2017-11-03, 19:18
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att han anser att han är oskyldig och väntar nog bara för att se om något material (film, text, foto, ljud) dyker upp. Om det inte gör det tror jag han kommer köra oskyldig-kortet fullt ut.
Det är liksom svårt att spela ut oskyldig-kortet fullt ut utan att lämna en kommentar. Så fort han ger en kommentar kommer drevet att komma igång igen. Media begår ett groteskt misstag om de ger Soran ett frikort.
Citera
2017-11-03, 19:18
Bannlyst
Är det känt varför tidningarna håller inne med våldtäktskurdens namn? Expressen verkar ha skickat dom godtyckliga pressreglerna i fallet med Virtanen, är det så enkelt att det är omhuldad kurd med en påstådd feministisk agenda?

Vad händer vid Stockholms tingsrätt? Några förhandling eller liknande på gång bakom lykta dörrar?
Våldtäkten i somras skedde på Södermalm, så kronoberg blir väl platsen för polis, häkte och tingsrätt?
Citera
2017-11-03, 19:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Pajasarna på Våldtäktsbladet & Expressen fattar inte att de gräver sin egna grav genom att INTE namnge Soran. Vilka jubel-idioter, om de låter Soran komma undan drevet genom att stänga av mobilen och inte ge några kommentarer så kommer alla andra som drabbas av drev i framtiden använda likadan taktik. Vid stora personliga skandaler kommer gammel-media få mindre klick och mediekonsumenterna kommer i stället att söka sig till Flashback o alternativmedia.

Nja kommer bli bevis för att media ljuger och försöker dölja efter vilken etnicitet påstådda förövare har. Vissa som Timell och Kronér är det helt ok att dreva mot men en kurd som Soran den kan man inte göra det mot. Det är bara fake news att påstå något dumt som detta. Förklara då varför Kronér fick springa gatlopp i media för något helt sanslöst betydligt mindre allvarligt än det Soran påståtts gjort?
Senast redigerad av Zaedrews 2017-11-03 kl. 19:23.
Citera
2017-11-03, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Jag tycker det är värsta häxjakten! Tycker synd om honom ☹️

Han är ju inte ens omnämnd i media så drev är det liksom inte.

Jämför med först på nästan all media.
Citat:
Anklagad Kronér hoppar av SVT-program

Här har en anklagad Soran för extremt värre saker inte ens blivit omnämnd av media.

Sedan synd om är det då om minst en av dessa kvinnor om bara ett uns av anklagelserna är sanna.
Citera
2017-11-03, 19:59
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Nej kvinnor vill inte ha feminina män men vi vill välja män; inte att okända eller de vi ogillar tafsar på oss. Om kvinnor har olika begär i sängen så är det ju med en man de valt inte en våldtäktsman. Det borde väl du också förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Grejen är att är manlig man bryr sig noll om vad en kvinna tycker, tänker eller ens säger

Så är det faktiskt och ni gillar det innerst inne, inse fakta eller operera bort livmoder + äggstockar och donera till närmaste dinosauriemusuem
Vi kan ju bekräfta empiriskt att kvinnor vill åtminstone välja sina män även när det kommer till det här med våldtäktsfantasier. Ca 40% av kvinnor har dessa regelbundet men bara 9% av fantasierna är helt "averse" (överfallsvåldtäkt av random) övriga är mer eller mindre "erotic", där hon blir övermannad av en man hon redan vill ha. Sen vill ca hälften av dessa kvinnor inte ens uppleva dessa fantasier i form av rape-play.

Men visst kan det vara så att det, i någon mån, finns ett omöjligt problem där en manlig befolkning med värderingar bra nog för att vi knappt ska ha några övergrepp, per automatik blir för respektfulla och därmed fega, för att vara intressanta för kvinnor. Kvinnors biologi/psykologi/begär är inte något politiskt korrekt, utan evolutionärt pragmatiskt.

OnT: Skönt att det inte verkar ligga något i Sorans självmordsrykten iallafall.
Senast redigerad av Arnstadokratin 2017-11-03 kl. 20:08.
Citera
2017-11-03, 20:07
Avstängd
I sin bok tar han iallafall avstånd från mord och våldtäkter i Sverige.
Citera
2017-11-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Jag började fundera över en liten ful komiker i ett gäng som börjar med "G".

Jag har hört av vittne till händelsen att denne komiker betett sig opassande vid ett krogbesök i Karlshamn. Han ska ha varit påträngande (möjligen mer) mot en kvinna och hennes store atletiske man fick rädda henne. Vad som exakt hände och vad han gjorde vet jag inte, men denna snälle kille ska man nog akta sig för att reta upp.

Jag har sedan funderat på denna händelse varje tillfälle som komikern syns på teve och undrar numera lite om det kan vara han som blivit anmäld.

Jag är nästan säker på vem du syftar på, har också hört kroghistoria, kanske till och med från typ samma tillfälle. Komikern och en bekant till mig fick till det -i samförstånd bör tilläggas, så att ingen drar allt för förhastade slutsatser. Men hon var nätt och jämt 18 vid tillfället (såg dock yngre ut än vad hon var på den tiden) och det får mig att känna visst obehag varje gång jag ser honom på TV. Varför är man ute efter någon så mycket yngre än sig själv? Han var ju dessutom stadgad som jag förstår det. Det skulle inte förvåna mig om det finns något lik i den garderoben.
Citera
2017-11-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Du försöker bara rättfärdiga ditt sviniga och antagligen olagliga beteende mot kvinnor, ditt kvinnohat för att kvinnor inte vill ha dig och ditt dåliga självförtroende.

Jajisses, du fattar inte att han har helt rätt. Ni kvinnor går ju på dessa trixs gång på gång. Man låtsas lyssna men egentligen skiter man högaktningsfullt i era fantasiproblem. Allt för att få komma in i era brallor.
Citera
2017-11-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är ju inte ens omnämnd i media så drev är det liksom inte.

Jämför med först på nästan all media.

Här har en anklagad Soran för extremt värre saker inte ens blivit omnämnd av media.

Sedan synd om är det då om minst en av dessa kvinnor om bara ett uns av anklagelserna är sanna.

Kronér gick ut med det själv.
Timell / TV4 också.

Soran har inte gått ut med något än. Inte polisen heller. Därför är det juridiskt sett bara rykten.
Citera
2017-11-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Jag tycker det är värsta häxjakten! Tycker synd om honom ☹️
Om han har våldtagit kvinnor är det inte synd om honom. Fast jag förstår inte varför de två kvinnorna som han ska våldtagit inte anmälde våldtäkterna på en gång. Jag förstår att man inte vågar anmäla sin chef, sin regissör eller en kändis som fixat en roll för en, för att man är rädd för att mista jobbet eller gå miste om en karriär. Men varför skulle en kvinna som inte har en sådan beroendeställning till SI, och som känt sig väldigt kränkt pga att SI tafsat på henne på en middag sedan gå med honom till en park för att bli våldtagen av honom, oralt. Varför skulle SI sätta sin karriär i spel genom att våldta någon i en park? Jag kan faktiskt inte förstå det hela. Men kanske har vi för lite information eller fel information om hur det gick till. Den andra våldtäkten ska ha skett i ett hotellrum vilket är mer "normalt". Fast varför anmälde tjejen inte att hon blivit våldtagen? När det gäller väldigt unga våldtäktsoffer eller våldtäktsoffer som lever i kontexter där offret får skulden förstår jag att de kanske inte vågar berätta för någon än mindre anmäla.
Senast redigerad av nantale 2017-11-03 kl. 20:20.
Citera
2017-11-03, 20:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Lite känns det som man kan bli lynchad och disikerad på DNA-nivå här på flashback
Men om han är oskyldig är det väl bara att gå ut i pressen och slå tillbaka! Konfrontera tjejerna, tala om att de ljuger alternativt var med på det hela (i hotellrummet t ex) och sen gjort om händelsen till "våldtäkt" för att pojkvännen annars skulle blivit sur. - Fast det går dåligt ihop med att händelserna skulle ägt rum för länge sen förstås.
Att S skulle skrivit och sagt fina saker om kvinnor och kvinnofrid betyder inte ett skvatt. Jämför med t ex Kapten Klänning, en riktig feministkämpe eller hur .
Citera
2017-11-03, 20:50
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jajisses, du fattar inte att han har helt rätt. Ni kvinnor går ju på dessa trixs gång på gång. Man låtsas lyssna men egentligen skiter man högaktningsfullt i era fantasiproblem. Allt för att få komma in i era brallor.

Det finns desperata män som du och desperata kvinnor som kanske accepterar dig i brist på bättre. Men bortsett från din inställning till kvinnor så var det inte det han skrev; han skrev att vi vill att ni inte bryr er om oss; inte att ni kan lura oss att ni bryr er om oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in