Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-01, 09:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag hoppas endast på att Trump kan hålla sina korkade fingrar från att göra något förhastat, utredningen visar vad den visar och att sitta och gissar sig fram utan information kommer tyvärr inte att leda någon vart (gäller oss alla)

För i slutändan så handlar inte utredningen om att fälla Trump utan att utreda om valet har påverkats utifrån. Det som jag tror kan fälla Trump är Obstruction of Justice och inte om det visar sig att Ryssland har varit den direkta orsaken till Trumps vinst för sådana saker går att förhindra i framtiden om man hittar bevis för det nu.
Vad du har svängt! Propagandan har visst tagit dig med storm. Vad det inte du som höll med om att Demokraternas valförlust till stor del berodde på en urusel presidentkandidat, nämligen Hillary?
2017-11-01, 09:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad du har svängt! Propagandan har visst tagit dig med storm. Vad det inte du som höll med om att Demokraternas valförlust till stor del berodde på en urusel presidentkandidat, nämligen Hillary?

Det tycker jag fortfarande, jag försöker bara hålla mig neutral i utredningsdisskusionen då det inte finns något att tjäna på att folk sitter och skriker på varandra.

Jag har hela tiden sagt att det bästa är att låta utredningen få löpa hela vägen ostört för att sedan se vad den visar men jag anser fortfarande att Clinton förlorade pga att hon var en urusel kandidat och att Trump vann pga att det fanns de som felaktigt trodde att han var en republikansk motsvarighet till Sanders.
2017-11-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så det amerikanska rättssystemet är så korrupt att Mueller kan köra med politisk taktik och ge sig ut på fishing expedition? Nu fick han småfisk på kroken. Greken. Rena löjan. Inte ens stim.

Mueller har ju tidigare jobbat med maffiautredningar och använt samma taktik, förtjänstfullt också ska sägas. Allt handlar om att få folk att börja prata. Det är rätt simpelt - du haffar småfisken som är att lätt att fånga först och säger "jag har grejer på dig som kommer få dig inlåst i 20 år, men om du gör en deal med oss och ger oss användbar information så slipper du undan".

Det är såklart en rätt effektiv taktik.

Sen ska väl påpeka att Muellers jobb är att utreda OM det skett några olämpliga kontakter mellan Ryssland och Trump och om det kunnat påverka valutgången. Inte att sätta dit Trump.
2017-11-01, 09:24
Medlem
Vill man veta något så ska man inte läsa DN. Pappersvarianten idag har fortfarande inte koll på vem grekens Rysslandskoppling är. Af Kleen skriver fortfarande om en rysk professor medan Daily Mail pekade ut maltesen Mifsud igår.

Lyssnade igår på Facebook, Twitter och Google hearing. Hysteriskt. Facebook påstår att praktiskt taget halva USAs befolkning "kan" ha utsatts för rysk propaganda. Alla som vet något om annonssälj vet att det är sådana här potentiella siffror som man säljer annonser på. I verkligheten är det knappt någonting. Klart att Facebook är i rävsaxen för de kan inte säga (vilket de i och för sig sa att det var någon promille av annonser) att de inte har den räckvidden för annonseringen. I DN stod det något om 29 miljoner i morse. Nu är det väl dags för medierna att bli professionella och berätta hur många som ser annonserna. Det görs ju sådana undersökningar jämt och ständigt. Jag får i alla fall inbjudningar till att svara på frågor om jag sett den eller den annonsen. Borde kunna genomföras även vad gäller politiska annonser. Att det inte görs ligger nog i mediernas och politikernas intressen. Medierna vill överdriva för det är inte bara den ovetande publiken som läser utan även annonsörerna och det kan ju leda till lägre annonsintäkter för dem själva.
2017-11-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Mueller har ju tidigare jobbat med maffiautredningar och använt samma taktik, förtjänstfullt också ska sägas. Allt handlar om att få folk att börja prata. Det är rätt simpelt - du haffar småfisken som är att lätt att fånga först och säger "jag har grejer på dig som kommer få dig inlåst i 20 år, men om du gör en deal med oss och ger oss användbar information så slipper du undan".

Det är såklart en rätt effektiv taktik.

Sen ska väl påpeka att Muellers jobb är att utreda OM det skett några olämpliga kontakter mellan Ryssland och Trump och om det kunnat påverka valutgången. Inte att sätta dit Trump.

Då måste småfiskarna ha något att berätta. Vad gäller grekfirren verkar han utnyttjats i kampanjen för att dra in pengar från grekerna. Annars verkar det som om Trump-kampanjen försökt strunta i honom på alla möjliga vis.
2017-11-01, 09:41
Medlem
Citat:
Då måste småfiskarna ha något att berätta. Vad gäller grekfirren verkar han utnyttjats i kampanjen för att dra in pengar från grekerna. Annars verkar det som om Trump-kampanjen försökt strunta i honom på alla möjliga vis.

Det kan såklart hända att det inte leder någonstans. Men det har ju sannolikt inte bara plockat in folk slumpmässigt utan valt ut vissa personer av en anledning.
2017-11-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det kan såklart hända att det inte leder någonstans. Men det har ju sannolikt inte bara plockat in folk slumpmässigt utan valt ut vissa personer av en anledning.

Och vad kan de anledningen vara? Mueller kanske inte har någonting på andra. Mueller kan ju knappast börja fabricera grejer. Andra kanske hade bara snatterier, fortkörningar och blottning medelst dickpicks. Sånt passar bättre för medier att utreda. Om Mueller skulle köra med sånt skulle han tappa i anseende och börja betraktas som att springa demokraters eller mediers ärenden. Grovt partisk och det har han inte råd med.
2017-11-01, 10:01
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Grejen är att vi inte vet vad Mueller redan vet, eller vilka han pratat med - och det vet inte Trump heller.
Sam Clovis någon
Nästa småfisk som det är dags att distansera sig ifrån?
Who´s next?
2017-11-01, 10:41
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, det kommer han aldrig ens vara nära, ens någonsin.
Trump som det ser ut nu, kommer hamna i kategorin inkompetent president.

Sen bara på hur han erkände att det var en nationell kris och vi måste göra nått, till sopa den under mattan genom nedgradera det till en public health crisis istället för health cirsis och en litet konto på ~$20 miljarder.
Så med den mildare synen så har man ett konto på knappa ~$100000, och vad ska man göra med så lite pengar och inbilla sig nått?

Och det roliga var att Trump sa att han skulle lösa det, för sen backa när det väl gällde.
Hoppas man snart stämmer läkemedelsbolagen av deras oetiska beteende och gör folk beroende av läkarutskrivna droger.
Och sen skita i dom, och detta bör engagera alla, då ingen skonas här, då det är demografiskt väl spridet.
Enligt er Trumpofober kansken han gör det. Varför tror du att du har en neutral åsikt i frågan? Det är det som är felet, du är biased en libtard... Trump kommer gå till historien som en av dom bästa, vad än ni haters skriver
2017-11-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Grejen är att vi inte vet vad Mueller redan vet, eller vilka han pratat med - och det vet inte Trump heller.
Sam Clovis någon
Nästa småfisk som det är dags att distansera sig ifrån?
Who´s next?

Det är ju behändigt för Mueller &team som kan lägga pusslet och se vilka som har målat blå bitar röda av någon anledning. Där man hittar lögner så vet man var man ska titta mer noga på. Och om folk har varit duktiga och lämna in mejl och text så har de kunnat pussla ihop saker rätt väl. Sen i dagens samhälle där det finns kameror överallt så kan man hitta bevis på att någon inte varit där de sagt utan varit just på vissa ställen som visar att de varit på samma plats som andra som de säger sig inte ha kontakt med. Det blir svårt att få ihop lögner. Trumps fjantlögner om att prata om ryska adoptioner med ryssar är ju bara för genomskinlig och visar vilken nivå Trump befinner sig på.

Trump gav sig in i lögnerna kring sonens, svärsonens och Manaforts möte och varför gjorde han det? Varför ljuga om något som aldrig ledde till något?

Det tycker jag man kan fundera över. Varför tyckte Trump att Don Jr skulle ljuga om det där mötet för??
2017-11-01, 10:44
Medlem
Citat:
Och vad kan de anledningen vara? Mueller kanske inte har någonting på andra. Mueller kan ju knappast börja fabricera grejer. Andra kanske hade bara snatterier, fortkörningar och blottning medelst dickpicks. Sånt passar bättre för medier att utreda. Om Mueller skulle köra med sånt skulle han tappa i anseende och börja betraktas som att springa demokraters eller mediers ärenden. Grovt partisk och det har han inte råd med.

Man måste ju börja någonstans och fokuserar man på de som kan dra ut tumskruvarna på lättast först, så ökar ju chanserna att man får fram information som man sedan kan använda senare i utredningen. Jag tror ju inte hela utredningen bygger på det Mueller kan få fram ur Manafort & Co, utan det finns säkerligen andra uppslag som man håller på och utreder samtidigt men där man inte är klara med utredningen eller inte har tillräckligt för åtal. ÄNNU.
2017-11-01, 14:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det tycker jag man kan fundera över. Varför tyckte Trump att Don Jr skulle ljuga om det där mötet för??

Alltså, är du dum? Du fick svar många, många gånger.

För att mötet ser dåligt ut och ger ljugmedia mer bränsle för RussiaHoax

Hillary stab ljög förresten av exakt samma anledningen om PeeHoax. I ett år har de förnekat att de betalade Steele för att få 'dirt' om Trump från ryssen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in