2017-11-01, 18:29
Medlem
Sista avsnittet om Arbogakvinnan. La grande final
https://player.fm/series/1399115/188732373
Citera
2017-11-01, 19:42
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Sista avsnittet om Arbogakvinnan. La grande final
https://player.fm/series/1399115/188732373

Just lyssnat klart , dags att hugga in på ljudfilerna här ! Vilken fil innehåller Wennas slutplädering? Länka gärna, tack!

Ed, hittade den!
Senast redigerad av PhDSalander 2017-11-01 kl. 19:47.
Citera
2017-11-01, 20:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det här är ju bara pinsamt dravel. Ungefär som att det skulle finnas körkort med begränsningen att inte gälla när solen gått ner. Skrattretande. Amanda Hikes skrattar väl hela vägen till banken pga "tidsspillan" på sanslöst betydelselösa och icke verklighetsförankrade argument från Mördar-Johanna.
Här några rader från Specsaver om problem vid mörkerkörning och hur det åtgärdas:https://www.specsavers.se/artiklar/morkerseende

Jag tror inte att hon har någon fritagningsplan i tankarna. Tror inte att någon ens vill tänka tanken på att ge sig på något sådant med tanke på alla risker det skulle innebära för dem själva. Så, när det gäller flykt är det nog rätt kört för helvetesmorsan.
Däremot tror jag att hon skulle vilja köra bilen när det är mörkt - och använda sina berömda (ökända, obehagliga och lättavslöjade)) "skådespelartalanger" till att visa hur omöjligt det skulle ha varit att hon körde MR till Granliden. Hon skulle då köra en krånglig omväg i snigelfart, luta sig fram över ratten och desperat skrika: "Där ser ni ju, jag ser INGET, jag är TOTALT NATTBLIND!!" Och så hulkar hon och grinar lite.

Ja, det är förskräckligt att tidningar fortfarande blåser upp hennes tokerier. Det är respektlöst. Det är även en kränkning av alla de som drabbats av hennes ondska, egoism och ha-begär. Anhöriga behöver lugn och ro för att läka från JM:s helvetesdåd. Inte att ständigt bli påminda om hennes hybris, egoism, empatilöshet och totala avsaknad av verklighetsförankring och ansvarstagande.
Tycker att tidningarna har ett ansvar där. ALLA vet att det är rena rappakaljan, bortförklaringar och lögner hon kommer med, är det verkligen då värt att publicera? För vems skull? Hennes?
De flesta är verkligen trötta på hennes storys och på hennes angrepp på sina anhöriga.
Det luktar så jävla illa.
Håller med dig helt om att hon pratar rappakalja men tycker visst att tidningarna kan skriva om det. Det är bra att vi får insyn i hur sådana här människor kan fungera. Hennes offer, som jag respekterar, vilar sig bäst genom att avstå från att läsa kvällspressen.
Citera
2017-11-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Just lyssnat klart , dags att hugga in på ljudfilerna här ! Vilken fil innehåller Wennas slutplädering? Länka gärna, tack!

Ed, hittade den!

Har just själv hört podden del 5 nu. Det mesta har man ju redan hört samt läst i FUP, men det är en bra lärdom i hur en psykopat försöker komma undan i förhör och rättegångar. Helt otroligt!
Citera
2017-11-01, 23:10
Medlem
Bewitcheds avatar
Det som man finner riktigt skevt är:

1- Barnen skall skylla på mig för jag kan ta det - va i helskötta överklaga hon då för?

2- När MR kom hem på natten och berättade så skrattade jag, jag blev som tokig. Chockad bla bla - ööö men polisen kom några timmar senare och gav dödsbeskedet så blev hon chockad igen och fällde tårar. Hon tänkte inte då att det vore länpligt att tex introducera polisen till mördaren?
Citera
2017-11-01, 23:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Det som man finner riktigt skevt är:

1- Barnen skall skylla på mig för jag kan ta det - va i helskötta överklaga hon då för?

2- När MR kom hem på natten och berättade så skrattade jag, jag blev som tokig. Chockad bla bla - ööö men polisen kom några timmar senare och gav dödsbeskedet så blev hon chockad igen och fällde tårar. Hon tänkte inte då att det vore länpligt att tex introducera polisen till mördaren?
Bra reflektioner! Hade hon velat så hade hon ju kunnat tipsat polisen direkt. Men det finns inte mycket i hennes story-telling som går ihop. I det här åtalet har det inte gällt för åklagare att hitta falluckor, utan snarare att hitta någon enda hållbar planka att stå på mellan hennes ihåliga lögner.
Vidrigt hur hon framställer sig som supermamma. Bara att låta barn leva i ett hem där hon vet att det finns och används knark som om det var läsk har ju diskvalificerat henne totalt.
Citera
2017-11-02, 09:00
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har just själv hört podden del 5 nu. Det mesta har man ju redan hört samt läst i FUP, men det är en bra lärdom i hur en psykopat försöker komma undan i förhör och rättegångar. Helt otroligt!

Ja, minst sagt! Hennes torrgråt är obetalbar, särskilt den sekvens när hon får frågan om hur hon känt det när hon hört sin mamma och barn vittna, hört o sett deras förtvivlan och utan att svara så vänder hon frågan till sig själv o börjar grina o tjuta att ingen bryr sig om henne!
Citera
2017-11-02, 09:24
Medlem
MC5s avatar
Skulle vara intressant att försöka förstå sig på Johanna Möllers psykologi. Hennes intelligens är inte på topp samt att hon har ett känsloregistret lika med noll. Men vad är det som format henne till att bete sig på detta vis?
Citera
2017-11-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, minst sagt! Hennes torrgråt är obetalbar, särskilt den sekvens när hon får frågan om hur hon känt det när hon hört sin mamma och barn vittna, hört o sett deras förtvivlan och utan att svara så vänder hon frågan till sig själv o börjar grina o tjuta att ingen bryr sig om henne!

Hennes läskiga s.k gråt kommer alltid vid helt fel tillfällen och den tycks hon ha övat på hemma framför spegeln åtskilliga gånger :-(
Citera
2017-11-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MC5
Skulle vara intressant att försöka förstå sig på Johanna Möllers psykologi. Hennes intelligens är inte på topp samt att hon har ett känsloregistret lika med noll. Men vad är det som format henne till att bete sig på detta vis?

Hon kan vara född sådan (en förminskad AMYGDALA i hjärnans innersta, i känslocentrum), men även tidig påverkan i uppväxten KAN påverka till viss del om man redan är predestinerad för det genom den ÄRFTLIGA GENEN. Men det är ingen sjukdom, det är en defekt och kan därför heller inte botas.
Misshandel med skador mot huvudet är en annan orsak. I vissa fall även stroke när proppen eller blödningen sätter sig på såna platser som frontalloben eller vänstertinninglob.

Vill man gå ännu längre kan man läsa om hur amygdala och spårämnena DOPAMIN och SEROTONIN samspelar i hjärnan...

Den som är nyfiken på hur psykopaten tänker kan läsa om neurologen och professorn Jim Fallon, som själv är född med den genen och berättar om sig själv. Han har däremot haft en finfin barndom (säger han) och förstår hur andra tänker och känner, men kan inte känna och tänka så själv. Han berättar även på ett par youtubeklipp om detta.
Citera
2017-11-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon kan vara född sådan (en förminskad AMYGDALA i hjärnans innersta, i känslocentrum), men även tidig påverkan i uppväxten KAN påverka till viss del om man redan är predestinerad för det genom den ÄRFTLIGA GENEN. Men det är ingen sjukdom, det är en defekt och kan därför heller inte botas.
Misshandel med skador mot huvudet är en annan orsak. I vissa fall även stroke när proppen eller blödningen sätter sig på såna platser som frontalloben eller vänstertinninglob.

Vill man gå ännu längre kan man läsa om hur amygdala och spårämnena DOPAMIN och SEROTONIN samspelar i hjärnan...

Den som är nyfiken på hur psykopaten tänker kan läsa om neurologen och professorn Jim Fallon, som själv är född med den genen och berättar om sig själv. Han har däremot haft en finfin barndom (säger han) och förstår hur andra tänker och känner, men kan inte känna och tänka så själv. Han berättar även på ett par youtubeklipp om detta.
Det finns ju två kända psykopater i Sverige iallafall, Clark Olofsson och Lars Inge Svartenbrandt, en av dem är avliden.
Droger spelar säkert in också på psykopatens hjärna.
Stenansiktet Möller och ubåtskapten Madsen är också psykopater.
Citera
2017-11-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det finns ju två kända psykopater i Sverige iallafall, Clark Olofsson och Lars Inge Svartenbrandt, en av dem är avliden.
Droger spelar säkert in också på psykopatens hjärna.
Stenansiktet Möller och ubåtskapten Madsen är också psykopater.

Kolla här (ca 4 minuter):
https://www.youtube.com/watch?v=m2bPMDTXQTY

...och här, mer om Fallon:
https://www.youtube.com/watch?v=Vx8RxRn6dWU
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-02 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in