2017-10-30, 19:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Ja, polischefen Lena Matthijs har ju befunnit sig på höravstånd alldeles i närheten under tiden för brottet, och hon har angivit att hon inte hört någonting. För det första så måste överfallet på LH då ha skett hastigt, dvs utan att hon hann reagera. Det kan med andra ord inte ha varit någon utdragen våldsam kamp, för då hade BO skrikit i högan sky.

Mot den bakgrunden förstår jag inte varför en del gör antagandet att det har varit någon slags kamp. Nu vet ju bara mördaren och polisen hur skadorna på BO ser ut, men LH har förmodligen blivit överraskad, kanske bakifrån, kanske slagen i huvudet eller fälld till marken och strypt av någon som är stark. Det KAN ju i och för sig också ha varit en kamp där brottsoffret skrek, och då kan gärningsmannen eventuellt vara...vem då?

Här säger Matthijs att hon inte hört något:

"– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs.

https://www.expressen.se/gt/teorin-mordaren-spanade-i-sparet-under-flera-dagar/

Och här:

– Jag fick höra om det misstänkta mordet när jag kom hem på kvällen. Förmodligen var jag i området när det hände. Jag började fundera på vad jag hade sett och hört under min runda men tyvärr lade jag inte märke till något som kan användas i utredningen, säger Lena Matthijs.

http://www.ut.se/ulricehamn/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/

Här säjer Mathijs att hon var ganska ensam på golfbanan. Även om hon var den enda som spelade borde hon väl kunna identifiera de andra hon såg? Eller be dem kontakta polisen?
Citera
2017-10-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det jag vet är att det under våren togs beslut om omhändertagande av barn där Liselotte och hennes kollega höll i ärendet.
Kollegan mottog dödshot under sommaren, därav misstankarna riktade mot pappan.
Hennes generella förhållningssätt vet jag tyvärr inget om.

Har du någon mer information om invandrarpappan? Vilket land kom han ifrån? Hur kom det sig att barnen blev omhändertagna? Varför var LH inblandad i ett flyktingärende?
Citera
2017-10-30, 20:13
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skulle RG vara oskyldig så har han nu oförtjänt hamnat i en väldigt taskig sits.

Suttit anhållen för mordet, frisläppt, fortfarande misstänkt i ärendet.

På en så liten ord, där rykten gått om vem den misstänkte mördaren är, blir det nog helt omöjligt att bo kvar.
Absolut inte. Det är ju en av fördelarna med Flashback: Allt hamnar på bordet. Speciellt i detta fallet finns ju ytterst lite konkret som skulle binda personen i fråga till mordet.
Citera
2017-10-30, 20:21
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
För mig låter det helt osannolikt att två mord ska kunnat begåtts i Ulricehamn utan att detta uppmärksammats, men min källa är personlig och det finns inget som skulle kunna få mig att tvivla på att denna person ”hittar på detta”.
Detta är information som cirkulerar bland anställda inom kommunen.
Min källa är själv invandrare, så möjligen är detta något som tisslas om enbart bland ”rätt” människor?

Någon får gärna analysera hurvida detta ens är möjligt, jag är lika chockerad vid tanken på detta som dig.

Det visar ju att folk är förda bakom ljuset Media berättar inte om sådant (negativt om flyktingar )
Verkar som det blir ouppklarat detta mord
Synd om folk i Ulricehamn då
Citera
2017-10-30, 20:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har du någon mer information om invandrarpappan? Vilket land kom han ifrån? Hur kom det sig att barnen blev omhändertagna? Varför var LH inblandad i ett flyktingärende?

Jag har gett den information jag har i tråden, allt annat är spekulationer.
Hade jag kunnat ringa min källa och ställa specifika frågor så hade jag gjort det, men utan att gå in på detaljer så är det så här informationen ser ut, om jag får mer kommer jag posta det.
LH jobbade med integration med dessa nyanlända om jag förstått det hela rätt så självklart var hon inblandad i flyktingärenden. På vilket vis är åter igen bara spekulationer.
Citera
2017-10-30, 20:26
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då sätter jag 1 $ på att MGM har anmält sig själv. Polisen kontrollerar nu historian under tiden MGM är anhållen och tills dess vågar man fortsatt inte garantera säkerheten eftersom man inte är säker på sanningshalten i MGM:s uppgifter

Jag är fortfarande övertygad om att min första gärningsmannabeskrivning i stort sett stämmer.
Den tidigare MGM tror jag är/blir avskriven helt inom kort men tror mig snart dyker det upp en ny enligt min beskrivning........
Citera
2017-10-30, 20:28
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtavla
Det var väl även en ensamkommande flykting i åttonde klass som tog livet av sig pga strul med pappersarbetet så som jag förstått det, stod aldrig i media heller och eleverna på skolan (stenbock) fick inte veta något om situationen.

Det är nyheter för mig, men jag kommer försöka verifiera sanningshalten i det.
Och skulle ytterligare spä på mörkandet som pågår i Ulricehamn.
Återkommer!
Citera
2017-10-30, 20:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
För mig låter det helt osannolikt att två mord ska kunnat begåtts i Ulricehamn utan att detta uppmärksammats, men min källa är personlig och det finns inget som skulle kunna få mig att tvivla på att denna person ”hittar på detta”.
Detta är information som cirkulerar bland anställda inom kommunen.
Min källa är själv invandrare, så möjligen är detta något som tisslas om enbart bland ”rätt” människor?

Någon får gärna analysera hurvida detta ens är möjligt, jag är lika chockerad vid tanken på detta som dig.

Det låter som typiska lösa rykten, måste jag säga. Sådana kan ju lätt uppkomma i en orolig stämning. Ett annat alternativ är att om det inträffat så finns det trots allt notiser om händelserna.
Citera
2017-10-30, 20:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Det är nyheter för mig, men jag kommer försöka verifiera sanningshalten i det.
Och skulle ytterligare spä på mörkandet som pågår i Ulricehamn.
Återkommer!

Konfirmerat.
Självmord. En kille på Stenbocksskolan. Invandrare.

Fick dessutom höra att en incident med kniv skedde på helgen för 2 veckor sedan.
Om någon dog kan jag inte svara på, ämnet är känsligt.

Men slutsatsen är att det sker en massa saker i Ulricehamn som inte når allmänheten.
Citera
2017-10-30, 20:42
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det låter som typiska lösa rykten, måste jag säga. Sådana kan ju lätt uppkomma i en orolig stämning. Ett annat alternativ är att om det inträffat så finns det trots allt notiser om händelserna.

Hört talas om kod 291?

Det jag fått höra dessa dagar är skrämmande händelser och detaljer som aldrig nått medias ljus, och min källa skulle aldrig få för sig att hitta på dessa saker.

Nu snubblar vi iväg lite väl långt från ämnet, men från det som surras i kommunhuset i kombination med att polisen (kanske) gjort en blunder genom att anhålla Rudi talar för antingen riktigt dåligt polisarbete eller något helt annat..
Citera
2017-10-30, 20:45
Medlem
Vet inte hur viktigt det är för utredningen men har motionerat en hel del i denna terräng och anser det helt fel att det är fler terrängcyklister än joggare och gångare. Mycket tragiskt för ett otroligt fint område som nu kommer ha en otäck stämpel över sig.
För övrigt, bara jag som reflekterat kring det orimliga i att påbörja en 10 kilometers promenad kl. 16 och räkna med att vara hemma kl. 17?
Citera
2017-10-30, 20:50
Medlem
SZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -fakiren-
Vet inte hur viktigt det är för utredningen men har motionerat en hel del i denna terräng och anser det helt fel att det är fler terrängcyklister än joggare och gångare. Mycket tragiskt för ett otroligt fint område som nu kommer ha en otäck stämpel över sig.
För övrigt, bara jag som reflekterat kring det orimliga i att påbörja en 10 kilometers promenad kl. 16 och räkna med att vara hemma kl. 17?

hon skulle vara hemma mellan 16-17....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in