Citat:
Ursprungligen postat av
pudellus
Intressant genomgång men... Rykten? Varifrån?
Nu kanske dags att diskutera Patriks försvinnande.
Jag antar att Patriks avgång beror på att han skulle köpa droger.
Första gången jag märkte det var när några olika personer i HP gruppen tyckte Patrik påminde om en drogmissbrukare på några foton.
Det andra var väl att resan till Visby var Patrik mentalt förvirrad berodde det på droger?
Det tredje är att Patrik kände väl någon i Falun/ Hallsberg som kunde vara en kandidat till droglangare.
Det fjärde det har gått massa rykten i Hallsberg att Patrik försvunnit pgr en drogaffär ody. Att han steg av för att träffa några tjackpundare. Trovärdigheten från dessa rykten kanske man bör fundera över. Det fanns också rykten att han gick på en fest i Hallsberg.
Snubbans fråga varför satt Patrik kvar i kupén och sedan bryskt steg av kan förklaras att han funderade, om han skulle gå ut och möta folk som han fått kontakt med. Kanske han hade tvivel att något otäckt kunde ske men han kunde sig tvingad. Kanske han var kurir ngn slags oskyldig mellanhand för att tjäna snabba pengar.
Sedan är det väldigt massa droghandel i Hallsberg, om Patrik klev av där för att fylla på förrådet är det väl väldigt logiskt!!??? 🤔
Att unga människor mördas i droghandeln som pågår runt om är väldigt vanligt. Det verkar vara petitesser folk ”avrättas” för idag. Tyder på att det finns många mentalt störda droglangare. Tänk om Patrik mötte upp en sådan?
Min teori är att Patrik har fått kontakter med lokala droglangare i Hallsberg via darknet.
Patrik gick till överenskommen mötesplats och något gick fel. De han stämt träff med ställde ut bagaget på ett cyniskt genomtänkt sätt.
Min önskan och fråga till detta forum är följande. Finns det någon/ några datakunniga personer som skulle kunna efterforska om detta på darknet? Det kanske går att hitta digitala spår. Eller få kontakt med langare som kan berätta vad som hänt!??
Jag har ingen kunskap om darknet alls. Däri får kompetenta personer ta vid.
Vill avslutningsvis citera JL.
http://www.dalademokraten.se/blaljus/inga-spar-efter-forsvunne-patrik-det-har-gjorts-for-lite-fran-polisens-sida
”
– Efter alla veckor utan några spår tycker vi det är konstigt att man inte misstänker brott. Möjligheten finns ju. Med tanke på att det inte finns några spår mer än att hans väskor har hittats i Hallsberg och att det har letats runtom i trakten, säger Jörgen Linfeldt.
”
Nu har jag fyllt ut detta forum med spaltmeter text. Detta inlägg är egentligen slutklämmen jag vil komma.
Vällmött och Hoppas att Patriks försvinnande får ett avslut!
/ 😎