2017-10-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har svårt att tänka mig att LH om hon nu var chef för något arbetsmarknadsprogram inom kommunen skulle haft något att yttra i ett utvisningsärende, hon skulle väl knappast haft med flickan att göra, flickan borde rimligtvis gått i skola?

Fast LH kan väl kanske ha haft att göra med någon boendefråga rörande nåt flyktingärende; ang vem som ska få bo kvar på HVB el nåt sånt. Kan nog vara nog så känsligt. Handlar ju om mycket pengar om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av widowmaker00
Golfbanans parkering och parkeringen till Lassalyckan är inte på samma plats. Skiljer ca 1 km mellan dom.

Okej. Tack för svar/för ditt inlägg nr 1.🙂

Mindre tack för att du sänkte min teori.☹️

Å andra sidan kan det ju ändå vara möjligt att det uppstått någon typ av 'bråk' i samband med att LH parkerade/gav sig ut i spåret. Att någon följde efter henne/ alt gensköt och lade sig på vänt.
Citera
2017-10-31, 19:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicornlady
Mycket möjligt. Men de 30 minuter som uppgetts av kollegan borde ju stämma tycker man.

Ja de kan nog stämma, men det kanske inte var så många andra före eller efter så det blir någon var tionde minut menar jag.
Citera
2017-10-31, 19:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
Brottsplatsen är väl ganska nära hål 10??

Wow, kom att tänka på filmen "Den ofrivillige golfaren" där grannar till golfbanan satt med hjälmar på huvet. Kan hon ha blivit träffad av en golfboll?
Citera
2017-10-31, 19:20
Medlem
Till er som tror att detta är ett sexualbrott och att åldern inte spelar någon roll.

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Det är avsevärt färre 60-åringar än 20-åringar som utsätts för sexualbrott.
Citera
2017-10-31, 19:21
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag tycker det blir lite väl mycket foliehattsvarning när det dryftas om Matthijs närvaro på golfbanan.
Polischefen traskar alltså från hålet genom skogen och klubbar ihjäl en kvinna som med största sannolikhet inte haft ett skit att göra med Matthijs flyktingbarn, det är två helt olika kommuner.
Om ni är inne på sådana konspirationer och spår så varför inte ifrågasätta LHs kollega som vandrade förbi på platsen bara en stund efter. Där kanske finns ett motiv?

Nä låt oss vara realister här,
Om det är ett bestialiskt random-mord så är det antingen en flykting eller en pundare.

Finns det motiv så är det antingen maken eller något som har med LHs yrke att göra, exempelvis flyktingpappan som nämnts.

...och
Är det ingen som har någon kunskap i hur det här kod 291 funkar som kan svara på hurvida dessa till synes mörkade mord som ska ha skett i Ulricehamn de senaste två åren är möjligt att undgå radarn?
Likaså en flyktingpojke som studerade vid Stenbocksskolan som tog självmord. Inga tidningsnotiser, ingenting.
Hur faan går det ihop?
Citera
2017-10-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Wow, kom att tänka på filmen "Den ofrivillige golfaren" där grannar till golfbanan satt med hjälmar på huvet. Kan hon ha blivit träffad av en golfboll?

Jag funderade också på det men då skulle hon väl haft en väldigt markant skada? Jag bockade mig framåt och slog pannan i en stolsrygg en gång när jag skulle torka håret, bulan som blev i pannan var ganska omedelbar. Likaså när jag skulle ta en flyball i softboll och blev bländad, fick en rejäl kyss på okbenet på kinden med forsande näsblod med blåmärke över halva ansiktet ner över axeln och på överarmen. Man såg märken efter sömmen på bollen länge efter på kindbenet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-31 kl. 19:25.
Citera
2017-10-31, 19:24
Medlem
fernebos avatar
Märkligt fall. Inget rån eller sexbrott. Kan förvisso vara ett sexöverfall som gått fel. Årstiden och vädret talar ju dock emot att nån skulle uppehålla sig i skogen för att överfalla och försöka våldta en slumpvis vald kvinna. Överfallsvåldtäkter utomhus sker nästan alltid på sommaren av rätt självklara skäl.

Offret är sett till åldern inte heller ett typiskt offer för sexöverfall, men visst, det går ju inte att utesluta.

Att galningar på måfå drar omkring i skogen och bara dödar nån för dödandets skull känns också långsökt eller det är ju i varje fall ett ovanligt scenario. Visst händer det att knäppgökar bara har ihjäl nån, men de brukar inte vara så organiserade att de ger sig ut i skogen för att göra det. Då skulle jag snarare gissa att hon har stött ihop med nån hon känner eller att en okänd person gjort henne sällskap på promenaden.

Det verkar inte finnas några vittnesuppgifter om nånting. Är det nån som överhuvudtaget har sett offret? Vi pratar ju om mitt på eftermiddagen.

Jag skulle vilja hävda att alla som vistats i området vid tiden för mordet måste kollas upp. Gäller både kollegan och polischefen och andra motionärer som rört sig i närheten. Det känns dessvärre som om polisen har snöat in på den galne mördaren som bara väntar på ett offer i regnet. Jag är inte minsta övertygad om att så är fallet.

Vet vi nåt om våldet som har använts? Den galne mördarteorin känns ju rätt kall om det bara handlar om ett slag som fått en olycklig utgång. Det skulle ju snarare tala för en rätt vanlig person och ett bråk som spårat ur. Även det faktum att hon inte hade rånats eller utsatts för nåt sexuellt talar för det.
Citera
2017-10-31, 19:31
Medlem
Vad var hennes tjänst mer preciserat? Kan det varit så att hon anmält något, eller ifrågasatt fusk med praktiker där något företag fått anställningsstöd på felaktig grund? Men de frågorna ligger väl på arbetsförmedlingen? Eller kanske någon som gått på praktik hos kommunen länge och tycker sig blivit utnyttjad?
Citera
2017-10-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad var hennes tjänst mer preciserat? Kan det varit så att hon anmält något, eller ifrågasatt fusk med praktiker där något företag fått anställningsstöd på felaktig grund? Men de frågorna ligger väl på arbetsförmedlingen? Eller kanske någon som gått på praktik hos kommunen länge och tycker sig blivit utnyttjad?

Hon skall ha jobbat med arbetsmarknadsfrågor, men har även gjort en hel del annat.

En kollega uttrycker det så här:
Citat:
En mycket kompetent chef med förmåga att ta ansvar och alltid ge stöd.
– Om en medarbetare skulle fatta ett obekvämt beslut var hon alltid där och tog kommandot och hjälpte. Hon lämnade aldrig någon i sticket och tog alltid ansvar. En väldigt trygg person, säger hon.
Detta är alltså det första kollegan säger i intervjun. Jag tror det kan vara en hint om att det kan ha något med motivet att göra. LH har tagit på sig ansvaret för ett obekvämt beslut som har gjort någon väldigt upprörd. Skulle vara intressant om denna kollega kunde berätta lite mer om specifika ärenden som LH har haft ansvar för.
Citera
2017-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hon skall ha jobbat med arbetsmarknadsfrågor, men har även gjort en hel del annat.

En kollega uttrycker det så här:

Detta är alltså det första kollegan säger i intervjun. Jag tror det kan vara en hint om att det kan ha något med motivet att göra. LH har tagit på sig ansvaret för ett obekvämt beslut som har gjort någon väldigt upprörd. Skulle vara intressant om denna kollega kunde berätta lite mer om specifika ärenden som LH har haft ansvar för.

På många förvaltningar är det ju så. Också att det är chefen som får föredras en utredning där något rättsligt ingripande sker, exempelvis att brottsanmälning sker och det går till rättegång. Omhändertagande av barn är ju inte hennes bord men som exempel så är det socialnämndens ordförande som brukar underteckna beslut om omedelbara omhändertaganden. Fast det är tjänstemän som gjort utredningen.
Kan det möjligtvis haft med någon oegentlighet bland underleverantörer som kommunen använt sig av inom hennes ansvarsområde?
Citera
2017-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Till er som tror att detta är ett sexualbrott och att åldern inte spelar någon roll.

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Det är avsevärt färre 60-åringar än 20-åringar som utsätts för sexualbrott.

Detta skulle, om det är ett sexualbrott, vara ett sexualmord begånget av en okänd gärningsman och då är statistiken du länkar till inte särskilt relevant.
Citera
2017-10-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Detta skulle, om det är ett sexualbrott, vara ett sexualmord begånget av en okänd gärningsman och då är statistiken du länkar till inte särskilt relevant.

Ja jag har visat på statistik, men har du någon statistik som styrker ditt påstående att ålder inte är relevant när det gäller okända gärningsmän eller är det bara något som du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in