Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Så Kanada ställer alltså upp med ungefär hälften så många minderåriga som vi gör i snitt enligt dina siffror. Det passar ju perfekt in på min tes.
Och även min gissning på _nästan_ hälften i Sveriges fall satt ju riktigt nära verkligheten. Tack för att du tog dig tid att kolla upp siffrorna.
Och sen kan du gärna sluta bygga en enorm jävla halmdocka av mina argument, jag har inte sagt att att konkurrensen är dålig överhuvudtaget överlag. Utan att faktumet att vi använder betydligt fler minderåriga än Kanada t.ex tyder på att vi har sämre konkurrens vilket öppnar för mindre talangfulla spelare i rätt ålder/position särskilt när man räknar med bortfall från skador eller liknande också.
En annan sak att tillägga är väl att Svenska spelare sällan blir nekade av sina klubblag att åka till JVM. Jag kan inte komma på ett enda exempel faktiskt samtidigt som Kanada t.ex har haft betydligt fler och om det inte var fallet hade Kanadas antal minderåriga sjunkit ännu mer.
Du skrev att Kanada knappt ställer upp med några och Sverige med hälften. Jag motbevisade din tes, inte bevisade den.
Hälften, ja. Men det handlar om bara ett fåtal spelare. Man kan vända på det och se att Kanada spelar med 20 spelare med åldern inne, Sverige med 16 st. Då skiljer det inte så mycket.
Ja vad väntar du dig när Sverige har 15 gånger mindre hockeyspelare än Kanada?
Inte en enda svensk som blivit nekad JVM? Då ska jag hjälpa dig:
Adam Larsson
Gabriel Landeskog
Hampus Lindholm
Andre Burakowsky
Lägg där till en del svenska spelare åren innan detta.
Kanada har inte överdrivet många som missar JVM varje år då de är upptagna med NHL. Det handlar om 3-4 spelare varje år.
Du bygger dina argument som passar din syn på en felmarginal som är åt rätt håll för dig.
Du hade fel med Kanadensare på ett par spelare åt ett håll som gynnar dig.
Du hade fel med svenskar på 4-5 spelare åt ett håll som gynnar dig.
Du säger att du inte kan komma på några svenskar när det finns 4-7 i realtid.
Enda du har rätt i är att Kanada har betydligt fler, men du försöker få det till att Sverige har 0 spelare som inte släpps medan Kanada har massor :P
Du kan inte förneka detta. Du förskönar sanningen för dina egna arguments skull :P
Att du heller inte kan komma på några svenskar som inte släppts till JVM och inte har koll på siffror utan chansar lite bevisar din okunskap och att du inte borde ha denna diskussionen heller.
När du säger saker har du 30 % fel där, 30 % fel där osv osv. Du kanske ser det som rätt nära sanningen med dina chansningar, men till slut så blir inte bilden du beskriven sanningsenlig utan skev.
För att vara övertydlig och pedagogisk ska jag ge ett exempel:
Vi båda springer ett 100-meterslopp på 10 sek.
Du säger att du sprang på 8. Inte så långt ifrån sanningen
Du säger att jag sprang på 12. Inte så långt ifrån sanningen.
Men helt plötsligt sprang vi inte lika fort utan du 4 sek snabbare. Pga dina felmarginaler som pekar åt ditt håll hela tiden.
Du sa att Kanada har knappt några minderåriga (1-2 st då?) medan Sverige har hälften (12 st).
Skillnaden är ca 10 spelare enligt dig. Men skillnaden är mer 5 spelare (8 svenskar - 3 kanadensare).