2017-11-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det finns ju två kända psykopater i Sverige iallafall, Clark Olofsson och Lars Inge Svartenbrandt, en av dem är avliden.
Droger spelar säkert in också på psykopatens hjärna.
Stenansiktet Möller och ubåtskapten Madsen är också psykopater.

Det är främst de kriminella psykopaterna som tar droger och de brukar ha en Antisocial Personlighetsstörning i botten.

Den narcissistiska psykopaten hittar vi oftast högt upp i samhället - som chefer, mellanchefer, högre banktjänstemän etc etc. Även de kan begå svåra brott men de har lättare att sopa undan spåren av dessa än vad den kriminella knarkarpsykopaten med ASP.störningen har.

Olofsson och Svartenbrandt är båda kriminella psykopater. Troligen med ASP.
Citera
2017-11-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är främst de kriminella psykopaterna som tar droger och de brukar ha en Antisocial Personlighetsstörning i botten.

Den narcissistiska psykopaten hittar vi oftast högt upp i samhället - som chefer, mellanchefer, högre banktjänstemän etc etc. Även de kan begå svåra brott men de har lättare att sopa undan spåren av dessa än vad den kriminella knarkarpsykopaten med ASP.störningen har.

Olofsson och Svartenbrandt är båda kriminella psykopater. Troligen med ASP.
Även inom kyrkan typ Filadelfiaförsamlingen i Knutby med Helge Fossmo och Åsa Waldau som psykopat/narcissist.
Många politiker är psykopater också.
Citera
2017-11-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Även inom kyrkan typ Filadelfiaförsamlingen i Knutby med Helge Fossmo och Åsa Waldau som psykopat/narcissist.
Många politiker är psykopater också.

Visst är det så. De finns precis överallt i samhället. Förr i tiden var det ännu vanligare att präster var det. Numera är man även inom kyrkan mer vaksamma på såna typer.

I politiken, javisst! Där finns de också i allra högsta grad! Det har vi ju sett många exempel på...för att ta ett typexempel tar jag Trump - en narcissistisk psykopat. Kolla bara hans vrede så fort något går honom emot och hans grandiosa inställning till sig själv.

Jo de finns ju här också inom alla partier, men jag tänker inte nämna några namn... Maktpositioner på alla plan drar till sig just narcissister. I den kriminella världen är det de psykopatiska ASP-småpåvarna som styr och ställer.
Citera
2017-11-03, 06:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, minst sagt! Hennes torrgråt är obetalbar, särskilt den sekvens när hon får frågan om hur hon känt det när hon hört sin mamma och barn vittna, hört o sett deras förtvivlan och utan att svara så vänder hon frågan till sig själv o börjar grina o tjuta att ingen bryr sig om henne!
Just den sekvensen när hon får frågan om hur det känts när hon hört sin mamma och barn vittna, hört och sett deras förtvivlan - det hon sen "svarar" är nästan det som mest fastnat i mitt minne. Ridån gick liksom ner, det omänskliga psykopatkreaturet tjurar istället för att ingen undrar hur HON mår, att ingen bryr sig om det. Den ultimata empatilösheten och egofixeringen personifierad. ONDSKA.
Detta uttalande kunde nog få den mest förhärdade människa att bara önska en sak; Lås in fanskapet på livstid och må hon må dåligt varje återstående sekund av sitt usla liv.
Citera
2017-11-03, 07:41
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Just den sekvensen när hon får frågan om hur det känts när hon hört sin mamma och barn vittna, hört och sett deras förtvivlan - det hon sen "svarar" är nästan det som mest fastnat i mitt minne. Ridån gick liksom ner, det omänskliga psykopatkreaturet tjurar istället för att ingen undrar hur HON mår, att ingen bryr sig om det. Den ultimata empatilösheten och egofixeringen personifierad. ONDSKA.
Detta uttalande kunde nog få den mest förhärdade människa att bara önska en sak; Lås in fanskapet på livstid och må hon må dåligt varje återstående sekund av sitt usla liv.

Ja, verkligen omänskligt. Att det skulle vara vad "varje förälder skulle göra" som hon säger, syftande på att hon manipulerat sin son att ljuga för att ge henne alibi, är också ett av de mest svårsmälta ögonblicken att ta del av.
Emellan dessa utspel är det andra kortet som hon tar till med att hänvisa till "forskningen" en nästan välbehövlig komisk motvikt för att orka lyssna på henne. Det märks att Wenna måste uppamma ett gigantiskt tålamod, hennes röst är så vass och samtidigt trött på bristningsgränsen av ansträngning och irritation.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-11-03 kl. 07:43.
Citera
2017-11-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, verkligen omänskligt. Att det skulle vara vad "varje förälder skulle göra" som hon säger, syftande på att hon manipulerat sin son att ljuga för att ge henne alibi, är också ett av de mest svårsmälta ögonblicken att ta del av.
Emellan dessa utspel är det andra kortet som hon tar till med att hänvisa till "forskningen" en nästan välbehövlig komisk motvikt för att orka lyssna på henne. Det märks att Wenna måste uppamma ett gigantiskt tålamod, hennes röst är så vass och samtidigt trött på bristningsgränsen av ansträngning och irritation.

Ja, hehe. Hon hänvisar till forskningen, kultur, heder, till att ha varit gränspsykotisk under flera månader etc etc. Självklart blir de runt omkring henne irriterade. Hon kan inte imponera på dem med ett sånt språkbruk - hon framställer verkligen sej själv som hon ju är: en manipulativ lögnare. Men hon tror säkert att någon tror på hennes dravel. Det torde vara uppenbart för alla hur störd och totalt i avsaknad av känslor hon är.
Citera
2017-11-03, 13:39
Medlem
Apropå fosterbarnen varav ett dog. Ur protokollbilaga sid 9-10 av 1509 sidor:
Fhl= förhörsledaren. Mä= målsägaren Anki Möller:
----------------

"Fhl Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några
tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas
om?

Mä Nej. Hon har haft många fosterbarn.

Fhl Mm.

Mä Jag hade inga bilder då men.

Fhl Men just att något utav de barnen skulle ha drunknat, det är ingenting som?

Mä Har aldrig hört talas om

Fhl Nej?

Mä jag vet ingenting.

Fhl Mm.

Fhl Nej?

Mä jag vet ingenting.

Mä När de bodde på Vedbergsgatan så ve-, men jag vet inte om det var tvillingar. Det var
ett par som kom ifrån Stockholm. Det var en pojke och en flicka som kom med
Socialjouren ganska sent på en kväll ifrån Stockholm. Men jag vet inte om de var
tvillingar.

Fhl Är det länge sedan?

Mä Vedbergsgatan. Sedan träffade hon ju Aki och flyttade till Kung Ladulåsgatan. Ja? Du
vet, det här är så rörigt och det är så mycket olika saker så jag kan inte säga. Hur
gammal är man när man tar studenten? 18 år. Amanda tog studenten när de bodde där
på Vedbergsgatan. Hon är född -93. Vad kan det vara för år då?

Fhl Ja, 2011.
Mä 2011.
Fhl 2012.

Mä Mm. Kanske har något kort. Det ska Göran ladda över det (ohörbart) mig. Ja då hade
hon i alla f-, det var där de barnen kom ifrån Stockholm. Och sent på en kväll vet jag.
Men hon hade, de hade ingenting med sig. Inga kläder eller någonting utan de kom
från social i Stockholm.

Fhl Hur gamla var de barnen?

Mä Ja, de var nog ganska små. Kanske fem, typ fem kanske.
Fhl Okej.

Mä Något sådant. Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby.
Vid (ohörbart) hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något
jättekonstigt...."
Citera
2017-11-03, 17:24
Medlem
Citat:
Apropå fosterbarnen varav ett dog. Ur protokollbilaga sid 9-10 av 1509 sidor:
Fhl= förhörsledaren. Mä= målsägaren Anki Möller:
----------------

"Fhl Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några
tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas
om?

Mä Nej. Hon har haft många fosterbarn.

Fhl Mm.

Fhl Nej?

Mä jag vet ingenting.

Fhl Mm.

Fhl Nej?

Mä jag vet ingenting.

Mä När de bodde på Vedbergsgatan så ve-, men jag vet inte om det var tvillingar. Det var
ett par som kom ifrån Stockholm. Det var en pojke och en flicka som kom med
Socialjouren ganska sent på en kväll ifrån Stockholm. Men jag vet inte om de var
tvillingar.

Fhl Är det länge sedan?

Mä Vedbergsgatan. Sedan träffade hon ju Aki och flyttade till Kung Ladulåsgatan. Ja? Du
vet, det här är så rörigt och det är så mycket olika saker så jag kan inte säga. Hur
gammal är man när man tar studenten? 18 år. Amanda tog studenten när de bodde där
på Vedbergsgatan. Hon är född -93. Vad kan det vara för år då?

Fhl Ja, 2011.
Mä 2011.
Fhl 2012.

Mä Mm. Kanske har något kort. Det ska Göran ladda över det (ohörbart) mig. Ja då hade
hon i alla f-, det var där de barnen kom ifrån Stockholm. Och sent på en kväll vet jag.
Men hon hade, de hade ingenting med sig. Inga kläder eller någonting utan de kom
från social i Stockholm.

Fhl Hur gamla var de barnen?

Mä Ja, de var nog ganska små. Kanske fem, typ fem kanske.
Fhl Okej.

Mä Något sådant. Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby.
Vid (ohörbart) hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något
jättekonstigt...."
Bra! Detta får inte glömmas bort.
Citera
2017-11-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Bra! Detta får inte glömmas bort.

Verkligen inte. Jag har skrivit om det märkliga med fosterbarnet som dog vid ett flertal tillfällen här på tråden, men intresset har varit svalt. Ingen vet något. Döden kan ha varit naturlig, men jag vet inte vad jag ska tro. Vad dör ett litet, i övrigt svårt utsatt barn egentligen av...?

Tyvärr kommer inte frågor angående detta att tas upp i Hovrätten. Det måste först dras upp i Tingsrätten som en ny åtalsepunkt i så fall.

Jag vägrar tro att Aki/Sommarstugan/misshandeln av flyktingpojkarna var de första brott JM har gjort sig skyldig till. Har man såna tendenser så har man säkert haft dem ett bra tag. Hoppas man tar tag i det också och rätar ut eventuella frågetecken. Kan inte sluta tänka på detta barn.
Citera
2017-11-03, 18:57
Medlem
EndastJag01s avatar
Ja, nu har vi alla varit med länge och läst och läst om igen och igen... ältat allting kors och tvärs och fram och tillbaka...

Denna väntan på HR är helt enkelt olidligt lång!
Citera
2017-11-03, 19:35
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Jag har skrivit om det märkliga med fosterbarnet som dog vid ett flertal tillfällen här på tråden, men intresset har varit svalt. Ingen vet något. Döden kan ha varit naturlig, men jag vet inte vad jag ska tro. Vad dör ett litet, i övrigt svårt utsatt barn egentligen av...?

Tyvärr kommer inte frågor angående detta att tas upp i Hovrätten. Det måste först dras upp i Tingsrätten som en ny åtalsepunkt i så fall.

Jag vägrar tro att Aki/Sommarstugan/misshandeln av flyktingpojkarna var de första brott JM har gjort sig skyldig till. Har man såna tendenser så har man säkert haft dem ett bra tag. Hoppas man tar tag i det också och rätar ut eventuella frågetecken. Kan inte sluta tänka på detta barn.
Intresset är inte svalt men det är omöjligt att ta in allt. Det tragiska är att detta är barn som har föräldrar som antagligen inte är stridbara. Efter hovrätten kan vi fokusera bättre.
Citera
2017-11-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Intresset är inte svalt men det är omöjligt att ta in allt. Det tragiska är att detta är barn som har föräldrar som antagligen inte är stridbara. Efter hovrätten kan vi fokusera bättre.

Just så har jag också tänkt. Annars skulle det ha blivit ett jäkla rabalder redan för länge sen. Man accepterar ju inte bara att ens barn har dött utan att ha fått reda på orsaken. Hoppas att dessa föräldrar får veta sanningen så småningom. Hur den än ser ut.

Och i förhöret tycker jag att A.M verkar rätt borta och totalt oengagerad, men det har väl sina skäl. Det hölls ju väldigt tidigt i utredningen och hon måste ju ha varit väldigt chockad och förvirrad då. Man kan nästan känna det genom hennes ord.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-03 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in