2017-11-02, 16:11
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Någon samman fattning vad jag förstår har Soran kurden komikern våldtagit m.m hur många kvinnor har blivit utsatta och hur stor är sannolikheten att vi kan få se namn med bild i media är väl SVT guldklimp när det gäller att vinkla och försköna invandringen som är totalt ekonomiskt fiasko och jort Sverige till ett segregerat land med många problem bara för att man vill vara god tänk vad dom pengarna kunde hjälpa många fattiga och sjuka barn i Afrika.
Sammanfattning: https://www.youtube.com/watch?v=01Dds65suNA

Han är polisanmäld för två våldtäkter och ett fall av sexuellt ofredande. Men det finns fler kvinnor som har kommit fram med berättelser om sexuellt ofredande som inte polisanmält.
Citera
2017-11-02, 16:11
Medlem
Arzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Vem är kurdens nuvarande flickvän/våldtäktsoffer?
Länka gärna till bild.

Tror att det är denna Jennifer Terry

Bild https://imgur.com/a/PKP1Q

https://se.linkedin.com/in/jennifer-terry-4805198a
Citera
2017-11-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Trovärdighet räcker dock inte långt i domstolen. Om Soran nekar måste det bevisas att gärningen överhuvudtaget har begåtts så som beskrivs. Kan åklagare inte bevisa att det hänt något överhuvudtaget mellan dem just där och då, så kan domstolen aldrig döma eftersom den inte har något att ställning till. Man kan inte döma någon utifrån en hypotetisk händelse.

Det är inte heller jättesvårt för en bra försvarsadvokat att skjuta hål i kvinnornas trovärdighet om det behövs. Så tror nog inte man ska förvänta sig en fällande dom eller ens ett åtal. Men skadan är väl redan gjord ändå skulle jag gissa, ur Sorans perspektiv.

Du har fel. Trovärdighet är bland det viktigaste som finns i livet. Och särskilt i domstol.

Båda parterna kommer höras och ge sin version av saken. I domstol förlitar man sig på vittnen. Det kallas för muntlig bevisning. Om det finns annan bevisning än muntlig, så är det en fördel. Många brottslingar har fått fängelse efter att ett vittnesmål bedömts som trovärdigt. Det handlar om hur trovärdiga brottsofferna är och om vittnens iakttagelser som domstolen också förlitar sig på.

I detta fall har jag svårt att tro att en domstol kommer till slutsatsen att Soran är en trovärdig feminist, och att kvinnorna ljuger för att sätta dit honom.

Ingen försvarsadvokat skjuter hål på kvinnornas trovärdighet, så som du drömmer om. Det är inte tillåtet att trakassera brottsoffer.
Citera
2017-11-02, 16:22
Medlem
simonvps avatar
Ett extremt exempel, men hur sannolikt är det att S*ran utsätts för en förtalskampanj av tjejerna? Dvs det är bull alltihop och man vill sätta dit honom?
Citera
2017-11-02, 16:24
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Juristen Jennifer Terry, har framgått tidigare i tråden.
Kan möjligtvis vara hon som stöttar Soran i nuläget och ger honom juridiska tips för att komma undan? Det är nog hon som ligger bakom munkaveln på Soran. Komiker är exhibitionister och älskar att snacka, han borde yppat något i vanliga fall men nu har han varit knäpptyst i mer än en vecka.
Citera
2017-11-02, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ett extremt exempel, men hur sannolikt är det att S*ran utsätts för en förtalskampanj av tjejerna? Dvs det är bull alltihop och man vill sätta dit honom?

Jag anser att det är osannolikt då tjejerna geografiskt befinner sig på olika platser i landet, samt att de 3 incidenterna är utspridda 4 år tillbaka i tiden, hade det varit tre fjortisar på Södermalm, visst, men blir osannolikt p.g.a geografi och tidsaxel

Tidigare i tråden har incitament som pengar, allmäna psykfall och berömmelse förts fram som skäl, mig veterligen har ingen karriär startats med anledning av att vederbörande är ett våldtäktsoffer, eller? skadeståndet uppgår till max 100tkr för våldtäkt, vilken jag anser är skrattretande lågt, och högst osannolikt att man ska genomlida denna pärs för så lite pengar.
Ersättningsnivån för sexuellt ofredande (runkfilmerna) bör inte vara mer än 10-15 tusen kanske, jag gissar här...
Citera
2017-11-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har fel. Trovärdighet är bland det viktigaste som finns i livet. Och särskilt i domstol.

Båda parterna kommer höras och ge sin version av saken. I domstol förlitar man sig på vittnen. Det kallas för muntlig bevisning. Om det finns annan bevisning än muntlig, så är det en fördel. Många brottslingar har fått fängelse efter att ett vittnesmål bedömts som trovärdigt. Det handlar om hur trovärdiga brottsofferna är och om vittnens iakttagelser som domstolen också förlitar sig på.

I detta fall har jag svårt att tro att en domstol kommer till slutsatsen att Soran är en trovärdig feminist, och att kvinnorna ljuger för att sätta dit honom.

Ingen försvarsadvokat skjuter hål på kvinnornas trovärdighet, så som du drömmer om. Det är inte tillåtet att trakassera brottsoffer.
Inte riktigt:
""Där står att läsa att för en fällande dom i ett mål om sexualbrott är det »enligt vad HD uttalat inte tillräckligt att målsägandes berättelse är mer trovärdigt än den tilltalades«. "
https://www.fokus.se/2013/05/pressande-praxis/

För fällande dom behövs stödbevis dvs vittnen etc.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-11-02 kl. 16:39.
Citera
2017-11-02, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Om det var en enda kvinna så finns möjligheten för det. Men vi har alltså tre polisanmälningar + fler kvinnor som t.ex denna senast som fått runkvideor och blivit kallad äcklig hora men inte polisanmält. Så att en massa kvinnor i grupp hittar på något sådant ja det finns väl odds för allt

Om det vare så att givetvis Soran gått ut med motanmälningar om förtal och falskanmälan och säkert även gått ut i media om detta. Sedan att hans kompisar också gjort detta.
Citera
2017-11-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Trovärdighet är viktigt men som vid alla brott ska fastställas bortom rimligt tvivel att brott har begåtts. Det ska alltså vara i princip 100% belagt att handlingen ägt rum. Att någon säger det är sannolikt inte tillräckligt. Finns vittnen eller någon form av teknisk bevisning som styrker berättelsen kan det räcka, men annars kan jag lova att det inte gör det.

Att försvarsadvokaten kommer försöka skjuta hål på kvinnornas trovärdighet kan jag också garantera. Man kommer givetvis inte börja dra upp en massa smuts från det förflutna, men man kommer givetvis ifrågasätta deras berättelser, varför de inte anmälde direkt, om de har någon anledning att ogilla den anklagade och så vidare.
Citera
2017-11-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag anser att det är osannolikt då tjejerna geografiskt befinner sig på olika platser i landet, samt att de 3 incidenterna är utspridda 4 år tillbaka i tiden, hade det varit tre fjortisar på Södermalm, visst, men blir osannolikt p.g.a geografi och tidsaxel

Tidigare i tråden har incitament som pengar, allmäna psykfall och berömmelse förts fram som skäl, mig veterligen har ingen karriär startats med anledning av att vederbörande är ett våldtäktsoffer, eller? skadeståndet uppgår till max 100tkr för våldtäkt, vilken jag anser är skrattretande lågt, och högst osannolikt att man ska genomlida denna pärs för så lite pengar.
Ersättningsnivån för sexuellt ofredande (runkfilmerna) bör inte vara mer än 10-15 tusen kanske, jag gissar här...

Var har dessa tre fall ägt rum menar du?
Citera
2017-11-02, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Var har dessa tre fall ägt rum menar du?

Våldtäkt: En park på Södermalm i stockholm i somras

Våldtäkt: Ett turnéstopp i någon köpingstad för 4 år sedan

Runkfilmer: random, kors och tvärs i cyberspace

https://www.expressen.se/noje/tre-kv...agar-komikern/
Citera
2017-11-02, 16:47
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ytterst osannolikt, enligt min mening. Hade det varit en enstaka tjej och andra tveksamma omständigheter så kanske, men knappast när det handlar om tre tjejer som haft uppförsbacke att anmäla. Hittills har väl i stort sett alla indicier bekräftat misstankarna. Trots detta har många haft svårt att acceptera att det skulle kunna vara Soran, så starkt är hans varumärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in