2017-11-02, 14:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
I så fall, föga imponerande.

Jag har personligen haft 150 % sysselsättning för något år sedan.

Därmed vet jag att den som vid 125 % fortfarande har ett rikt socialt liv inte jobbar särskilt hårt.

Ursäkta om jag missförstår dig, men vad har tiden man lägger att göra hur hårt man jobbar? I övrigt tror jag inte det är något problem att ha ett riks socialt liv även om man jobbar 150%, om man prioriterar bort träning, TV och sånt där förstås. Barn/Familj har såklart en stor bit av ekvationen också.

Sen antar jag att "rikt socialt liv" är relativt.
Citera
2017-11-02, 14:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
I så fall, föga imponerande.

Jag har personligen haft 150 % sysselsättning för något år sedan.

Därmed vet jag att den som vid 125 % fortfarande har ett rikt socialt liv inte jobbar särskilt hårt.

Ja lägg av nu. Du behöver inte vara bitter för att du inte orkar slita som mig. Den svenska avundsjukan syns även på flashback
Citera
2017-11-02, 16:44
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
När man läser denna tråd är det inte utan att man börjar fundera över vad som ligger längst från sanningen här inne: flashbackdasen eller flashbacklönen.

Lite övergripande statistik om förvärvsinkomster i Sverige för 2015:

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/hushallens-ekonomi/inkomster-och-inkomstfordelning/inkomster-och-skatter/pong/tabell-och-diagram/inkomster--individer-riket/sammanraknad-forvarvsinkomst-decilindelning/

Här kan man t ex notera att:

- De 5% i befolkningen som tjänade mest hade en bruttoinkomst på något under 1 miljon kr (ungefär motsvarande en månadslön på 80 KSEK före skatt)
- De som hade någon inkomst över huvud taget tjänade i snitt 326 KSEK om året före skatt (lite drygt 27 KSEK före skatt)
- Om du 2015 hade en årslön på 530 KSEK (drygt 44 KSEK) så låg du på den s.k. 90:e percentilen, dvs 9 av 10 personer med förvärvsinkomster tjänade mindre än du.

Hade man haft mer ork borde man kanske ha satt sig och summerat årets lönedeklarationer i denna tråd för att se hur mycket flashbacklönen avviker från värdena ovan. Även om nu detta är en tråd om höga inkomster känner jag mig aningen skeptisk - om än inte riktig så skeptisk som i fb-dasefrågan :-D

Tycker mig inte ha märkt några särskillt orimliga löner här i tråden! Det är bara Syserror som sticker ut! Men hans pengar kommer inte ifrån någon lön! Han har lärt mig att det bara är loosers som arbetar så jag har också lagt av med det och lever numera på kapitalinkomster!
-Tack Syserror! Nu går jag och tränar med min PT!
Citera
2017-11-02, 18:44
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Hur undgås eu's krav på 48 timmar?

Mannen som bjuder på digestivekex och herrgårdsost varje torsdag är uppenbart ett troll. Där gick gränsen.

Men förutom egenföretagare så jobbar även många chefer mer än enligt EU:s riktlinjer. Där kringgås reglerna genom att man har obetald övertid inskrivet i sitt kontrakt.
Citera
2017-11-02, 19:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Mannen som bjuder på digestivekex och herrgårdsost varje torsdag är uppenbart ett troll. Där gick gränsen.

Men förutom egenföretagare så jobbar även många chefer mer än enligt EU:s riktlinjer. Där kringgås reglerna genom att man har obetald övertid inskrivet i sitt kontrakt.

Nu förstår jag inte alls. Det är 100% seriös fakta från min sida. Den som testat digestivekex och lagrad herrgårdsost vet vad jag pratar om. Det är något utöver den vanliga! Att sen få knulla runt detta mästerverk i munnen tillsammans med en klunk Lasse Stefanz Rosso Veneto, mmmmm!
Den som säger att sex är det bästa som finns har missat denna fenomenala kombo!
Citera
2017-11-02, 20:56
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Nu förstår jag inte alls. Det är 100% seriös fakta från min sida. Den som testat digestivekex och lagrad herrgårdsost vet vad jag pratar om. Det är något utöver den vanliga! Att sen få knulla runt detta mästerverk i munnen tillsammans med en klunk Lasse Stefanz Rosso Veneto, mmmmm!
Den som säger att sex är det bästa som finns har missat denna fenomenala kombo!

Jag saknar ditt påpekande om att du är mest generös i ditt bjudande, och att alla andra som säger att de bjuder på fina trerättersmiddagar ljuger och överdriver. Och att det är mycket slitsamt för dig att ta fram kexen och skära osten.
Citera
2017-11-02, 21:06
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag saknar ditt påpekande om att du är mest generös i ditt bjudande, och att alla andra som säger att de bjuder på fina trerättersmiddagar ljuger och överdriver. Och att det är mycket slitsamt för dig att ta fram kexen och skära osten.

Ursäkta mig, men var påstår jag att de som bjuder på fina middagar ljuger och överdriver?

Jag brukar själv bjuda ibland. Då blir det väldigt exklusivt!!

Förrätt: Räkcoctail, handskalade räkor!
Huvudrätt: Fläskfilé och hasselbackspotatis! (inte många som har råd med äkta Dansk fläskfilé!)
Dessert: After eight (Den mest exklusiva chokladen som finns!)

Som sagt, ofta dyrt med en explosion av smaker i gommen. Generös är mitt andra namn!
Citera
2017-11-02, 22:23
Medlem
Jag tjänar 50 brutto, frugan 30. Har en äldre bil, en mindre bostad, äter gott och har tre barn. Upplever inte någon rikedom alls, skulle vilja köpa lite nya kläder, ett par glasögon och kanske ett nytt köksbord men får avvakta tills ekonomin tillåter. Försöker spara så gott det går för att kunna köpa ett hus där barnen kan få egna rum.
Senast redigerad av ekonomi3 2017-11-02 kl. 22:26.
Citera
2017-11-03, 07:08
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Jag tjänar 50 brutto, frugan 30. Har en äldre bil, en mindre bostad, äter gott och har tre barn. Upplever inte någon rikedom alls, skulle vilja köpa lite nya kläder, ett par glasögon och kanske ett nytt köksbord men får avvakta tills ekonomin tillåter. Försöker spara så gott det går för att kunna köpa ett hus där barnen kan få egna rum.

Ni får ut 50-55 efter skatt, och har inte råd att köpa kläder, köksbord och låna till ett hus?

Lånar ni 10 miljoner kostar det 16 000kr i månaden för räntan. Då har ni ca 40 000kr kvar att köpa mat, kläder och köksbord. Jag förstår att ni inte har råd era snåla jävlar

Du ljuger dåligt.
Senast redigerad av AldoRaine 2017-11-03 kl. 07:14.
Citera
2017-11-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ni får ut 50-55 efter skatt, och har inte råd att köpa kläder, köksbord och låna till ett hus?

Lånar ni 10 miljoner kostar det 16 000kr i månaden för räntan. Då har ni ca 40 000kr kvar att köpa mat, kläder och köksbord. Jag förstår att ni inte har råd era snåla jävlar

Du ljuger dåligt.

Jo, jag kryddade nog min missär något. Men med tre barn blir det alltid ett antal VAB-dagar per månad, så får nästan aldrig ut full lön, och försöker dessutom spara 10-15k per månad för att köpa det där huset. Så även om inkomsterna är OK så blir det inte så fett som man kan tro.
Citera
2017-11-03, 10:52
Medlem
christallqhulaaas avatar
Ni höginkomsttagare som har en fru/tjej.är dom dyra i drift?
Citera
2017-11-03, 12:51
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Jo, jag kryddade nog min missär något. Men med tre barn blir det alltid ett antal VAB-dagar per månad, så får nästan aldrig ut full lön, och försöker dessutom spara 10-15k per månad för att köpa det där huset. Så även om inkomsterna är OK så blir det inte så fett som man kan tro.

Sparar du 15000 kr varje månad så förstår jag. Lite dumsnålt tycker jag. Låna nu när räntan är låg och köp ert drömhus, ni har råd. I morgon kan det vara för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in