2017-11-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Jag lade nyss märke till denna grupp. Vad är det för grupp, vad är syftet. Verkar vara en journalist som varit verksam för SVT som är moderator. Handlar det om att tysta meningsmotståndare? Eller få till cencur nu när det lättare går att anmäla artiklar som påstås vara falska. Enbart individer med rätt värdegrund släpps in i gruppen Är det ett sista desperat försökt för etablissemanget att försöka få till en förändring i opinionen.

http://www.svt.se/opinion/varfor-tar-du-inte-bort-hatet-fran-facebook

Jag får en känsla av att det inte handlar om att få bort hatet utan tysta obekväma åsikter. Annars kan gruppen börja med hatet från media.

Syftet är att skapa hat i samhället, "vi och dem". Vilka bevekelsegrunder som används är egentligen av mindre betydelse.
Citera
2017-11-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
#metoo, och det var i helt vanliga kommentarsfält under helt vanliga artiklar. Svärmande sektbeteende och infantilt ifrågasättande av källor man inte gillar, trots att dessa kom från etablerade medier. Lägg även till hånfulla mobbarkommentarer och rena barnsligheter.

Håller med igen. Det maniska mässandet verkar vara deras kännetecken oavsett fråga.

Man får skämmas å deras vägnar eftersom de själva verkar inkapabla.

Återigen: vi har sett hur ni jobbar. Din upplevelse trumfar inte våra sinnesintryck och skärmdumpar. Du är dock konsekvent i din "logik" eftersom det är så ni brukar argumentera oavsett ämne:

- Nä, så är det inte.
- Jaha, vad säger du om de här bevisen då [länkar]?
- Nä, så är det inte.
- Jag är också här!
- Jag också, och "bevisen" är mest skräp det ser alla.
- Jag är också här!

Att ni backas upp av medieetablissemanget är #såjävlapinsamt.

Bra inlägg! KJ har skrivit till Facebook, citerar: "Jag anser att ett eventuellt samarbete mellan Facebook och Jagärhär är ytterst allvarligt och strider mot yttrande- och åsiktsfrihet i Sverige. Arbete mot hat och hets är viktigt och bra och jag tar givetvis avstånd från allt sådant, men det är oroväckande när man etiketterar alla åsikter och sakliga samtal som ”hat”. Det är utmärkt att Facebook engagerar sig mot extremism och terror, men i det kan ju inte ingå att man vill tysta journalister, debattörer, opinionsbildare och författare?
Därför vill jag ha svar på följande frågor:"
http://katerinamagasin.se/facebook-bekraftar-anvander-oberoende-faktagranskare-att-censurera-inlagg/
Citera
2017-11-02, 15:05
Medlem
Ankdammsmans avatar
Vill betona att jag (liksom Janouch verkar det som) inte bryr mig om de leker sandlåda och debattpolis med rassenassarna på deras sajter. Det är ungefär som huliganbråk.

Vad som däremot inte är okej (för att citera statsministern) är hur de invaderar vanliga kommentarsfält med oacceptabla beteenden. Någon jämförde med Flashbacks regler och hur de bryter mot i stort sett alla. Att agera censor genom massanmälningar och samarbeten är inte heller det acceptabelt.

Stödet från etablissemanget verkar ha gått dem åt huvudet och fått dem att se sig som någon sorts halvofficiella debattsheriffer. Man märker också hur de drar till sig problemtyper, och då menar jag inte bara vanliga besserwissers utan rena mobbare och wannabeführers.
Senast redigerad av Ankdammsman 2017-11-02 kl. 15:15.
Citera
2017-11-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Syftet är att skapa hat i samhället, "vi och dem". Vilka bevekelsegrunder som används är egentligen av mindre betydelse.

För jävligt om gruppen används som "nyttiga idioter".

Här har Andreas Magnusson - som jag antar är med dig jag är här - skrivit en artikel. Jag känner inte till "paragraf" men antar att det är en hatsajt! 🤓
Då han tydligen inte räknar sig som Sverigefiende, så kanske han är Sverigevän?

" Sverigefienderna arbetar på olika nivåer. När Gangrape Sweden kallar #jagärhär för en terrororganisation med 75 000 medlemmar så skrattar nog de flesta åt påståendet. De förstår att det inte är terrorism att stötta utsatta människor med kärleksfulla kommentarer på internet. Målgruppen för Gangrape Swedens budskap blir de mest extrema.
Men när Joakim Lamotte försöker skjuta rörelsen i sank för att de kritiserat honom när han låter hatfulla kommentarer stå kvar på sin Facebooksida, så får kritiken betydligt större genomslag. Nazister och en självdefinierat oberoende journalist gör gemensam sak.
När den överordnade agendan är att slå sönder Sverige för att bana väg för högerkrafter så får det tydligen kosta vad det kosta vill."

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/50461-sverigefiender-gor-lognen-till-sanning-och-sanningen-till-logn/

Tillägg: Såg nu att Janouch kommenterat detta på Twitter:

"Krönikör i Paragraf sågar @HotLamotte pga kritik mot #JÄH, uppger ej att han själv är med i nätverket. Sjukt ohederligt faktiskt. "

https://mobile.twitter.com/katjanouch/status/922036032744448000
Senast redigerad av MariaMary 2017-11-02 kl. 15:29.
Citera
2017-11-02, 15:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#Jagärhär

Du kan inte skylla på andra vad jag tycker. Bara för att jag är med i #Jagärhär betyder inte det att jag lagt mina egna åsikter åt sidan. Jag kan säga att jag tror fortfarande inte på "bevis" som lägs fram på Flashback oavsett om det är sant eller inte just därför att mycket inte är sant som läggs ut här.

Nu tror jag du tog i lite för mycket. Inte kan vi vara allt det där bara för att vi vill bemöta andra vänligt och trevligt?

Men om en sak inte är sann måste vi väl få säga det eller försöker du tysta oss? Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som sägs eller skrivs om oss så länge jag sitter inne med sanningen. Så länge jag gör det känner jag mig trygg i mig själv.

Menar du att skriva vänligt och visa på bra exempel skulle utgöra "åsikter saknar substans och förankring i faktiska förhållanden"? I min Värld låter det konstigt får jag nog säga.
Omdet ljugs om någon väldigt illa kan det faktiskt uppfattas som hat eller liknade, vad vet jag.

Nu använder du dina egna metoder och påstår att det är jag som använder dem. Jag vill bara med vänliga ord visa på exempel på hur man kan diskutera. Det som du gjorde här ovan tycker jag inte är direkt vänligt men jag är väldigt förlåtande så jag bryr mig inte om det.

Jag är faktiskt lite road av hur ni som är motståndare till att diskutera vänligt mot vandra använder för "vapen" för att avväpna oss. Tyvärr ser det en aningens löjligt ut eller rättare sagt, jag skrattade högt när jag läste det här ovan. Jag tar inte heller åt mig. Du skriver i vart fall ganska vårdat och bra.
Jag vill åter tacka kosto för att denne så tydligt visar det ”sinnessjuka” (jag kommer inte på något bättre ord) beteende som karaktäriserar den typ av människor som agerar som, bland många andra, företrädarna för gruppen #jagärhär.

Det är ett fullständigt irrationellt resonemang som hela tiden landar i personens EGNA känslor. Det finns INGEN som helst anknytning till verkligheten. ALLT tycks bara handla om de EGNA känslorna. Det är en total egoism som jag betraktar som sinnessjuk (i brist på bättre ord).

Du skriver: ”Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som sägs eller skrivs om oss så länge jag sitter inne med sanningen. Så länge jag gör det känner jag mig trygg i mig själv.

Frågan är om det kan bli sjukare: VEM som helst ska alltså kunna få definiera VAD som helst som ”SANNING” och det ENDA som spelar någon roll är att DENNE känner sig ”trygg i mig själv”. Det du uttrycker är ju rimligen den totala egoismen som sätter ALLA gemensamma normer ur spel. Kan det bli vidrigare?
Citera
2017-11-02, 15:55
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Jag känner inte till "paragraf" men antar att det är en hatsajt!

Para§raf är ett "kriminal-och rättsmagasin" med apologetisk slagsida. Det grundades av den kände journalisten Dick Sundevall.

På Sundevalls meritlista finns bland annat att ha varit organisationssekreterare för SKP. Teorin om att "slå sönder Sverige för att bana väg för högerkrafter" framförs alltså i en tidning som grundats av en av Sveriges största Maohyllare. Apropå hatsajter, extremism, demokrati, nazistkopplingar och så.

Kul länk: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2011/12/15/da-vanster--nu-mediehojdare/
Citera
2017-11-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Para§raf är ett "kriminal-och rättsmagasin" med apologetisk slagsida. Det grundades av den kände journalisten Dick Sundevall.

På Sundevalls meritlista finns bland annat att ha varit organisationssekreterare för SKP. Teorin om att "slå sönder Sverige för att bana väg för högerkrafter" framförs alltså i en tidning som grundats av en av Sveriges största Maohyllare. Apropå hatsajter, extremism, demokrati, nazistkopplingar och så.

Kul länk: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2011/12/15/da-vanster--nu-mediehojdare/

Tack för infon!!

Janouch har också skrivit något informativt nu:

"Anställda på Facebooks PR-byrå är medlemmar i #Jagärhär

Jag kontaktade Facebooks kommunikationschef Peter Münster för att få svar på mina frågor om varför vissa åsikter censurerades. Jag fick svar efter tre dagar, undertecknat PR-byrån Spotlight. Vid närmare efterforskning visar det sig att två av PR-byråns anställda, Tamara Samadi samt Karin Sturesson, faktiskt själva är medlemmar i nätverket #Jagärhär."

http://katerinamagasin.se/anstallda-pa-facebooks-pr-byra-ar-medlemmar-jagarhar/
Citera
2017-11-02, 17:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Bra inlägg! KJ har skrivit till Facebook, citerar: "Jag anser att ett eventuellt samarbete mellan Facebook och Jagärhär är ytterst allvarligt och strider mot yttrande- och åsiktsfrihet i Sverige. Arbete mot hat och hets är viktigt och bra och jag tar givetvis avstånd från allt sådant, men det är oroväckande när man etiketterar alla åsikter och sakliga samtal som ”hat”. Det är utmärkt att Facebook engagerar sig mot extremism och terror, men i det kan ju inte ingå att man vill tysta journalister, debattörer, opinionsbildare och författare?
Därför vill jag ha svar på följande frågor:"
http://katerinamagasin.se/facebook-bekraftar-anvander-oberoende-faktagranskare-att-censurera-inlagg/
Katerina Janouch har fått ett ”icke-svar” som är karaktäristiskt för de oseriösa makthavare som håller på att förstöra det ”samhällskontrakt” som vi betalar skatt för. Gruppen #jagärhär tycks vara synnerligen drivande i processen att förstöra välfärdsstaten Sverige.

TROTS att KJ ställer tydliga och konkreta frågor får hon bara saklöst svammel som ”svar”, vilket givetvis är synnerligen arrogant av Facebook. Men i den sjuka tid vi lever i fungerar sådana ”svar” inom ”etablissemanget”. Det är helt otroligt. Frågan är egentligen bara HUR länge ofoget ska tillåtas fortgå och HUR alla ansvariga ska ställas till svars den dag folks tålamod tar slut.
Citera
2017-11-02, 17:23
Medlem
Megastyliss avatar
hej. ny här. vill gärna veta lite mer om #jaärhär i nuläget. tråden har ju pågått i över ett år. hur många medlemmar har de nu och hur många har motståndarna? blir lite skrämd över det jag läst hittills
Citera
2017-11-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastylis
hej. ny här. vill gärna veta lite mer om #jaärhär i nuläget. tråden har ju pågått i över ett år. hur många medlemmar har de nu och hur många har motståndarna? blir lite skrämd över det jag läst hittills

Vet inte riktigt vad du menar med motståndarna. Det finns ju inte någon definierad motgrupp mot jagärhär.
Citera
2017-11-02, 17:34
Medlem
Megastyliss avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar med motståndarna. Det finns ju inte någon definierad motgrupp mot jagärhär.

Aha, då har jag nog missförstått det hela då jag skummade igenom dessa tusentals inlägg i denna tråd :/ Hur många medlemmar har #jagärhär nu? Ökar eller minska antalet medlemmar?

Själv har jag nog kommit fram till att de i stort sätt motverkar sitt syfte på alla tänkbara sätt. Kan det vara ryska trollkonton som blandar sig i?
Citera
2017-11-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastylis
Aha, då har jag nog missförstått det hela då jag skummade igenom dessa tusentals inlägg i denna tråd :/ Hur många medlemmar har #jagärhär nu? Ökar eller minska antalet medlemmar?

Själv har jag nog kommit fram till att de i stort sätt motverkar sitt syfte på alla tänkbara sätt. Kan det vara ryska trollkonton som blandar sig i?

Är du i själva verket medlem i jag är här och hitsänd av gruppen?
Det är oklart exakt hur många AKTIVA medlemmar Facebook gruppen har, det är en stor mängd passiva medlemmar.

Några ryska trollkonton behöver inte hjälpa jagärhär. Mina Dennerts grupp får tillräckligt stöd redan av t ex regeringsmedlemmar, Socialdemokraterna och Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in