Citat:
Stort tack för en bra beskrivning.
Med din beskrivning på området så får jag en känsla av att en gärningsman antagligen känner väl till området.
Vad är din uppfattning, är det möjligt att någon som inte hör hemma i området kan "hamna" på platsen där brottet begicks?
Med din beskrivning på området så får jag en känsla av att en gärningsman antagligen känner väl till området.
Vad är din uppfattning, är det möjligt att någon som inte hör hemma i området kan "hamna" på platsen där brottet begicks?
Så lite så :-)
Det är ju självklart möjligt att "hamna" där om man som många åker dit pga utav att ha blivit rekommenderade, så är sällan man möter samma person där två gånger (Kan nog räkna på 1 hand de personer man sett flera gånger där under 10+ år).
Har gjort en liten karta här med min otroliga talang inom paint!
Har förklaring på "färgerna" på vägarna inom spoilern nedan.
https://image.ibb.co/cvyWyG/karta.png <---- kartan
Platsen där hon hittades är den oranga stjärnan, Normalt sett så utgår man på 5/10km spåret från antingen parkeringen vid hotell Lassalyckan eller UOK orienteringsstuga vilket är vid botten där de röda markeringen börjar, sedan springer / går / åker man skidor i den riktningen som pilen visar.
För att komma ner på 10km spåret så viker man av från 5km spåret och följer då det gröna spåret och kommer sedan upp på det röda igen mot slutet efter cirka 7.5km (gissning)
De gula strecken är markeringar där det finns stigar / genvägar / mountainbike vägar där man kan ta genvägar.
Blåa markeringen är "Hillaredsvägen" där folk ofta antingen stannar för att plocka svamp, promenera ut på spåren eller cykla uppför (stark lutning så bra träning). Finns väldigt många ställen för bilar att stanna på där och avstickaren ovanför där jag skrivit "R40" är en gammal soptipp där man också kan köra upp mot en bit och parkera.
För att komma ner på 10km spåret så viker man av från 5km spåret och följer då det gröna spåret och kommer sedan upp på det röda igen mot slutet efter cirka 7.5km (gissning)
De gula strecken är markeringar där det finns stigar / genvägar / mountainbike vägar där man kan ta genvägar.
Blåa markeringen är "Hillaredsvägen" där folk ofta antingen stannar för att plocka svamp, promenera ut på spåren eller cykla uppför (stark lutning så bra träning). Finns väldigt många ställen för bilar att stanna på där och avstickaren ovanför där jag skrivit "R40" är en gammal soptipp där man också kan köra upp mot en bit och parkera.
Som kartan visar så finns det väldigt många vägar som snabbt leder in på spåret där hon hittades, skogen är också väldigt gles där det ser "tjockare" ut på kartan så är inte svårt att gå igenom. Så beroende på var personen utgått ifrån kan det ha handlat om 30 sekunder till mindre än 5 min till sin bil.
Några hade även skrivit att det är "konstigt" att hon var ute och gick när det regnade. Ulricehamn är i top 10 utav regnigaste städerna i Sverige så folk som bor där är ute i oavsett väder för annars hade man aldrig kommit ut...
Hoppas detta hjälper lite!