2017-10-24, 19:49
Medlem
Prostreet32s avatar
Ingen som gått på Bildelar24 när de beställt andra delar och fått stark?
Jag beställde i helgen, och köper alltid Bosch, NGK, Mann, Mahle, Hella etc.

Får jag Stark igen blir jag vansinnig. Jag vill köpa märkesdelarna för att jag vet vad jag får. Det vet jag inte med Stark. Och ville jag haft Stark hade jag väl köpt Stark?
Citera
2017-10-25, 12:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Jag är förbannad på Bildelar24online (Autodoc som svara på beställningen, troligen samma företag) för deras retursystem. Jag beställde och betalade för två delar som kom den 22 september. Det visade sig sedan hos verkstaden att det var inte de delarna som var sönder så jag returnerade dem. Skrev till Bildelar24 och fick svar att lämna in dem hos DHL med en fraktsedel som kom i mailet. Sagt och gjort. Den 2 oktober åkte delarna iväg tillbaka och kvitterades av dem dagen efter. Därefter inte ett ljud. Varje mail jag skickar till dem genererar ett nonsenssvar att det tar 14 dar för de ska undersöka osv. Delarna jag returnerade var i obruten förpackning, de låg i en djäkla kraftig plastpåse. Fortfarande inte ett vettigt svar från dem utan bara samma intetsägande svar att skicka in delarna osv.

Är det nån som fått tillbaka pengarna efter retur? Aldrig mer handlar jag hos dem. Det verkar vara samma bolag bakom flera av de där firmorna.
Citera
2017-10-28, 22:05
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Jag vet inte själv, men när jag kom med ett Stark hjullager till favoritverkstan och ville ha det monterat, så avrådde meken å det bestämdaste. Han vägrade inte, men sa att det inte kommer att hålla särskilt länge. Jag fick åka iväg till Mekonomen och köpa ett annat lager innan han blev nöjd.
Den verkstan litar jag 100% på , så nåt ligger det nog i vad gäller Stark och kvalitet.

Den verkstaden vet vad de pratar om och de tänker på sina kunders bilar och deras säkerhet ( om ett hjullager skär i höghastighet kan det gå åt kaksvängen rejält ) och därför vill de inte montera värdelöst skräp. Jag kan garantera att de hade varit mer optimistiska till att montera ett hjullager från Biltema än STARK. Sämre skit får man leta efter.

Det som är så fräckt och fult är att de på sin hemsida tar ut överpris för STARK ( dyrare än både Bosch, Febi Bilstein och ATE ) för att sedan byta ut olika delar till detta pissmärke med motiveringen att detta "faktiskt är dyrare och därmed bättre". Ett fulknep för att få sitt eget junk sålt samtidigt som de ber till högre makter om att mottagaren inte skall ha några invändningar.
Citera
2017-10-28, 22:54
Medlem
ormbitens avatar
Har trots allt monterat mycket STARK prylar åt kunder som har köpt delarna själva.
Ännu inte haft någon kund som beklagat sig över problem, tvärtom så kommer dom tillbaka igen med andra reparationer.

Monterar inte jag deras delar så går dom ju till en annan verkstad och får jobbet gjort.

Skulle t.ex ett hjullager eller någon annan reservdel från STARK nu vara så dålig så att folk riskerade sina liv bakom ratten, ja då hade STARK som märke varit borta från marknaden för länge sedan.

Beställer som sagt inte själv så ofta från Bildelaronline men gjorde faktiskt en beställning idag av en Hardy skiva till min egen VW Passat.

Fanns tre fabrikat att välja på, SWAG 1470 kr, FEBI BILSTEIN 1640 kr, samt MEYLE 2000 KR.

Det fick bli MEYLE och får jag något annat levererat så blir jag väldigt förvånad, för det har jag aldrig tidigare råkat ut för...

Har däremot råkat ut för att en reservdel som jag hade beställt och betalat med Mastercard inte fanns för leverans, fick då ett mejl där dom sa att dom inte heller hade någon ersättningsdel och dom undrade om jag ville ha pengarna tillgodo eller återbetalade.
Valde återbetalning och pengarna fanns på kontot redan nästa dag.

Kunde dom också bli lika snabba i sina leveranser så fick nog Mekonomen och company snart bomma igen sina butiker...
Citera
2017-10-28, 23:10
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jag är förbannad på Bildelar24online (Autodoc som svara på beställningen, troligen samma företag) för deras retursystem. Jag beställde och betalade för två delar som kom den 22 september. Det visade sig sedan hos verkstaden att det var inte de delarna som var sönder så jag returnerade dem. Skrev till Bildelar24 och fick svar att lämna in dem hos DHL med en fraktsedel som kom i mailet. Sagt och gjort. Den 2 oktober åkte delarna iväg tillbaka och kvitterades av dem dagen efter. Därefter inte ett ljud. Varje mail jag skickar till dem genererar ett nonsenssvar att det tar 14 dar för de ska undersöka osv. Delarna jag returnerade var i obruten förpackning, de låg i en djäkla kraftig plastpåse. Fortfarande inte ett vettigt svar från dem utan bara samma intetsägande svar att skicka in delarna osv.

Är det nån som fått tillbaka pengarna efter retur? Aldrig mer handlar jag hos dem. Det verkar vara samma bolag bakom flera av de där firmorna.

Jodå, jag har fått tillbaka pengar efter retur men det var en rätt krånglig process där man mer eller mindre blev utfrågad varför jag skulle returnera delen. Tysk grundlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ormbiten
Skulle t.ex ett hjullager eller någon annan reservdel från STARK nu vara så dålig så att folk riskerade sina liv bakom ratten, ja då hade STARK som märke varit borta från marknaden för länge sedan.

Korrekt. Dynga brukar självsaneras och jag tror att tyskar har ännu högre kvalitetskrav än svenskar, att etablera ett Biltema i Tyskland och försöka sälja bildelar under eget namn där skulle aldrig funka.
Citera
2017-11-01, 11:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Jodå, jag har fått tillbaka pengar efter retur men det var en rätt krånglig process där man mer eller mindre blev utfrågad varför jag skulle returnera delen. Tysk grundlighet.
.

Nu är det över en månad och inga pengar tillbaka från Autodoc. Jag har ringt två gånger dessutom och får bara blajande till svar. Så det blev dyra lärpengar. Aldrig mer Bildelar-online eller deras andra firmor under Autodoc. Det får bli över disk på verkstan även om det blir dyrare. Men då har man i alla fall en person bakom disken att snacka med. Dyr erfarenhet.
Citera
2017-11-01, 11:33
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nu är det över en månad och inga pengar tillbaka från Autodoc. Jag har ringt två gånger dessutom och får bara blajande till svar. Så det blev dyra lärpengar. Aldrig mer Bildelar-online eller deras andra firmor under Autodoc. Det får bli över disk på verkstan även om det blir dyrare. Men då har man i alla fall en person bakom disken att snacka med. Dyr erfarenhet.

Intressant. Gjorde du på rätt sätt då, meddelade dem att du begärde att något skulle retuneras, fyllde i blanketten och väntade på deras godkännande? Kryssade man sen i (vid ursprungliga beställningen) att man betalade 49,- extra för att ha möjligheten till gratis returrätt så ska det funka. Gjorde man inte det och retunerar på eget sätt kan det nog bli krångligare, hur får man t ex spårbarhet i det man retunerar och vet att sändningen är rätt uppmärkt?
Citera
2017-11-01, 11:36
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Jag har köpt ofta från dem, runt en veckas leverans men tyvärr till dörren så du måste vara hemma när de kommer med grejorna.

Man beställer givetvis grejerna till jobbet, om man har ett sådant. Har man inte det, är det väl inte så svårt att hålla sig hemma vid dagen för leverans.
Citera
2017-11-01, 12:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Intressant. Gjorde du på rätt sätt då, meddelade dem att du begärde att något skulle retuneras, fyllde i blanketten och väntade på deras godkännande? Kryssade man sen i (vid ursprungliga beställningen) att man betalade 49,- extra för att ha möjligheten till gratis returrätt så ska det funka. Gjorde man inte det och retunerar på eget sätt kan det nog bli krångligare, hur får man t ex spårbarhet i det man retunerar och vet att sändningen är rätt uppmärkt?

Jodå. Precis så, per telefon sa en "Nico" att returen kommit fram men att de skulle undersöka delarna (som f ö var kvar i obrutna förpackningar). Jag använde den returfraktsedel de skickade också. Men känner mig lurad av dem, deras garantiretur imponerar inte på mig.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2017-11-01 kl. 12:39.
Citera
2017-11-01, 13:08
Medlem
pillenottens avatar
Jag har köpt en del därifrån till "sommarbilen" sista halvåret och har bra erfarenhet - dom är skitsnabba och hittills har allting varit rätt och till bra pris (Brembo bromsar), flaskhalsen kan väl i så fall vara UPS som ibland tar upp till 4-5 dagar för leverans.

Däremot beställde jag för ett år sedan en rad prylar från Skruvat.se, vilket enligt hemsidan fanns för leverans 1-3 dagar - det tog 3 veckor innan jag fått allt (4 leveranser), och naturligtvis den viktigaste delen sist.
Den sistnämnda delen var dessutom defekt (hjullager-nav med missljud, Jaguar), så när jag ringer och reklamerar vill dom först att jag ska skicka tillbaka för kontroll - jag vägrar eftersom det skulle göra bilen obrukbar i ytterligare 3-4 veckor så till slut ger dom med sig och lovar skicka ett nytt.
3 veckor senare ringer jag och frågar var fan det tog vägen - får efter många om och men, svaret att delen utgått ur sortimentet......fick dock pengarna för delen tillbaka.
Hittade ett företag i England som säljer original-delar betydligt billigare än skruvats OEM delar och som dessutom levererade på 4 dgr.
Citera
2017-11-09, 16:41
Medlem
Tänkte handla bromsok från autodoc (är samma butik vad jag förstår)

Men hur fungerar den utbytesgrejjern dom kör med oken?

I priserna stå det nåt om depositionsavgift mm. Jag fattar inte riktigt hur det ska gå till och vad man faktiskt ska betala mm.

Hjälp
Citera
2017-11-09, 17:32
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Tänkte handla bromsok från autodoc (är samma butik vad jag förstår)

Men hur fungerar den utbytesgrejjern dom kör med oken?

I priserna stå det nåt om depositionsavgift mm. Jag fattar inte riktigt hur det ska gå till och vad man faktiskt ska betala mm.

Hjälp

Jag köpte ett nytt bromsok i somras och jag har för mig att depositionsavgiften var på 300 kr ungefär. De 300 kr får du tillbaka om du skickar tillbaka det gamla oket till autodoc.

Frakten till Tyskland ligger väl på ungefär 300 kr så jag bestämde mig för att behålla mitt gamla ok och slängde det på skroten istället. Jag tänkte som så att om jag hade köpt ett orginalok (som jag ändå fick i min beställning från autodoc) så hade det kostat mig ~2800 kr. Istället betalade jag 450 kr för oket och ~300 kr för depositionsavgiften.
Senast redigerad av Schmoove 2017-11-09 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in