Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-03, 03:04
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Om Soran har radikaliserats så har även hälften av Sveriges män gjort det alla har ju skägg nu inklusive Betnér !! Menar ni att han oxå radikaliserats?? Bara löjligt snack ! Han har INTE radikaliserats
Källa på att han inte har radikaliserats?

Skämt åsido, jag trodde först han drev med sig själv när jag såg hans terroristskägg. Han är ju invandrare och komiker liksom, då är ett terroristskämt på egen bekostnad givet. Betner är nog bara lite av en härmapa, tror han ser upp till Soran väldigt mycket.

Betnér kom för övrigt ut tidigare i år med att han tar en lång paus från stand-up. Den pausen kom ganska lägligt kan man tycka. En del kanske skulle säga att den kom lite väl lägligt. Typ som att han visste i förväg att han skulle behöva försvinna ett tag.
Citera
2017-11-03, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Det går kanske i USA, men här i Sverige har vi mycket lägre i tak.
"alla känner alla" i mediebranschen här, PK pressen kommer aldrig tillåta några avsteg från
"etablerad dogma" och utfrysning.
Speciellt inte nu, efter det nya rättskipningsverktyget #Me Too giljotinen går varm på galgbacken....

Det slår ju mot dem själva eftersom de valt den nivån så varje liten sak kommer att fälla dem. Se bara på Aftonbladets sexredaktion, några berättelser om övergrepp därifrån skulle toppa #metoo.
Citera
2017-11-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Betnér kom för övrigt ut tidigare i år med att han tar en lång paus från stand-up. Den pausen kom ganska lägligt kan man tycka. En del kanske skulle säga att den kom lite väl lägligt. Typ som att han visste i förväg att han skulle behöva försvinna ett tag.

Du menar att han kunde förutspå #metoo? Imponerande isf. Dessa anklagelser hade antagligen inte kommit fram nu om det inte varit för det.
Var väl snarare att det passade när en skam - turnén tog slut i maj.
Citera
2017-11-03, 04:35
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Han tros ha varit Virtanens vapendragare på AB, manipulativ, sexistiska kommentarer, mobbare, skyddar Virtanen till varje pris. Anklagelser om sexuella trakasserier finns även mot Oisin.

Ingen aning vad som är sant dock.

Känns som detta är på god väg att nysta upp någonting som vi inte vet om i dagsläget. Några av Sveriges högsta medieröster bara försvinner en efter en. Vad är på gång?

Tack, då vet jag mer om Oisin-kopplingen.

PK våldtar
PK sexofredar
PK skakar

Man skådar detta med häpnad, det känns nästan lite smått overkligt.

Det är en maktförskjutning som nu sker, där tidigare regler och hierarkier fallerar å det grövsta.

Det är den digitala revolutionen som med sina sociala medier har skapat en grund för folk att kunna slå hårt underifrån. Sexualutsatta personer som blivit offer för samma förbrytare skulle aldrig ha kunnat hitta varandra lika lätt på 80-talet som idag.

Nu gör de gemensam sak och effekten är monumental.

Detta har vi väl aldrig sett tidigare egentligen? I alla fall inte i så omfattande skala. Det är ju rena blodbadet, tydligen ett välbehövligt sådant.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-11-03 kl. 04:40.
Citera
2017-11-03, 05:27
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det blev den största nyheten här på Flashback bara, så länge inte de stora tidningarna skriver om namn eller dylikt så då är det ju lugnt för komikern som börjar på S och slutar på I...

Från humortråden, men nog passar videon in här också? Schulman bröderna borde granskas också?
De har ju inte mycket rent mjöl i sina påsar...

https://www.youtube.com/watch?v=SUtyocoVyXM

mvh/
Senast redigerad av DyslexiKungen 2017-11-03 kl. 05:40.
Citera
2017-11-03, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
David Lindgren ska leda Melodifestivalen.

Där nämnde du något jag har glömt teamet bakom Melodifestivalen pushade för en känd komiker ett val några högre upp hos public service valde att stoppa. Kan Soran Ismail varit den komikern? Vid tillfället antog jag att det var Schyffert det talades om.

Avslöjar: Han blir programledare för Melodifestivalen – igen
http://archive.is/V7lxU

"Ursprungligen postat av aftonbladet.se
SVT uppges ligga i slutförhandlingar med minst en person till som är tänkt at flankera Lindgren under vårens sändningar.

Redaktionens favorit stoppades
Men samtidigt har Melodifestivalens redaktion råkat ut för ett dråpslag. Den person som stått överst på Christer Björkmans önskelista över programledare att leda tävlingen tillsammans med David Lindgren, har plötsligt stoppats av SVT:s ledning.
Beskedet kom för en dryg vecka sen och skapade kaos i Melodifestivalens redaktion som plötsligt tvingats ändra om i upplägget kring programledare.
Personen, en uppmärksammad komiker och skådespelare, anses inte passa in i den strategi som SVT har för Melodifestivalens profil.
– Det blev nej på det namnet. Beslutet kom uppifrån, säger en uppgiftslämnare.."

Vilken nyhet detta är!!!

Det är klart det Soran som skulle lett. Blev själv lite överraskad när de valde David Lindgren ensam då han som vit man inte går i den Pk-anda dom brukar få det uppdraget iaf vart annat år. Vilken nyhet!
Senast redigerad av avec 2017-11-03 kl. 06:22.
Citera
2017-11-03, 06:32
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE

Svårt för Betnér att köra med sitt ”Sverige har aldrig varit säkrare”-snack antar jag. Publiken skrattar men av fel orsak.
Citera
2017-11-03, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
De flesta vanliga människor tror jag står på Kronérs sida, och jag tror inte hans namn blev nedkletat i mer än en vecka eller två, så han kommer kunna delta i lika lättsamma sammanhang som tidigare. Iaf har jag inte hittat någon kvinna eller man som tycker att man kan skylla på att Kronér varit framfusig, för att sedan bli tillsammans med denna kvinna som han varit framfusig mot.

Hade Soran haft något på fötterna så han slapp stå och se ut som en idiot om sanningen uppdagades hade han också gått ut och dementerat. Nu har han istället grävt ner sig under jorden, vilket jag har svårt att se som en god idé om han hade något alternativ. #MeToo tog mer skada av attacken mot Kronér än denna tomma attack mot Soran, som ännu egentligen inte fallit ut. De hade lätt kunnat röra sig till nästa "offer", om de hade haft tillräckligt med supporters som ville komma fram och hänga ut kända personer.

Sorans kvinnosyn kommer väl i det kulturbagage han har med sig från MENA-området. Sveriges reaktion på det han nu anklagas för blev en fullständig chock. Ingen hade nånsin ifrågasatt honom. Han är nog däckad just nu.
Citera
2017-11-03, 07:26
Medlem
vidrikfittanens avatar
Han offentliggörs onsdag eller torsdag nästa vecka i en av de stora tidningarna.
Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2017-11-03, 07:33
Medlem
Det ger mej en viss livslust i detta annars dystopiska mörker, att ett flertal pk-idioter har fallit. Ja, de kommer kanske tillbaka med buller å bång, men för stunden har deras feministiska mångkulturgloria fastnat kring anklarna på dem. Jag njuter av att Soran för tillfället håller sin käft stängd. I den bästa av världar får det fortsätta vara så för alltid.
Nu hoppas jag bara på att fler män och givetvis kvinnor faller på eget grepp. Jag tror att många av de som gapat högst om humanitet mm döljer deras riktiga skamfilade jag. Och genom att få ironisera, förfölja, håna och hata alla oss som vill ha ett stopp på asylindustrin och kalla oss allihop för nazister så har de fintat bort en eventuell misstanke från sej själva - de är ju så goda. Inte kan de göra fel. Men de är fan värst. Totalt moral och skrupelfria. Nästa man till galgen önskar jag mej Schyffert.
Jag undrar också vad vår store feministiske stadsminister döljer.
Citera
2017-11-03, 07:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
På vilket sätt är Oisin Cantwell indragen i Soran-soppan?
Cantwell anses nog snarare vara indragen i Virtanen-soppan.
Citera
2017-11-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
Jaha..då blir det ingen Mello för Soran. Sen för femtielfte gången: VAAAR är Sorans stödtrupper ? Jag vill höra vad tex Betnér,Schyffert och Ernman tex har att säga om deras kompis.
Handlar knappast om Soran, Man brukar ha en man och en kvinna i de flesta program där det är två programledare och dessutom är väl inte Soran att betrakta som en skådespelare.
Det har gått 10 dagar sedan första tjejen gjorde sin anmälan och uppenbarligen har inget hänt än eftersom ingen har plockat fram en FUP.... Så förmodligen ingen som är häktad ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in