur gick mordet på Aki Pasila till? Ni illdådare, träd nu fram. Själsfrid får man inte av drogmissbruk.
Träd fram och berätta om vad som hände. Jag vet att ni som mördade Aki läser detta.
Vad var dealen? Att dela på två miljoner, men nu sade If nej, det blir inga pengar. Hur känns det att ha mördat Aki för noll kronor?
Alla vi som har satt oss in i denna galenskap, VET vem som mördade Aki, och det djävliga är, vi kommer inte åt er. Sover ni gott om nätterna, era djävla mördare?
Senast redigerad av winnertip 2017-11-04 kl. 00:12.
Citera
2017-11-04, 08:30
Medlem
Citat:

Det är ju en massa förhör som ska spelas upp och en hel del skriftlig bevisning som ska gås igenom. Du kan beställa överklagandena via mail hos Västmanlands TR så ser du själv, samtliga parter har överklagat. Ny bevisning är inte så mycket (vad vi vet hittills). JM åberopar: Glasögonrecept. Polisens spaningsPM från deras 2 besök i Sthlm (avser den ev inspelningen). Beslagsprotokoll som visar att MRs Iphone var i beslag 160810. MRs RPU utlåtande (att han har antisocial personlighetsstörning, eget motiv, ändrar uppgifter, inte är trovärdig). Åkl nya uppgifter: Vittnesförhör med den som köpte huset av JM o AP (ang att ingen post kommit från IF), kompletterande temsning 170809 vid Granliden, fotodokumentation fr Granliden 170809 (ang växtligheten i augusti). MRs advokat kommer ta upp JMs RPU och hennes diagnos.

Såg att du funderat ang Slagbrand i annan post. Han har själv, i lokala tvnyheter, sagt att det har att göra med ett ekonomiskt brott han skrivit om.
Citera
2017-11-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag har motvilligt låtit mig dras in i denna familjetragedi, och man både skräms och fascineras av vad somliga individer är beredda att göra för sin egen vinnings skull.
Helt klart lider Johanna Möller av en grandios självbild, vilket säkert många av oss gör, men om man tror att man ska gå iland med mord av det slag som skett, ja då är man en synnerligen korkad person.
Man häpnar, och jag hoppas verkligen att detta veritabla illdåd som Johanna Möller ligger bakom bestraffas med maxstraff. Skammen är avgrundsdjup.
Hur gick mordet på Aki Pasila till? Ni illdådare, träd nu fram. Själsfrid får man inte av drogmissbruk.
Träd fram och berätta om vad som hände. Jag vet att ni som mördade Aki läser detta.
Vad var dealen? Att dela på två miljoner, men nu sade If nej, det blir inga pengar. Hur känns det att ha mördat Aki för noll kronor?
Alla vi som har satt oss in i denna galenskap, VET vem som mördade Aki, och det djävliga är, vi kommer inte åt er. Sover ni gott om nätterna, era djävla mördare?

Galenskap var rätta ordet! Det är plågsamt ibland när man försöker förstå denna ondska.

Möller måste tro hon är väldigt smart, men det är hon ju inte. Hon bara babblar. När hon föröker svänga sig med psykologi bli det bara pinsamt att lyssna till. Liksom allt annat hon säger.

VET eller TROR dig veta vem som mördade Aki? Vi är många som tror, däremot. Har man följt med i media och i diskussionerna här, då får man en bild och den tycks vara likartad hos de flesta här på tråden. Om det inte framkommit redan vem som gav Aki dödsstöten så kommer någon att tala bredvid mun förr eller senare. Eller kanske redan har gjort? Vi kan ju hoppas på det.

Att någon eller några ur Möllerklanen läser här är självklart. Hoppas också att de tar itu med de problem som deras hemska morsa har åsamkat dem, det är de värda. De är fortfarande unga och kan leva ett bra liv.
Citera
2017-11-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är ju en massa förhör som ska spelas upp och en hel del skriftlig bevisning som ska gås igenom. Du kan beställa överklagandena via mail hos Västmanlands TR så ser du själv, samtliga parter har överklagat. Ny bevisning är inte så mycket (vad vi vet hittills). JM åberopar: Glasögonrecept. Polisens spaningsPM från deras 2 besök i Sthlm (avser den ev inspelningen). Beslagsprotokoll som visar att MRs Iphone var i beslag 160810. MRs RPU utlåtande (att han har antisocial personlighetsstörning, eget motiv, ändrar uppgifter, inte är trovärdig). Åkl nya uppgifter: Vittnesförhör med den som köpte huset av JM o AP (ang att ingen post kommit från IF), kompletterande temsning 170809 vid Granliden, fotodokumentation fr Granliden 170809 (ang växtligheten i augusti). MRs advokat kommer ta upp JMs RPU och hennes diagnos.

Såg att du funderat ang Slagbrand i annan post. Han har själv, i lokala tvnyheter, sagt att det har att göra med ett ekonomiskt brott han skrivit om.

Jo, jag har läst överklagan från båda parter, 2 respektive 17 sidor. Gissa vems som var längst ;-)? Ja, du vet ju.
Glasögonreceptet är bara fånerier. Hoppas man inte tar någon större notis om det. Jag ser också dåligt när jag kör bil i mörker, men visst kan jag köra ändå om jag måste.

Självklart finns det nytt material, gammalt som redan har tröskats igenom tas inte upp igen om inte nya omständigheter har tillkommit.

När du skriver om diagnoser så tyckte jag att det var märkligt att man gick ut med MR:s diagnos men inte med JM:s. Det ska bli enormt intressant att följa HR-förhandlingarna.
Citera
2017-11-04, 15:00
Medlem
Citat:
Jo, jag har läst överklagan från båda parter, 2 respektive 17 sidor. Gissa vems som var längst ;-)? Ja, du vet ju.
Glasögonreceptet är bara fånerier. Hoppas man inte tar någon större notis om det. Jag ser också dåligt när jag kör bil i mörker, men visst kan jag köra ändå om jag måste.

Självklart finns det nytt material, gammalt som redan har tröskats igenom tas inte upp igen om inte nya omständigheter har tillkommit.

När du skriver om diagnoser så tyckte jag att det var märkligt att man gick ut med MR:s diagnos men inte med JM:s. Det ska bli enormt intressant att följa HR-förhandlingarna.

Ja, speciellt JMs diagnos vore ju intressant att höra mer om samt hoppas jag att åklagaren kommer med förstärkt bevisning avseende Aki.
Citera
2017-11-04, 15:07
Medlem
Citat:

Vad var det för diagnos som de gått ut med som MR har?
Det har jag missat.
Citera
2017-11-04, 15:09
Medlem
Om ondska;
Den instrumentella ondskan uppstår när förövaren är medveten om att han utför en ond handling men gör ett undantag för sig själv. Som typ JM och ubåtsmannen Peter Madsen. Det ligger i personens personlighet.
Den idealistiska ondskan är när man utför en ond handling, i tron att den är god. Såsom soldater i krig. De behöver inte ha varit onda i ordets rätta bemärkelse innan de hamnade i den situationen.
Citera
2017-11-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad var det för diagnos som de gått ut med som MR har?
Det har jag missat.

Antisocial personlighetsstörning (som även har en empatibefriad del, psykopati). Till skillnad mot narcissisten är den antisociala oftast "råbarkad" och kriminell. Mycket slagsmål, stölder och rån. Narcissisten är mer en inställsam smickrare och manipulatör som kör med "manschettbrottslighet" men som även de kan utföra grymma våldsbrott. Eller få andra att göra det.

Lite mer om den antisociala här:
https://lattattlara.com/klinisk-psykologi/personlighetsstorningar/antisocial-personlighetsstorning/
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 15:26.
Citera
2017-11-04, 15:22
Medlem
Citat:
Antisocial personlighetsstörning (som alltid har en empatibefriad del, psykopati).
Okej på afghanen MR då?
I JMs rättspsyk utlåtande stod det inga diagnoser och mycket var maskat också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in