Fan vad illa att Bob dog. Var nog den karaktär jag gillade mest tillsammans med Hopper.
Annars tycker jag att skaparna har gjort ungefär så mycket som man kan förvänta sig med säs 2. Svårt att göra något annorlunda med de karaktärer man har. Blir väldigt bundet med en skock ungar och tillhörande familj...
Skrev såhär i somras ang. att serien skulle få en andra säsong;
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Håller med. Kanske inte lika omotiverat som förnyandet av Netflix andra succé 13 Reasons Why, men nästan. Har svårt att se hur man ska få till en vettig andra säsong som känns som en naturlig påföljd av den första och inte forcerat hittepå för att mjölka.
och det vidhåller jag. Visst var säs 2 underhållande, men det var mycket rinse & repeat och jag tror att skaparna hade kunnat fixa något ännu bättre med friare tyglar.
Senast redigerad av Korder 2017-11-05 kl. 06:03.
En bra serie, avslutade den innan i veckan. Annars är det inte så många bra serier på netflix.
Känns lite grann som filmen poltergeist i första säsongen, men utvecklade bättre i säsong 2.
Tycker nya säsongen bara blev sämre och sämre tyvärr. Sträcksåg första men hackat mig igenom andra. Blir emellanåt för löjliga saker som händer med dessa ungarna.
Tycker nya säsongen bara blev sämre och sämre tyvärr. Sträcksåg första men hackat mig igenom andra. Blir emellanåt för löjliga saker som händer med dessa ungarna.
Tycker det är bedrövligt om de ska göra en säsong 3 på detta, det knöts ihop alldeles för snyggt på slutet.
Porten är stängd, Lucas fick Max, El och Mike fick vara med varandra tillslut osv.
Hade kunnat acceptera en ny säsong om de hade gjort slutet annorlunda, men de knöt ihop säcken alltför väl.
Ungefär som att The Duffer brothers tänkte; "Vi gör något som skulle kunna vara ett perfekt slut på serien men lägger in 1 sekund om att monstret lever ifall vi skulle få greenlight för en till säsong"
Det enda, verkligen det ENDA som gör mig sugen på att fortsätta titta är relationen mellan Mike och El vilket är seriens stora behållning enligt mig. Förövrigt anser jag att Eleven fick alldeles för lite screentime i säsong 2, hon är ju en stor anledning till att man tittar.
Om de skulle fortsätta med samma line-up vad har de då för spår att bygga vidare på? Det enda jag kan se är att Dr. Brenner kanske fortfarande lever.
Det som skulle göra mig mest spyfärdig är om porten öppnas igen. Liksom att hela säsongen ägnats åt att stänga skiten och Eleven räddade allt i slutet för att det sedan ska öppnas igen på nåt vänster och vi är tillbaka på ruta noll, då har pengamjölkandet gått för långt.
Min förhoppning är att de gör som AHS och börjar på en ny story i samma miljö men med andra karaktärer. För just denna line-upen känns totalt utspelad.
1984 en neger som raggar på en rödluva utan en enda kommentar !
13 årig neger och rödluva som dansar och kysser varann på dansgolvet... eeh ?
Icke trovärdigt...men rökas överallt ska det som på 80-talet iaf
Förövrigt typiskt patetiskt amerikansk pk att kvotera in en neger överallt.
Bra serie annars, båda säsonger
Någon annan som insåg hur j-a läcker Mrs. Wheeler var först när hon låg i badkaret / drog på sig badrocken? God damn!
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
1984 en neger som raggar på en rödluva utan en enda kommentar !
13 årig neger och rödluva som dansar och kysser varann på dansgolvet... eeh ?
Icke trovärdigt...men rökas överallt ska det som på 80-talet iaf
Förövrigt typiskt patetiskt amerikansk pk att kvotera in en neger överallt.
Bra serie annars, båda säsonger
Håller med. Är verkligen utled på dessa kvoteringar. "Den obligatoriska/e".