2017-11-02, 09:22
Medlem
indica96s avatar
Hur funkar det att ta lyrica innan tandläkarbesök för smärtlindring? Är så tandläkarrädd och har ett förjävligt hål att laga idag, skulle det vara dumt att slänga i sig 750 mg någon timme innan besöket?
Citera
2017-11-02, 09:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indica96
Hur funkar det att ta lyrica innan tandläkarbesök för smärtlindring? Är så tandläkarrädd och har ett förjävligt hål att laga idag, skulle det vara dumt att slänga i sig 750 mg någon timme innan besöket?

Har du hög Lyricatolerans? Det skadar ju knappast, det är ångestdämpande och säkert mkt roligare. Om det fungerar som smärtfriare tror jag inte. Ta Lyrican tre timmar före och förvarna några dagar i förväg att du har EXTREMT tandläkarskräck. Lyrica + Midazolam kan ju inte vara helt fel
Citera
2017-11-02, 11:25
Medlem
indica96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har du hög Lyricatolerans? Det skadar ju knappast, det är ångestdämpande och säkert mkt roligare. Om det fungerar som smärtfriare tror jag inte. Ta Lyrican tre timmar före och förvarna några dagar i förväg att du har EXTREMT tandläkarskräck. Lyrica + Midazolam kan ju inte vara helt fel

Nja, jag har inte jättehög tolerans, det var en vecka sedan jag tog sist ( 900mg, kände inte jättemycket men det var nog för att jag tagit några dagar tidigare) men jag tror inte att jag kommer att bli för väck på 750 mg. Och du har rätt det skadar ju knappast så slänger nog i mig det nu. Annars tvivlar jag på att jag ens vågar åka dit haha
Citera
2017-11-02, 11:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Nja, jag har inte jättehög tolerans, det var en vecka sedan jag tog sist ( 900mg, kände inte jättemycket men det var nog för att jag tagit några dagar tidigare) men jag tror inte att jag kommer att bli för väck på 750 mg. Och du har rätt det skadar ju knappast så slänger nog i mig det nu. Annars tvivlar jag på att jag ens vågar åka dit haha

Hehe lycka till hos tandläkaren
Citera
2017-11-02, 12:39
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:

Du vet väl om att du kan få Midazolam (Demerol) hos tandläkarn, om du säger att du har tandläkarskräck

EDIT: Såg nu att någon redan hade nämt det
Citera
2017-11-02, 12:40
Medlem
Citat:

Skulle gissa på att det är lite "fel typ" av smärtlindring, dock kan det nog ta bort ångest/nervositet innan
Citera
2017-11-02, 12:51
Medlem
MrWalldemars avatar
Då var oskulden tagen på lyrica! Slängde i mig 400mg nyss, ska bli intressant och se vad som händer
Citera
2017-11-02, 13:09
Medlem
indica96s avatar
Citat:
Hehe lycka till hos tandläkaren

Tack haha, börjar känna mig jävligt skön nu. Kanske lite väl skön. Kommer nog vingla in till tandläkaren haha.
Citera
2017-11-02, 13:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tack haha, börjar känna mig jävligt skön nu. Kanske lite väl skön. Kommer nog vingla in till tandläkaren haha.

Jag kräver en rapport när tabdläkarbesöket är över? Visst är det Midazolam man får och inte Diazepam?
Aja, du får berätta allt sen
Citera
2017-11-02, 13:47
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Jag kräver en rapport när tabdläkarbesöket är över? Visst är det Midazolam man får och inte Diazepam?
Aja, du får berätta allt sen

Du kan få Diazepam innan ett tandläkarbesök, men det vanligaste är Midazolam då det slår på snabbare och har en mer "hypnotisk" effekt.
Citera
2017-11-02, 13:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Du kan få Diazepam innan ett tandläkarbesök, men det vanligaste är Midazolam då det slår på snabbare och har en mer "hypnotisk" effekt.

Jo precis man blir riktigt jävla slö på Midazolam!
Citera
2017-11-02, 14:55
Medlem
Finns det något mått man kan använda om man har pulver men saknar våg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in