2017-10-30, 10:52
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.se
2017-10-28 22:53, Mord/dråp, försök, Helsingborg

Man anträffad med stickskada, Bollbrogatan.

Polis arbetar nu på Bollbrogatan, efter larm om bråk i området. På plats anträffar polis en stickskadad man, och ambulans beordras fram. Mannen förs till sjukhus, men det finns inga uppgifter om skadeläge. Polis har spärrat av ett område, och man arbetar initialt med informationsinsinhämtning.

Händelsen kommer att uppdateras.

23:25 Ett område från Bollbrogatan ut på Södergatan är avspärrat. Detta påverkar busstrafiken förbi den aktuella platsen.

23:47 Polisen tekniker är budade för teknisk undersökning av platsen.

00:17 Tekniker har nu anlänt till platsen.

00:43 Avspärrningen är justerad så att trafiken kommer fram på platsen.

01:10 Händelsen rubriceras som försök till mord. Det finns ingen gripen.
Organisation
Polisen Skåne

Länk (polisen.se)

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.se
2017-10-29 11:00, Övrigt, Helsingborg

Vittnen till söks till mordförsök på Bollbrogatan.

Den 29-årige man som sent på lördagen blev knivskuren på Bollbrogatan är fortfarande allvarligt skadad. Polisen kommer under eftermiddagen att genomföra en dörrknackning i närområdet och är också intresserad av att komma i kontakt med personer som har uppgifter att lämna i ärendet. Alla observationer och iakttagelser från området kring Bollbrogatan runt klockan 23.00 på lördagskvällen är av intresse och mottages tacksamt via telefonnummer 114 14.
Organisation
Polisen Skåne

Länk (polisen.se)

Inte för att upprepa inlägg #3.
Jag hoppas personer ur gruppen kanske har bra vittnesmål. Jag hoppas även att de inte var berusade och därför kan lämna vittnesmål av god kvalité. Om vittnen varit berusade så kanske det blir högre krav på teknisk bevisning för att fälla gärningsmannen.

Signalement enligt vittnet Danny Jönsson i Radio Nordfront: Mellanöster-ursprung. Gärningsmannen ingick i en grupp av två.
Senast redigerad av Glajjan 2017-10-30 kl. 11:07.
Citera
2017-10-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackStryker
Gissar mer på att Jonath*n med sin liga skulle bråka med lite invandrare i parken och så sket det sig. 😊

Det är den mest troliga förklaringen till knivhuggningen.
Som jag nämnt tidigare så brukar det speciellt på helgkvällar röra sig småkriminella invandrare i grupper i just det området.
Citera
2017-10-30, 15:33
Medlem
"Mannens tillstånd betecknas som allvarligt vid 15-tiden måndag den 30 oktober."

Källa: https://www.skane.se/organisation-po...n-skane/Press/

Måste väl vara bättre än "livshotande"?
Citera
2017-10-30, 16:20
Medlem
.buenaventura.s avatar
Lyssnade på Radio Nordfront där Danny Jönsson medverkar och berättar om händelsen. Egentligen framkommer inte mycket nytt men Danny berättar vilka som var med på plats och samtliga verkar vara dömda för olika brott.

Dannys domar:

Ted Jönsson (Dannys bror). Han har också berättat för polis att han använt anabola steroider regelbundet sedan han var 13 år gammal samt att han då och då brukar kokain, amfetamin och extacy.

"Nord"(Avhoppad NMRare) som amfetaminpåverkad körde av vägen med sin flickvän i passagerarsätet

Tanken att just dessa våldsdömda drogbrukande NMR-medlemmar och -sympatisörer oprovocerat skulle ha blivit överfallna av en människa som inte sa ett enda ord utan bara högg och flydde känns larvig. Danny och Ted har tidigare visat sig vara impulsiva och förmögna att bruka våld utan att tänka sig för, b.la mot en ensam man inne på ICA och mot flickor på tåg
Citera
2017-10-30, 16:56
Medlem
"Utan att säga ett ord så knivhögg främlingen sympatisören i magen. Enligt vittnen ska det ha varit tre snabba hugg, innan främlingarna snabbt sprang ifrån platsen. Offret och hans kamrater tog upp jakten men fick snart stanna, då offret plötsligt tog sig för magen och vek sig dubbelt."

Nassarna klarar knappt att skriva en paragraf utan att ljuga visar det sig igen då vittnen på plats rapporterar att A: Hugget föregicks av tjafs mellan de olika gängen ich B: Att nassen flydde från platsen efter huggen, inte att han jagade någon.

Seriöst, ni behöver bli bättre på att ljuga för vem som helst kan se igenom denna idiotin.

Men ja, mycket pekar på att det var nassar som muckade gräl med lokala och får gensvar och sen klär i sig offerallerna, precis som när Nils Blomberg bajsade på sig i Knivsta för ett antal år sedan.
Citera
2017-10-30, 18:12
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Ganska övertygad om att Danny var den som muckade bråk och låt sin "kamrat" smaka kniven.
Citera
2017-10-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forutkowski
"Utan att säga ett ord så knivhögg främlingen sympatisören i magen. Enligt vittnen ska det ha varit tre snabba hugg, innan främlingarna snabbt sprang ifrån platsen. Offret och hans kamrater tog upp jakten men fick snart stanna, då offret plötsligt tog sig för magen och vek sig dubbelt."

Nassarna klarar knappt att skriva en paragraf utan att ljuga visar det sig igen då vittnen på plats rapporterar att A: Hugget föregicks av tjafs mellan de olika gängen ich B: Att nassen flydde från platsen efter huggen, inte att han jagade någon.

Seriöst, ni behöver bli bättre på att ljuga för vem som helst kan se igenom denna idiotin.

Men ja, mycket pekar på att det var nassar som muckade gräl med lokala och får gensvar och sen klär i sig offerallerna, precis som när Nils Blomberg bajsade på sig i Knivsta för ett antal år sedan.

Så du menar att BO skulle fly åt det hållet de kom ifrån istället för att springa mot centrum där polisen och många människor finns?

Vad gjorde resten av de våldsbenägna "nassarna" som endast trodde att han fick en box i magen? Flydde också i skräck för 2 personer?

Jag tror inte att BO insåg att han blev knivhuggen och tog upp jakten på GM, GM flydde då även hela gänget tog upp jakten. BO ska då ha stannat vid någon backe (finns inga backar mellan centrum och brottsplatsen) och kollapsar där.
Citera
2017-10-31, 01:03
Medlem
Nassarna på plats har ju sagt åt anhörig till knivfodralet att han flydde.

"– När det hade hänt hade han fått en chock, och som människa börjar man ju fly, man springer. Han hade inte känt att han hade fått knivhugget och han hade sprungit, säger en anhörig som har pratat med personer som var med under lördagskvällen, men som själv inte var där."

Inte konstigt att samma idioter försöker ljuga fram en saga för att ställa sig själva i bättre dager efter de än en gång sket i det blå skåpet.
Citera
2017-10-31, 01:15
Medlem
Jonathan är fan inte död och det handlar inte om ett bråk eller knarkaffär jag vad med Jonathan när detta hände han blev huggen bara när vi gick för bi dom dom axla Jonathan sen så vänder Jonathan sig om då hugger dom honom i magen så snacka fan inte skit för i helvite jag vet sanningen jag va med honom hela kvällen tills detta hände jag blir förbannad att ni sitter o snacka skit om honom ni känner för fan inte honom så ni borde för fan
hålla era käft om detta precis den kommentaren nassen fick smaka på bladet ge prispengar till den som gjorde de vad fan är det för jävla svar tänk så va de du som blev huggen av någon ska man sitta så o snacka skit om dig då tycker du nog inte är så jävla roligt va tack för mig
Citera
2017-10-31, 04:22
Bannlyst
Han har vaknat nu.
https://www.nordfront.se/knivhuggen-...at-ur-sin-koma
Citera
2017-10-31, 05:18
Medlem
koroks avatar
Om du var där så kan du väl beskriva händelseförloppet lite mer ingående?

Citat:
Ursprungligen postat av pluto36
Jonathan är fan inte död och det handlar inte om ett bråk eller knarkaffär jag vad med Jonathan när detta hände han blev huggen bara när vi gick för bi dom dom axla Jonathan sen så vänder Jonathan sig om då hugger dom honom i magen så snacka fan inte skit för i helvite jag vet sanningen jag va med honom hela kvällen tills detta hände jag blir förbannad att ni sitter o snacka skit om honom ni känner för fan inte honom så ni borde för fan
hålla era käft om detta precis den kommentaren nassen fick smaka på bladet ge prispengar till den som gjorde de vad fan är det för jävla svar tänk så va de du som blev huggen av någon ska man sitta så o snacka skit om dig då tycker du nog inte är så jävla roligt va tack för mig
Citera
2017-10-31, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto36

Lilla gubben. Är du lite ledsen för verkligheten verkar ha kommit ikapp er? Ni var alltså 4-5 kyrkgossar som skulle hem till nån av er och dricka kaffe och be en bön? Sen ba helt sonika vart ni knivhuggna av dom hemska rasfrämlingarna. Lol.

Extremt roligt att lyssna på Radion när Danny pratar om att "BEVÄPNA ER". Aldrig hört han prata innan. Men han lät precis som jag trodde helt efterbliven verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in