Jag har inte läst alla nya inlägg. Kan jag slippa det genom att helt enkelt fråga om det har kommit fram några nya uppgifter från t.ex. polisen, eller är det fortfarande locket på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
(Överfalls)våldtäkter mot kvinnor i åldern 70-90 år är ett ganska obskyrt brott, och oavsett vad man har för politisk hemvist borde man nog inse att med de ändliga resurser som myndigheter har, så är det väl tveksamt om det är motiverat att kartlägga hudfärgen hos gärningsmännen, vi dessa brott?
Med det sagt så verkar det ju i och för sig inte röra sig om sexualbrott, i just det här fallet? Och dessutom var kvinnan inte 70 - 90 år, utan knappt 60? Finns också flera våldtäkter, och sexualmord, på gamlingar med svenska gärningsmän.
Jag förstår inte vad du vill säga med ditt inlägg. Jag skrev att det inte är uteslutet med sexbrott mot kvinnor som är knappt 60 år. För att poängtera detta, så skrev jag att jag känner till ett tjugotal våldtäkter mot kvinnor i åldern 70-90 i Sverige. Förvisso har samtliga GM i de fallen (d.v.s. när offret är 70-90 år) varit svarta, så det förefaller vara en nischad grupp GM i de brottsfallen. I förbigående har de flesta av dessa våldtäktsfall skett i offrets bostad (GM har brutit sig in), inte varit överfallsvåldtäkter utomhus, men eftersom ämnet var om kvinnor i 60-års åldern är potentiella våldtäktsoffer, så är kanske brottsplatsen i sig inte lika relevant. När det gäller kvinnor som inte ens är 60, så kan man väl misstänka att antalet potentiella våldtäktsmän är större.
Nej, jag vet inte om det här är ett sexualbrott. Senast jag läste tråden, så hade det bara framkommit att någon 25-åring skulle ha blivit tagen till förhör eller liknande, annars hittade jag ingen konkret information om brottet.