2017-10-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Så uddlös som Carreno var är det bara att hoppas att vem som helst går förbi honom nu. Men krävs fortfarande kvart för Anderson, och semifinaler för Del Potro och Tsonga. Blir spännande dagar.

Det kommer garanterat att hända. Delpo är trots svår lottning favorit tillsammans med Nadal.

Tsonga och Anderson har bra chanser om de spelar bra.
Citera
2017-11-01, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Mahut krossar PCB. Skönt, nu får man bara hoppas att han tar Nadal av bara farten också. Vore grymt med en hemmaspelare som lirar S&V i finalen.

Du tror att Mahut skulle vara svårare för Nadal än Chung? Väldigt osannolikt att han torskar mot Mahut; mot Chung däremot, det kan bli farligt.

Nån som kan göra det här tricket?:

https://twitter.com/RolexPMasters/status/925688246901854209

Rätt schysst.

Zverev utslagen.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tja köpte ett par adizero Club skor då jag börjat spela tennis lite då och då. Tänker spela på grus sen i vår/sommar också så de verkade bra för det priset jag fick de för (400 spänn)

Frågor: Funkar dessa att spela badminton med också? Eller slits de "fel" då? Spelar även innebandy i mina fotboll-inomhusskor. Kan jag köra innebandy med tenniskorna också eller har jag slitit ut de för mycket då när grussäsongen är igång? Innebandyn kan jag köra med fotbollsskorna i värsta fall men badminton hoppas jag funkar med tennisskorna?

Ska spela tennis ikväll men har inte fått skorna än så lär göra debut med de på badminton om ingen här säger nej haha.

Började med tennis i år och ångrar att jag inte började när jag var ung. Men kul motionssport. Men jävlar vad det är skillnad mellan grus och hard-court. Har alltså bara spelat på grus förut och har nu problem och känns som allt jag lärt mig är förlorat när det går snabbare inomhus. Några tips där? Vanesak kanske?

Jag har ingen riktig koll, men det borde väl inte vara nått problem att spela badminton med tennisskor. Slits väl dessutom mindre än på HC. Kan inte se att det är nått problem.
Citera
2017-11-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du tror att Mahut skulle vara svårare för Nadal än Chung? Väldigt osannolikt att han torskar mot Mahut

Ja det tror jag.

Noterar också att du tror så, Mahut har slagit Murray bara så att du vet.
Citera
2017-11-01, 14:36
Avslutad
Citat:
Ja det tror jag.

Noterar också att du tror så, Mahut har slagit Murray bara så att du vet.

Han har slagit Nadal också, 2007 i Queens. Sen 2 vinster för Rafa. Men jag har fått intrycket att Mahuts karriär är kraftigt på väg ned. Har inte mycket att hänga i julgran vad gäller vinster i år.

Nadals "svaghet" är knappast SV-spelare, utan såna som kan slå hårt från baslinjen, åtminstone på HC. Fått spö tex av Davydenko i Paris.
Citera
2017-11-01, 14:48
Medlem
Citat:
Han har slagit Nadal också, 2007 i Queens. Sen 2 vinster för Rafa. Men jag har fått intrycket att Mahuts karriär är kraftigt på väg ned. Har inte mycket att hänga i julgran vad gäller vinster i år.

Nadals "svaghet" är knappast SV-spelare, utan såna som kan slå hårt från baslinjen, åtminstone på HC. Fått spö tex av Davydenko i Paris.

Mahut är en formspelare och har alltid varit. Är han i form så är han farlig för alla. Men sedan kan han gå flera säsonger utan att spela särskilt bra. Så det är det allt hänger på, dvs om han är i bra slag eller inte.
Citera
2017-11-01, 20:39
Medlem
Så då var det officiellt. Nadal slutar året som världsetta efter segern mot Chung tidigare idag. Han har gjort en enastående säsong. Nu fattas det bara att han slår Federer i slutspelet också.

Om jag ska tippa så tror jag ändå att Federer dänger allihopa där. Ett otroligt märkligt tennisår kommer att bli ännu märkligare när ettan aldrig slår tvåan. Om det händer så måste det vara första gången någonsin, där tvåan är bäst rent spelmässigt.

Citat:

Såg inte detta stycke förra gången jag läste. Nadal har helt klart en svaghet mot S&V lirare på snabba underlag, som gräs och snabb inomhusbana. Han har förlorat mängder med matcher mot lägre rankade spelare som spelar på det sättet, på snabba underlag.

Davydenko slog inte hårt, han spelade snabbt. Han stördes inte av Nadals top-spin på HC pga att han klarade ta bollen så tidigt.
Citera
2017-11-01, 21:01
Medlem
Både Anderson och Tsonga torskade förövrigt och är borta ur racet. De får hoppas på att komma in som reserv i så fall, det lär inte hända dock då både PCB, Querrey och Delpo ligger före. Rätt så klantigt av dessa att torska så tidigt. Alla utom Delpo floppade. Anderson hade svåraste lottningen så det kanske inte var en jätteflopp från hans sida dock.

Nu måste Delpo nå semifinal för att ta sig till slutspelet. Det kan bli svårt då han troligtvis ställs mot Dimitrov. Eller så kan det bli en match mot Isner, som man faktiskt inte ska glömma bort, han kan faktiskt kvalificera sig om han vinner turneringen. Bautista-Agut är också fortfarande med, men hans chans känns mycket mer teoretisk än Isner's.
Senast redigerad av terribilis 2017-11-01 kl. 21:05.
Citera
2017-11-01, 21:13
Avslutad
Trodde det hette att Federer skulle sluta året som etta.

Citat:
Såg inte detta stycke förra gången jag läste. Nadal har helt klart en svaghet mot S&V lirare på snabba underlag, som gräs och snabb inomhusbana. Han har förlorat mängder med matcher mot lägre rankade spelare som spelar på det sättet, på snabba underlag.

Davydenko slog inte hårt, han spelade snabbt. Han stördes inte av Nadals top-spin på HC pga att han klarade ta bollen så tidigt.

Förstår inte riktigt var du får det ifrån.

Nadal - Isner: 7-0 (Djokovic och Fed har 2 förluster var mot honom)
Nadal - Karlovic: 5-0 (Djok och Fed har sammanlagt 3 förluster mot honom)
Nadal - M. Zverev: 2-0
Nadal - Stepanek: 7-0 (Fed och Djok har sammanlagt 3 förluster mot honom)
Nadal - F. Lopez 9-4
Nadal - Müller på HC och grus: 4-0

Vilka andra serve och volleyspelare har du som Nadal torskat mot i det förgångna? Gräs räknade jag som sagt inte, men ett par förluster mot Brown och Müller är ändå inte särskilt brutalt när man betänker att underlaget är så snabbt.

Kan nämnas också att Nadal spöade Mario Ancic i Wimbledon när han var 17 år. Och året efter det var Ancic i semifinal. Och då Ancic spelade S&V mot Djokovic i Wimby 2006 antar jag han gjorde det mot Rafa 2003 också.

De som slagit honom på HC har snarare, som sagt, varit sådana som Verdasco, Pouille, Fognini och Davydenko som klarat av att dra vinnare hela tiden från baslinjen.
Citera
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Både Anderson och Tsonga torskade förövrigt och är borta ur racet. De får hoppas på att komma in som reserv i så fall, det lär inte hända dock då både PCB, Querrey och Delpo ligger före. Rätt så klantigt av dessa att torska så tidigt. Alla utom Delpo floppade. Anderson hade svåraste lottningen så det kanske inte var en jätteflopp från hans sida dock.

Nu måste Delpo nå semifinal för att ta sig till slutspelet. Det kan bli svårt då han troligtvis ställs mot Dimitrov. Eller så kan det bli en match mot Isner, som man faktiskt inte ska glömma bort, han kan faktiskt kvalificera sig om han vinner turneringen. Bautista-Agut är också fortfarande med, men hans chans känns mycket mer teoretisk än Isner's.

Delpo körde ju över Dimitrov i SO senast så jag är i alla fall inte särskilt orolig. Däremot kan det nog bli en spännande match när så mycket står på spel nu
Citera
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, visst förekommer det. Och tennis är ju egentligen en perfekt sport att förlora snyggt i. Räcker ju med ett dubbelfel i rätt läge.
Många utövare och fula fiskar. Behöver bara muta 1 person och inte många som i fotboll.
Citera
2017-11-01, 21:16
Medlem
Sock's comeback mot Edmund var ganska sjuk nyss, Edmund ledde med dubbelbreak tredje set 5-1. Sock vann 7-6.
Citera
2017-11-01, 21:23
Medlem
Haase ska ju Del Potro bara slå. Totalt ofarlig spelare för toppspelarna. Blir en ren final därefter, oavsett Isner eller Dimitrov är han favorit men det är såklart inte givet att vinna mot såna spelare. Men nu är han bra nära, imponerande fint läge han satt sig i efter senaste veckornas spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in