Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Kommentar till några av ovanstående:
Elstolar - fungerar numera oftast även på bilar som varit med i 15 år och gått 25000 mil.
Elhissar - vill du manövrera annan ruta än den som är i dörren närmast dig är det nog bra om det inte är vev som gäller.
Elspeglar - ställ in den på höger sida kräver då mycket långa armar.
Torkare/spolare på strålkastarna - Måste fungera om bilen har xenonljus. Dessutom ett bra hjälpmedel för att verkligen se något i vissa vädersituationer
AC - var det så länge sedan du körde en bil sommartid utan AC, inget man vill vara utan!
Citat:
Torkare/spolare på strålkastarna - Måste fungera om bilen har xenonljus. Dessutom ett bra hjälpmedel för att verkligen se något i vissa vädersituationer
Man måste väl inte ha xenonljus. Det är ju dessutom helt ute nu när det finns LED. Alltså behövs inte torkarna/spolarna heller. De fungerar dessutom inte heller alltid.
Citat:
Elhissar - vill du manövrera annan ruta än den som är i dörren närmast dig är det nog bra om det inte är vev som gäller.
Elspeglar - ställ in den på höger sida kräver då mycket långa armar.
Båda underlättas av om det finns en vev. Man säger till den som sitter närmast:
-Veva ner rutan!
Om det inte finns någon vev:
-Hur då? Det finns ju ingen vev.
Har för mig att det fanns bilar med både och när man började med detta marknadsjyckel.
Citat:
AC - var det så länge sedan du körde en bil sommartid utan AC, inget man vill vara utan!
ACen pajade och jag kunde inte motivera reparationskostnaden. Temperaturen överskrider sällan 25C utomhus i Sverige, möjligtvis i Skåne. Vädrar man ut så blir det 25C i bilen. Svart läder/imitation i sätena är ju säkert till för att man ska tvingas ha AC.
Elektrisk parkeringsbroms som är inbyggd i bromsoket är ju ett hjärnsläpp utan dess like. El och smuts hör inte ihop och funktionen ger inget mervärde och är ju totalt onödig.
Min första punkt med tvärställd motor saknar fortfarande motivering av någon idiot i tråden. Jag tror det är för att det ska bli dyrare att byta kamrem som dessutom också är helt onödig.