Citat:
Ursprungligen postat av
white-rabbit-
Skäms nästan av att följa denna tråd (guilty pleasure), som bara är fylld av spekulationer. Men okej - jag likaså i.o.m. följande:
Givetvis är han skyldig, frågan är om Kim lidit eller ej - detta kan aldrig bevisas då man i förlängningen enbart kan se om han avsiktligt dödat henne - något som självfallet gör stor skillnad. Hellre en snabbt avslutande kula i huvudet än att torteras till döds med knivstick i underlivet.
Det är just detta som kanske lett till ett sådant intresse för det här fallet - alla tror sig möjligen veta vad som kunnat ha skett, men ingen vet förutom Madsen.
Självklart har han ett mänskligt ego inom sig - vem vill frivilligt uppge sitt brott/erkänna?
Han är egentligen bara rationell. Att ljuga inför rätten är väl inget brott i Danmark. Därav kan han inte annat än möjligen ’vinna tid’ på att fortsätta med sina bortförklaringar.
Tycker dock att pajasen kommer lätt undan med att få välja att isolera sig i sitt trygga bås och rita på sina låtsatsprojekt.
Vore ju mer rättvist, om nu fängelsestraff ska tillämpas i samhället, att han tvunget får vistas med de andra så att han kanske, tja, får lite smisk.
Over and out,
White Rabbit
På liknade sätt som du, har jag också avrundat kvällen. Ja, givetvis är han skyldig, men det finns fortfarande en microskopisk chans för PM att "gäcka" polisen, hans förmodligen enda "drive" i just detta "projekt".
Jag tror att han ser världen med lite andra ögon, än de flesta gör. Han vill ha max uppmärksamhet, och just nu sitter han på en kunskap, som ingen annan i hela världen har. Det är groteskt patetiskt, men man måste försöka förstå hans sjuka bild av verkligheten, för att kanske förstå händelseförloppet i detta live-drama.
Han använder denna tid, fram till åtal och rättegång, att få bekräftelse genom att slänga fram olika möjliga alternativ till KW's död. Sådan är han, läs vidare på "psykopat", så klarnar bilden kanske.
Ja, han äger scenen, ända fram till dom i april -18, och kan förväntas utnyttja den på hur vidrigt sett som helst. Jag blir inte förvånad, om han lanserar en 4:de version, och kanske fler, innan detta är över. Han behöver uppmärksamhet, för att leva!