2017-10-31, 16:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Hon utsätter sin son för mycket. Min kollega har vaknat nattetid av att sonen skrikit, bland annat fraser som "varför mamma" "sluta mamma"
De lägenheterna är otroligt lyhörda och som jag sagt innan ungefär 5 lägenheter per ingång.

Mer än detta har jag inte just nu, kollegan är riktigt rädd, men det har varit snack om att hela karslätt skall intervjuas
Och soc lyser med sin frånvaro. Ulricehamn har blivit en soptipp på bara några år...tur jag ska flytta härifrån😂
Citera
2017-10-31, 16:47
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla

Ljudet från Lassalyckan är ”isolerat” så det är inte konstigt alls att hon inte hörde något från påhoppet. Detta vet jag pga att när man orienterade däruppe och skulle ropa efter en kompis så var man tvungen att skrika så högt att det gjorde ont för att en kompis som var ca 150 meter bort skulle höra.

Det beror ju också på var på banan hon befann sig. Vid överfallet kan hon ju varit långt från brottsplatsen eller i närheten men sannolikheten är ju störst att hon befunnit sig utom hörhåll...
Citera
2017-10-31, 16:49
Medlem
Sweederssons avatar
Brottsplatsen är väl ganska nära hål 10??
Citera
2017-10-31, 16:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Håller i princip med, kartläggning är överflödig. Det räcker med att redovisa: "Japp, det var en huding den här gången också". Kräver minimala resurser från både rättsväsende och media.

Personligen tycker jag det är skumt att det inte verkar röra sig om sexualbrott i det här fallet. Kan det rent av vara så att kollegan som joggade strax bakom råkade skrämma GM?

Det förstnämnda: Ok.

Det sistnämnda: Man kan också fundera på om man verkligen så säkert vet att det inte är rör sig om ett sexualbrott. Jag menar, om GM försökt tvinga sig på henne, och hon gjort motstånd och därför dödats så är det sannolikt ett sexualbrott (försök till grov våldtäkt), förutom mord.
Citera
2017-10-31, 17:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Instämmer. Hade jag suttit på altanen och någon blivit strypt i andra ändan av min tomt, hade jag näppeligen hört något av det heller. Vi vet ju inte hur det gått till, vi kan inte förutsätta att tanten gapade och skrek som besatt.

Nej verkligen inte särskilt inte om överfallet skett hastigt, överrumplad, av någon som precis innan såg ut och betedde sig som en annan motionär.
Citera
2017-10-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det förstnämnda: Ok.

Det sistnämnda: Man kan också fundera på om man verkligen så säkert vet att det inte är rör sig om ett sexualbrott. Jag menar, om GM försökt tvinga sig på henne, och hon gjort motstånd och därför dödats så är det sannolikt ett sexualbrott (försök till grov våldtäkt), förutom mord.

Ja det kan ju varit försök till ett sexualbrott som gick alldeles fel.
Citera
2017-10-31, 17:23
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Helt sant. Rimmar med att kollegan sprang ikapp och att GM blev skrämd och for iväg. Stämmer även bra med att ingen hört något, han kan ha strypt henne när han märkte att någon kom för att sen göra sorti med oförrättat ärende.
Citera
2017-10-31, 17:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
(Överfalls)våldtäkter mot kvinnor i åldern 70-90 år är ett ganska obskyrt brott, och oavsett vad man har för politisk hemvist borde man nog inse att med de ändliga resurser som myndigheter har, så är det väl tveksamt om det är motiverat att kartlägga hudfärgen hos gärningsmännen, vi dessa brott?

Med det sagt så verkar det ju i och för sig inte röra sig om sexualbrott, i just det här fallet? Och dessutom var kvinnan inte 70 - 90 år, utan knappt 60? Finns också flera våldtäkter, och sexualmord, på gamlingar med svenska gärningsmän.
Det finns exempel på afrikaner som våldtagit svenska åldringar i 80-årsåldern bra mycket äldre än den här kvinnan, så åldern i sig säger inte så mycket som du vill påskina.
Vissa går på allt.
Hur eller vad det rör sig om i just det här fallet återstår dock att se.
BO:s vurmande för flyktingar och ensamkommande kan nog ha ett samband.
Citera
2017-10-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det finns exempel på afrikaner som våldtagit svenska åldringar i 80-årsåldern bra mycket äldre än den här kvinnan, så åldern i sig säger inte så mycket som du vill påskina.
Vissa går på allt.

GM kanske inte visste åldern på henne heller. Hon kanske framstod som yngre och spänstig i motionsspåret?
Citera
2017-10-31, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det kan ju varit försök till ett sexualbrott som gick alldeles fel.

Eller fullbordat sexualbrott. Tråden är dessvärre full av folk som felaktligen tar polisens fåordighet och förnekanden för bevis på att det inte är det. Pratet om en hämdlysten „invandrarpappa“ som gärningman är rent byaskvaller.

Givet omständigheterna är lågoddsaren fortfarande en för BO okänd galning som agerat impulsivt med sexuella motiv. Vilka drag sådana GM tenderar att står redan skrivet i tråden.
Citera
2017-10-31, 17:35
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vissa går på allt.

Nu var nog hans poäng att underlaget för geriatrikvåldtäkter är tämligen klent, så man kan inte dra några statistiska slutsatser utifrån det.

Just i det här fallet känns det inte som ett typiskt hudingbrott, det enda någorlunda jämförbara fallet är väl hon som blev våldtagen och mördad i Uppsala eller var det var. Där var det ju en purvit som hade ihjäl henne.
Citera
2017-10-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det kan ju ha varit ett remissvar där flera parter varit inblandade, även LH. LH kanske känt till/yttrat sig om något i flickans ärende, som bidrog till att utvisningsbeslut togs.

Jag har svårt att tänka mig att LH om hon nu var chef för något arbetsmarknadsprogram inom kommunen skulle haft något att yttra i ett utvisningsärende, hon skulle väl knappast haft med flickan att göra, flickan borde rimligtvis gått i skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in