Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 10:30
Medlem
CptKirks avatar
Riktigt sköj att se Paul Reiser från Aliens i säsong 2, tog en stund för mig innan jag kände igenom honom
Citera
2017-10-31, 11:29
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Riktigt sköj att se Paul Reiser från Aliens i säsong 2, tog en stund för mig innan jag kände igenom honom

Jamen visst ja! Nu när du säger det.. haha! Var stensäker på att jag sett honom någonstans.. trodde först att det var Tom Berenger (haha).. men det var ju för tusan Burke den fulingen.. Skoj!
Citera
2017-10-31, 21:08
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jamen visst ja! Nu när du säger det.. haha! Var stensäker på att jag sett honom någonstans.. trodde först att det var Tom Berenger (haha).. men det var ju för tusan Burke den fulingen.. Skoj!

Tom Berenger

Trodde dom skulle köra honom som en slemmig typ ala Burke, men tji fick jag
Citera
2017-11-01, 12:19
Medlem
ThuleSocietys avatar
Trodde detta skulle bli den första serien som jag sett de senaste 10 åren som inte pratar om tyskar och "nazister" i ett avsnitt.

Blev full i skratt när det trots allt blev så i avsnitt 8.

Nåja, folk genomskådar ändå det hela nu för tiden så det är inget man bryr sig om.

Stranger Things är annars en väldigt bra serie. Man blir hyfsat nostalgisk.
Citera
2017-11-01, 12:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero

Först blev jag också det, men sen såg jag styrkan i karaktären, han gick vidare och försökte igen och igen, och då tänkte jag, "this guy is gonna be alright"

Avsnitt 7 var så jävla mycket cringe att jag fick spola Förbi stora delar.

Jag tyckte om att den går i spår som inte är klyshigs än så länge.

Överlag tyckte jag bättre om s02, och ser fram emot nästa, som jag fattat det så har den blivit Greenlit för s3 och 4 redan, enligt imdb.
Senast redigerad av carminaburana 2017-11-01 kl. 12:28.
Citera
2017-11-02, 10:30
Medlem
Nochillss avatar
Har sett färdigt säsongen och tycker att den är helt okej som underhållning, även om Exorcisten-vibbarna blev för mycket. Sidohistorien med Max & Billy känns påklistrad och onödig därför att de ju inte har superkrafter, de fungerar mer som ett motsatspar.

Detta är en show för minst, äldre tonåringar eftersom det blev rätt brutalt med tanke på misshandeln på slutet och jag tycker att dramaturgin fungerar dåligt.

Kan dock inte förstå hur Duffer Brothers ska lyckas krama ur mer av det här konceptet, annat än att glänsa med nostalgi. Personligen hade jag velat att TV-serien skulle ha valt en mer mystisk och lågmäld framtoning och gett oss alla tittare mindfuck på mindfuck.

Citera
2017-11-02, 11:46
Medlem
Black.Lipss avatar
Efter att ha sett halva säsongen känner jag att det är lite som första, det är väl bra men inte fantastiskt. Det märks att Duffer-bröderna knappast räknade med att få en andra säsong, eftersom de mest upprepar sig och sedan slänger in sidospår som lätt hade kunnat skippats så här långt. Jag säger som jag sa om första säsongen: Det hade funkat bättre som en film, utan allt filler. Det är bra men verkligen inget otroligt. Jag tänker se klart det, men jag börjar redan tappa intresset.
Citera
2017-11-03, 03:03
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om andra säsongen. Tyvärr var det ju en direkt fortsättning, jag vill verkligen ha något mer antologiaktigt.

Men jävlar vad det är Beyond: Two Souls alltså. Inte nog med att monstervärldarna är lika varandra så påminner Els krafter lite om Jodies och i ett kapitel i spelet så hänger man med lite hemlösa människor på ett liknande sätt.
Citera
2017-11-03, 06:38
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungAllan
Tom Berenger

Trodde dom skulle köra honom som en slemmig typ ala Burke, men tji fick jag

Haha, ja jag var väl ändå inte heeelt ute och cyklade... eller?
Jag trodde också hela tiden att han körde ett dubbelspel, men han verkar ju, med regeringsmått, än så länge vara reko!
Citera
2017-11-03, 08:51
Medlem
Limberjs avatar
Citera
2017-11-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj

Ja kan hålla med i en del du säger. Säsongen kändes som en sequel brukar kännas. Ta det första monstret, multiplicera det med 10, introducera ett par nya karaktärer och återvinn mycket av första säsongen.

Citera
2017-11-04, 19:32
Medlem
Sträckkollade på alla avsnitten igår kväll och fan vad bra det var, kunde inte slita mig från TV:n. Som helhet klart bättre än säsong ett, helt otroligt att Duffer brothers kunde leverera en sådan bra uppföljare, måste ha haft en sjuk press på sig att åstadkomma något bra och det gjorde dom verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in