Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-31, 21:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ni två, OY och du, har inte PM redan erkänt styckning i förhör? Vad finns det mer att grotta ner sig i det då? Ta en titt tillbaka någon dag eller kanske två i tråden, så hittar ni det.

Fast de är inne på att verktygen skulle tagits dit för det syftet specifikt. Vilket ju inte är nödvändigt. Jag tror det är möjligt att de liksom fanns till hands där. Sågen var väl inte nödvändig om han hade en kniv.
Citera
2017-10-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jodå, frågan för min del handlar just nu om det var ett planerat mord eller inte.

Jag tycker att det finns omständigheter som talar för att det var planerat, särskilt styckningen. Jag utgår då ifrån att Madsen först tar livet av KW innan han styckar henne, således bör det röra sig om ett planerat mord enligt min uppfattning.

Om jag fattat det rätt, är "dräp" mord i Danmark, och de skiljer inte på planerat eller inte. Vållande till annans död, är skalan under mord.
Citera
2017-10-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de är inne på att verktygen skulle tagits dit för det syftet specifikt. Vilket ju inte är nödvändigt. Jag tror det är möjligt att de liksom fanns till hands där. Sågen var väl inte nödvändig om han hade en kniv.

Även du är ute på en helt meningslös seglats; i Danmark skiljer man inte på "dråp" och "mord" i rätten, som vi gör, d.v.s. om det var planlagt eller utfört i stunden.
Citera
2017-10-31, 21:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Peter Madsen har två män boende med sig i sitt radhus. En är en filmare som heter Alexander Lind.

Filmaren har gjort en homoerotisk film med två bröder som heter Carl Plum och Niels Plum.

Carl Plum har halshuggit och lemlästat en häst på en strand i Danmark.

(https://www.expressen.se/kvallsposte...-far-fangelse/)

Alexander Lind som själv är homosexuell och som bor hemma hos Madsen säger i en artikel:

”Jeg identificerer mig rigtigt meget med Carl og Niels...

Der er nærmest en venne-enklave ude på Refshaleøen. 26-årige Niels Plum bor i nabohaven i en tipi, og tvillingebroren Carl Plum bor på en båd i nærheden...

(http://www.ekkofilm.dk/artikler/mod-plum-tvillingerne/)

Polisen hittade filmer i Madsens dator med halshuggning.

Helgen innan Kim Wall åkte med Madsen i ubåten hölls en BDSM-sammankomst på Refshaleøen.

(http://xplore-festival.dk/about-xplore/)

Ulf
Det där hade jag ingen aning om, det verkar vara ett riktigt "gott gäng" runt Madsen. Besökte han dessutom den där sammankomsten bara en vecka före mordet så kan han nog ha fått både inspiration och väckt lustar som han inte kunde hålla tillbaka. "The Mega Pirate Rape Orgy" var exempelvis en "workshop" under sammankomsten...
Citera
2017-10-31, 21:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Alldeles riktigt. - Det kan t.o.m. ha funnits en liten handyxa ombord. - Sedan vet vi inte vilka verktyg vid sidan av såg och kniv som använts; likdelarna kan ha haft andra skador som vittnar om en annan typ av verktyg.
Citera
2017-10-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, det finns inredning tillverkad i trä, men varför ska man såga sönder detta ute till havs, inredning som redan är anpassad och på plats?

PM kanske säger ett och annat som är sant. Han säger själv att han tog med sågen till båten för att ordna något till plattformen för raketen. Tja... varför inte?
Några träreglar och en fogsvans skulle kunna vara guld värt för att t.ex. stötta ett rör där en svets börjat läcka, ett motorfäste som börjar ge sig, spjäla ett brutet ben m.m.
Citera
2017-10-31, 21:40
Medlem
white-rabbit-s avatar
Skäms nästan av att följa denna tråd (guilty pleasure), som bara är fylld av spekulationer. Men okej - jag likaså i.o.m. följande:
Givetvis är han skyldig, frågan är om Kim lidit eller ej - detta kan aldrig bevisas då man i förlängningen enbart kan se om han avsiktligt dödat henne - något som självfallet gör stor skillnad. Hellre en snabbt avslutande kula i huvudet än att torteras till döds med knivstick i underlivet.

Det är just detta som kanske lett till ett sådant intresse för det här fallet - alla tror sig möjligen veta vad som kunnat ha skett, men ingen vet förutom Madsen.
Självklart har han ett mänskligt ego inom sig - vem vill frivilligt uppge sitt brott/erkänna?
Han är egentligen bara rationell. Att ljuga inför rätten är väl inget brott i Danmark. Därav kan han inte annat än möjligen ’vinna tid’ på att fortsätta med sina bortförklaringar.

Tycker dock att pajasen kommer lätt undan med att få välja att isolera sig i sitt trygga bås och rita på sina låtsatsprojekt.
Vore ju mer rättvist, om nu fängelsestraff ska tillämpas i samhället, att han tvunget får vistas med de andra så att han kanske, tja, får lite smisk.

Over and out,
White Rabbit
Citera
2017-10-31, 21:43
Medlem
Browndawgs avatar
Jaha. GW bekräftade precis att Madsen torterat Kim med dom 14 knivsticken i underlivet.

Vet inte om detta var bekräftat, men hon verkar alltså varit vid liv under dessa. Så jävla hemskt.
Citera
2017-10-31, 21:44
Medlem
trngws avatar
Nu blir jag faktiskt riktigt besviken på GW. Nu sitter han i TV och säger att sågar kan se ut på olika vis och bågfilar eller bågfilsliknande såg är naturligt att ha på ubåten.

Antingen har han helt missat att det handlar om en fogsvans. Eller så har polisen hittat en bågfil men inte berättat det för oss, men för GW, som nu "försäger" sig. Det senare har jag svårt att tro. GW bortser också helt ifrån sänkena, och hur/varför de hamnat ombord.

GW har av någon anledning fastnat i att mordet inte var planerat, men han har inte på något vis förklarat varför han anser det, istället fastnar han i att försvara sin åsikt med att försöka bortförklara saker som tyder på motsatsen med stöd av saker som inte säger någonting i saken. Illa illa.

GW har sjunkit under sin egen nivå, måste jag säga.
Citera
2017-10-31, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där hade jag ingen aning om, det verkar vara ett riktigt "gott gäng" runt Madsen. Besökte han dessutom den där sammankomsten bara en vecka före mordet så kan han nog ha fått både inspiration och väckt lustar som han inte kunde hålla tillbaka. "The Mega Pirate Rape Orgy" var exempelvis en "workshop" under sammankomsten...

Kan ju ha väckts redan när KW kontaktade Madsen angående en intervju, detta hände kanske snart efter sammankomsten?
Citera
2017-10-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-rabbit-
Skäms nästan av att följa denna tråd (guilty pleasure), som bara är fylld av spekulationer. Men okej - jag likaså i.o.m. följande:
Givetvis är han skyldig, frågan är om Kim lidit eller ej - detta kan aldrig bevisas då man i förlängningen enbart kan se om han avsiktligt dödat henne - något som självfallet gör stor skillnad. Hellre en snabbt avslutande kula i huvudet än att torteras till döds med knivstick i underlivet.

Det är just detta som kanske lett till ett sådant intresse för det här fallet - alla tror sig möjligen veta vad som kunnat ha skett, men ingen vet förutom Madsen.
Självklart har han ett mänskligt ego inom sig - vem vill frivilligt uppge sitt brott/erkänna?
Han är egentligen bara rationell. Att ljuga inför rätten är väl inget brott i Danmark. Därav kan han inte annat än möjligen ’vinna tid’ på att fortsätta med sina bortförklaringar.

Tycker dock att pajasen kommer lätt undan med att få välja att isolera sig i sitt trygga bås och rita på sina låtsatsprojekt.
Vore ju mer rättvist, om nu fängelsestraff ska tillämpas i samhället, att han tvunget får vistas med de andra så att han kanske, tja, får lite smisk.

Over and out,
White Rabbit

På liknade sätt som du, har jag också avrundat kvällen. Ja, givetvis är han skyldig, men det finns fortfarande en microskopisk chans för PM att "gäcka" polisen, hans förmodligen enda "drive" i just detta "projekt".

Jag tror att han ser världen med lite andra ögon, än de flesta gör. Han vill ha max uppmärksamhet, och just nu sitter han på en kunskap, som ingen annan i hela världen har. Det är groteskt patetiskt, men man måste försöka förstå hans sjuka bild av verkligheten, för att kanske förstå händelseförloppet i detta live-drama.

Han använder denna tid, fram till åtal och rättegång, att få bekräftelse genom att slänga fram olika möjliga alternativ till KW's död. Sådan är han, läs vidare på "psykopat", så klarnar bilden kanske.

Ja, han äger scenen, ända fram till dom i april -18, och kan förväntas utnyttja den på hur vidrigt sett som helst. Jag blir inte förvånad, om han lanserar en 4:de version, och kanske fler, innan detta är över. Han behöver uppmärksamhet, för att leva!
Citera
2017-10-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jaha. GW bekräftade precis att Madsen torterat Kim med dom 14 knivsticken i underlivet.

Vet inte om detta var bekräftat, men hon verkar alltså varit vid liv under dessa. Så jävla hemskt.

Knivsticken har det väl inte sagts annat om, än i anslutning tll, eller strax efter dödens inträffande. PM vet, GW kan näppeligen veta, han sitter väl och gissar (har inte sett programmet själv)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in