2017-10-30, 20:50
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -fakiren-
Vet inte hur viktigt det är för utredningen men har motionerat en hel del i denna terräng och anser det helt fel att det är fler terrängcyklister än joggare och gångare. Mycket tragiskt för ett otroligt fint område som nu kommer ha en otäck stämpel över sig.
För övrigt, bara jag som reflekterat kring det orimliga i att påbörja en 10 kilometers promenad kl. 16 och räkna med att vara hemma kl. 17?

Terrängcyklister utgör väl inget problem över huvud taget? Vad pratar du för konstiga åsikter?
Hade det varit crossåkare och fiddyåkare som förpestade skogen så hade jag kunnat hålla med dig. Men cyklister?
10km sträckan kan såklart genas till lämplig sträcka för den som önskar, spåren går kors o tvärs så haka inte upp dig på det.

Nu lämnar jag ämnet för idag
Citera
2017-10-30, 20:58
Medlem
Oklart inlägg från dig.

Min poäng var bara att dela med mig av infon att det främst rör sig joggare och folk som promenerar i området kring 5 och 10 km spåren.
För övrigt har jag aldrig sett till några ensamkommande eller löst folk i skogarna. Det är uppstyrt folk som rör sig där uppe vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Terrängcyklister utgör väl inget problem över huvud taget? Vad pratar du för konstiga åsikter?
Hade det varit crossåkare och fiddyåkare som förpestade skogen så hade jag kunnat hålla med dig. Men cyklister?
10km sträckan kan såklart genas till lämplig sträcka för den som önskar, spåren går kors o tvärs så haka inte upp dig på det.

Nu lämnar jag ämnet för idag
Citera
2017-10-30, 21:32
Medlem
LaScalas avatar
Man drog slutsatsen att det var frågan om mord/dråp efter att ha sett fyndplatsen. alltså inte kvinnan.
Vad kan man se på en fyndplats, ja, förutom vapen då.
Inspirerad av uppgifterna om cykling i spåret så undrar jag om nån tröttnat på det och spänt upp en vajer över spåret för att jäklas med ramdom cyklist. Det har ju faktiskt hänt.
Istället kom där Liselott promenarande och snubblade över vajern och tappade glasögonen.
När vajerspännaren såg att hon skadat sej så kände han sej tvungen att slå ihjäl henne och släpa iväg henne ur spåret.
Hon kunde ju annars identifera henne. Eller honom.
Senast redigerad av LaScala 2017-10-30 kl. 21:40.
Citera
2017-10-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jo men hon kan ju inte hjälpa var golfbanan ligger Även om jag har svårt o förstå nöjet med golf så gillar ju vissa golf
Vad skulle hon ha för nytta av att ha ihjäl LH?

Jag vet inget om henne, men vad visste man om Anders Lindberg?. Hon kan ha mördat 3-4 pers och blivit slarvig vad vat jag?, men hon var i närheten och ibland är det svårt att se skogen för alla träden.
Citera
2017-10-30, 22:04
Medlem
Har hon facebokat tvittrat eller vilka medier nu som finns att hon tränar regelbundet oavsett väder i detta område?. hur offta golfar polisen oavsett väder?
Citera
2017-10-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man drog slutsatsen att det var frågan om mord/dråp efter att ha sett fyndplatsen. alltså inte kvinnan.

Inspirerad av uppgifterna om cykling i spåret så undrar jag om nån tröttnat på det och spänt upp en vajer över spåret för att jäklas med ramdom cyklist. Det har ju faktiskt hänt.
Istället kom där Liselott promenarande och snubblade över vajern och tappade glasögonen.
När vajerspännaren såg att hon skadat sej så kände han sej tvungen att slå ihjäl henne och släpa iväg henne ur spåret.

Mitt fetade: Man finner henne avliden och GM har försökt hjälpligt dölja kroppen, man finner glasögon och stavar en bit ifrån fyndplatsen. Har hon drabbats av hastig sjukdom så brukar man ligga öppet, man förstår iaf omedelbart att detta är inget naturligt dödsfall utifrån fyndplatsen.

Jag får en känsla att det har någon form av relationskoppling (nära eller periferin), tycker platsen talar för det, någon visste om att hon tog sina promenader i området. Visst kan det vara en total främling men verkar de som skrivit tidigare i tråden med lokalkännedom att det är inget område där "löst folk" driver omkring en halvtaskig eftermiddag.
Citera
2017-10-30, 22:19
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag är fortfarande övertygad om att min första gärningsmannabeskrivning i stort sett stämmer.
Den tidigare MGM tror jag är/blir avskriven helt inom kort men tror mig snart dyker det upp en ny enligt min beskrivning........

Har inte mycket att invända mot dina punkter.

Men vad tror du om våran gärningsman, hade han rekognoserat innan?
Var hon ett "projekt" eller utvald av slumpen?

Vi har helt klart att göra med en kaotisk gärningsman, frågan är
om de bekanta eller okända för varandra.
Citera
2017-10-30, 22:24
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det kanske inte tillhör vanligheterna att man känner sig tvungen att avliva skadade människor, men vem vet? Tror att det troligaste motivet med tanke på brottsplats och brottsoffer, helt enkelt är sexuellt. Troligtvis blev inte brottet fullbordat av någon anledning, utan det slutade med ett mord.
Citera
2017-10-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -fakiren-

Min poäng var bara att dela med mig av infon att det främst rör sig joggare och folk som promenerar i området kring 5 och 10 km spåren.
För övrigt har jag aldrig sett till några ensamkommande eller löst folk i skogarna. Det är uppstyrt folk som rör sig där uppe vad jag vet.

Du som har lokalkännedom: hur är det med parkeringsplatser där, parkerar (vanligtvis) besökare till 5 o 10 km spåren på samma parkering som golfarna?

Har det förresten framgått var LH parkerade (hon körde väl sin bil dit?)?

Tänker att LH kan ha stött ihop med sin kommande banehen på parkeringen, att någon form av dispyt uppstod där.
Kanske hon tex hamnade i delo med någon utarbetad bitter tjänsteman på chefsnivå som åkt ut till golfbanan en regnig sen eftermiddag för att slå ur sig div uppdämd frustration?🤔
Någon som hade god kännedom om att spåret vid en viss punkt löper mycket nära det elfte hålet; bara att ta sig dit och råka multipeldubbelboogieputta tills det var dags att göra en avstickare in i skogen mot spåret till..
Bara en teori.
Citera
2017-10-30, 22:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Har hon facebokat tvittrat eller vilka medier nu som finns att hon tränar regelbundet oavsett väder i detta område?. hur offta golfar polisen oavsett väder?

Om hon brinner för sin hobby så golfar hon även om vädret är dåligt. ( det gör i alla fall jag ).
Citera
2017-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det kanske inte tillhör vanligheterna att man känner sig tvungen att avliva skadade människor, men vem vet? Tror att det troligaste motivet med tanke på brottsplats och brottsoffer, helt enkelt är sexuellt. Troligtvis blev inte brottet fullbordat av någon anledning, utan det slutade med ett mord.

Skulle en sextioårig stavgångare vara ett typiskt offer för sexualbrott menar du? Det finns inte heller något på brottsplatsen som tyder på det.
Citera
2017-10-30, 23:07
Medlem
lindblomsgröns avatar
Hur många ggr måste man påpeka att det inte finns några typiska offer för våldtäkt, man tar det som finns tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in