Riktigt sköj att se Paul Reiser från Aliens i säsong 2, tog en stund för mig innan jag kände igenom honom
Jamen visst ja! Nu när du säger det.. haha! Var stensäker på att jag sett honom någonstans.. trodde först att det var Tom Berenger (haha).. men det var ju för tusan Burke den fulingen.. Skoj!
Jamen visst ja! Nu när du säger det.. haha! Var stensäker på att jag sett honom någonstans.. trodde först att det var Tom Berenger (haha).. men det var ju för tusan Burke den fulingen.. Skoj!
Tom Berenger
Trodde dom skulle köra honom som en slemmig typ ala Burke, men tji fick jag
yes där blev man lite tårögd, snubben har bäst karaktär utav alla i serien och får ingen brud,
men det är så livet är
Först blev jag också det, men sen såg jag styrkan i karaktären, han gick vidare och försökte igen och igen, och då tänkte jag, "this guy is gonna be alright"
Avsnitt 7 var så jävla mycket cringe att jag fick spola Förbi stora delar.
Jag tyckte om att den går i spår som inte är klyshigs än så länge.
Överlag tyckte jag bättre om s02, och ser fram emot nästa, som jag fattat det så har den blivit Greenlit för s3 och 4 redan, enligt imdb.
Senast redigerad av carminaburana 2017-11-01 kl. 12:28.
Har sett färdigt säsongen och tycker att den är helt okej som underhållning, även om Exorcisten-vibbarna blev för mycket. Sidohistorien med Max & Billy känns påklistrad och onödig därför att de ju inte har superkrafter, de fungerar mer som ett motsatspar.
Detta är en show för minst, äldre tonåringar eftersom det blev rätt brutalt med tanke på misshandeln på slutet och jag tycker att dramaturgin fungerar dåligt.
Kan dock inte förstå hur Duffer Brothers ska lyckas krama ur mer av det här konceptet, annat än att glänsa med nostalgi. Personligen hade jag velat att TV-serien skulle ha valt en mer mystisk och lågmäld framtoning och gett oss alla tittare mindfuck på mindfuck.
Jag tror att Dr. Brennan är Satan personifierad och vill ta över vår värld genom att använda Eleven till att öppna den mörka portalen.
Efter att ha sett halva säsongen känner jag att det är lite som första, det är väl bra men inte fantastiskt. Det märks att Duffer-bröderna knappast räknade med att få en andra säsong, eftersom de mest upprepar sig och sedan slänger in sidospår som lätt hade kunnat skippats så här långt. Jag säger som jag sa om första säsongen: Det hade funkat bättre som en film, utan allt filler. Det är bra men verkligen inget otroligt. Jag tänker se klart det, men jag börjar redan tappa intresset.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om andra säsongen. Tyvärr var det ju en direkt fortsättning, jag vill verkligen ha något mer antologiaktigt.
Men jävlar vad det är Beyond: Two Souls alltså. Inte nog med att monstervärldarna är lika varandra så påminner Els krafter lite om Jodies och i ett kapitel i spelet så hänger man med lite hemlösa människor på ett liknande sätt.
Trodde dom skulle köra honom som en slemmig typ ala Burke, men tji fick jag
Haha, ja jag var väl ändå inte heeelt ute och cyklade... eller?
Jag trodde också hela tiden att han körde ett dubbelspel, men han verkar ju, med regeringsmått, än så länge vara reko!
Personligen tycker jag att det är riktigt märkligt att så många faktiskt gillade andra säsongen. Den var ju helt värdelös! Helt förutsägbar, skådespelarna var sämre och karaktärerna blev klichéer. Varenda dramatiska lilla situation fick mig att himla med ögonen *host vem kunde veta att Bob skulle dö och Nancy skulle vara otrogen mot Steve som FAKTISKT inte har varit en dålig pojkvän utom att han drog förhastade slutsatser i början? host* kan det ha varit för att . . . ja just det! Nancy skulle "långsamt" tröttna på Steve så att hon kunde välja Jonathan istället, och Wynona måste ju få en anledning till att bli tillsammans med polisen förr eller senare!
Vad har allt det här såpoperadramat att göra med monster? Haha ingenting...
Framtvingad drama när den är som bäst.
Det är precis samma känsla över serien nu som när Disney köpte Once upon a time. Den serien var från början inte helt perfekt heller, MEN den hade känsla i sig, något som varken den eller Stranger things har för tillfället.
Lite för att citera en annan recension jag har läst; det var ingen riktig fokus på det riktiga hotet (det stora skuggmonstret) och dom dolde det faktumet bakom att slänga in FLER monster istället.
Och jag vill inte ens PRATA om att Dustin daddade runt med ett bebismonster som skonade dom i slutet alltså skjut mig......
Och ingen har sagt något om musiken. Bara massa gammal musik som dom helt hux flux har slängt in för att dom är lata. Men åh, dom har ju betalat mer pengar nu, men större budget betyder INTE bättre film/serie. Man ser rakt igenom det och det är jättetrist. I förra säsongen tror jag att dom BARA använde moderniserad syntmusik, i denna säsongen använde dom sån musik ytterst sällan.
Av mig får säsong 1 8/10 för originalitet.
Säsong 2 får 4/10, för den var som precis vilken annan serie som helst. Man märkte att dom gjorde den bara för att tjäna pengar, det låg ingen tanke bakom det alls.
Jag kanske låter arg när jag skriver men jag är inte det :P Jag är bara förvånad över hur många som faktiskt tycker om andra säsongen.
Personligen tycker jag att det är riktigt märkligt att så många faktiskt gillade andra säsongen. Den var ju helt värdelös! Helt förutsägbar, skådespelarna var sämre och karaktärerna blev klichéer. Varenda dramatiska lilla situation fick mig att himla med ögonen *host vem kunde veta att Bob skulle dö och Nancy skulle vara otrogen mot Steve som FAKTISKT inte har varit en dålig pojkvän utom att han drog förhastade slutsatser i början? host* kan det ha varit för att . . . ja just det! Nancy skulle "långsamt" tröttna på Steve så att hon kunde välja Jonathan istället, och Wynona måste ju få en anledning till att bli tillsammans med polisen förr eller senare!
Vad har allt det här såpoperadramat att göra med monster? Haha ingenting...
Framtvingad drama när den är som bäst.
Det är precis samma känsla över serien nu som när Disney köpte Once upon a time. Den serien var från början inte helt perfekt heller, MEN den hade känsla i sig, något som varken den eller Stranger things har för tillfället.
Lite för att citera en annan recension jag har läst; det var ingen riktig fokus på det riktiga hotet (det stora skuggmonstret) och dom dolde det faktumet bakom att slänga in FLER monster istället.
Och jag vill inte ens PRATA om att Dustin daddade runt med ett bebismonster som skonade dom i slutet alltså skjut mig......
Och ingen har sagt något om musiken. Bara massa gammal musik som dom helt hux flux har slängt in för att dom är lata. Men åh, dom har ju betalat mer pengar nu, men större budget betyder INTE bättre film/serie. Man ser rakt igenom det och det är jättetrist. I förra säsongen tror jag att dom BARA använde moderniserad syntmusik, i denna säsongen använde dom sån musik ytterst sällan.
Av mig får säsong 1 8/10 för originalitet.
Säsong 2 får 4/10, för den var som precis vilken annan serie som helst. Man märkte att dom gjorde den bara för att tjäna pengar, det låg ingen tanke bakom det alls.
Jag kanske låter arg när jag skriver men jag är inte det :P Jag är bara förvånad över hur många som faktiskt tycker om andra säsongen.
Ja kan hålla med i en del du säger. Säsongen kändes som en sequel brukar kännas. Ta det första monstret, multiplicera det med 10, introducera ett par nya karaktärer och återvinn mycket av första säsongen.
Men anledningen till att jag tycker säsong två bör ses som bättre är då karaktärerna är betydligt mer utvecklade och alla har sin roll den här gången. Winona Ryder är mindre hysterisk och de andra barnen får mer screentime, där nu även de fleshas ut med egna familjer och personliga problem. Visst, serien kör väldigt hårt med nostalgi och det märktes extra tydligt med musikvalet denna säsongen (Seriöst, missade dem att inkludera någon betydelsefull top-hit från mid-80s..?).
Lite mer ingående så tycker att det knöts ihop bättre mot slutet och att pacingen var jämnare än förra året. Strukturen, ja bortsett från den morbida skräphög som var avsnitt 7, var likaså väl uppbyggd i det stora hela och bröderna har ju lyckats etablera många olika linjer och vägar nu de kan välja att gå i framtiden (tänk minst 3 till säsonger med tanke på seriens succé). Det var väl inte planerat att den skulle följa samma gäng hela tiden, men jag tycker ändå att det var rätt väg att gå då mycket av det positiva ligger i just atmosfären och inte bara Eleven-storylinen som jag f. övrigt tycker är den klart svagaste. En blandning av Aliens, Twin Peaks och Stephen King tycker jag bra sammanfattar serien.
Sedan instämmer jag på att det är väldigt mycket klicheér och onödigt melodrama. Den går verkligen inte fläckfri.
Sträckkollade på alla avsnitten igår kväll och fan vad bra det var, kunde inte slita mig från TV:n. Som helhet klart bättre än säsong ett, helt otroligt att Duffer brothers kunde leverera en sådan bra uppföljare, måste ha haft en sjuk press på sig att åstadkomma något bra och det gjorde dom verkligen!