2017-10-29, 21:16
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Göteborg borta och inget europaspel att kämpa för, är lättare än Östersund med chans på europaspel.

Så tyvärr ser det bättre ut för Sundsvall.

Inför dagen var ju fördel Sundsvall, men nu skulle jag säga att vi har klar fördel. Inte en lätt bortamatch att åka ned och vinna. Och lyckas de mot förmodan vinna får vi hoppas att Södra kan överraska mot ett ÖFK som kanske ändå roterar lite spelare. Dock brukar Södra ha svårt mot ÖFK, så tror inte på seger där trots hemmaplan.
Citera
2017-10-29, 21:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Inför dagen var ju fördel Sundsvall, men nu skulle jag säga att vi har klar fördel. Inte en lätt bortamatch att åka ned och vinna. Och lyckas de mot förmodan vinna får vi hoppas att Södra kan överraska mot ett ÖFK som kanske ändå roterar lite spelare. Dock brukar Södra ha svårt mot ÖFK, så tror inte på seger där trots hemmaplan.

Jag hoppas att Södra klarar sig utan kval och att TFF skickar ner Sundsvall i ettan. Plast kan man kanske spela på i ettan absolut inte i allsvenskan. Absolut inte när hybridgräs är ett bra alternativ.
Citera
2017-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att Dif riskerar att missa Europaplatsen såg man inte komma för bara ett par omgångar sen. Och vad har egentligen hänt med Engvall? Totalt iskall sen han kom tillbaka från Bristol, hände det nåt där borta eller vad är det frågan om?
Som Blåvittsupporter så är det så här jag känner igen och kommer ihåg Engvall. Hade riktigt fina perioder där han levererade bra för att sedan försvinna totalt i långa perioder och bli helt iskall och osynlig. Han hade ett liknande utbrott i Blåvitt när han blev utbytt som han fick idag också.

Tror väldigt mycket sitter i skallen på Engvall, ska han bli en anfallare att lita på så måste han bli mycket jämnare först och främst. Får se vart han hamnar här näst, undrar hur imponerade Bristol är.
Citera
2017-10-29, 21:49
Medlem
DikTs avatar
F-n vad pinsamt att se filmningarna av Elm och Paulinho. Dåligt av domaren att inte se vad som sker.
Borde verkligen gå att stänga av spelare som filmar i efterhand, så jävla trött på att se att filmningar lönar sig.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-elms-agerande-sagas-av-axen-jag-ar-i-chock-vad-ar-det-har/
Citera
2017-10-29, 22:22
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
I derbyt mot Hammarby tänkte Özcan bytta in Walker, men fick ge sig då Källström ville ha kvar honom. Och nu såg man Kim stå (sitta!) i omklädningsrummet och instruera laget under halvtidsvilan.

Behöver ju inte betyda så mycket, men ändå intressant med tanken på rykten som florera förut angående Özcan.
Citera
2017-10-29, 22:45
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
I derbyt mot Hammarby tänkte Özcan bytta in Walker, men fick ge sig då Källström ville ha kvar honom. Och nu såg man Kim stå (sitta!) i omklädningsrummet och instruera laget under halvtidsvilan.

Behöver ju inte betyda så mycket, men ändå intressant med tanken på rykten som florera förut angående Özcan.

Dem där ryktena ska man ta med en stor nypa salt, hade det nu varit så tror jag knappast Özcan hade fortsatt som tränare om han nu inte har någon heder i sig.

Man ser en snabb sekvens av Kim där han peppar grabbarna, som kapten är det väl inget konstigt med det? Anledningen till att C more visade upp dem bilderna där är för att Kim hade inget i omklädningsrummet att göra med tanke på att han är avstängd. Oerhört korkat, vet inte Kim om detta?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/har-bryter-kallstrom-mot-regelverket---kan-straffas/
Senast redigerad av Cents4 2017-10-29 kl. 22:47.
Citera
2017-10-29, 23:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Att Dif riskerar att missa Europaplatsen såg man inte komma för bara ett par omgångar sen. Och vad har egentligen hänt med Engvall? Totalt iskall sen han kom tillbaka från Bristol, hände det nåt där borta eller vad är det frågan om?

Och för vår del ska jobbet bara göras imorgon, det var alldeles för längesen vi vann mot Göteborg och samtidigt som dom harvar i ingenmansland kan vi säkra Europaplatsen och titeln "bäst i stan". Se bara till å vinn!

Blir nog fan i mig första och sista gången man kommer hålla en tumme på aik när de möter gbg. Vi har ju #denoerhörthetamittenstriden att tänka på.
Citera
2017-10-29, 23:44
Medlem
Salorms avatar
Hur i hela helvete kan inte Kim Källström veta om att han inte får vara i omklädningsrummet? Och varför sa ingen i ledningen till honom? Vilken jävla nybörjargrej!
Citera
2017-10-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag må avsky honom men Nanne sänker ju alla Stockholmslag med bindel för ögonen.

Det vore så otroligt kul om ni missade Europa. Ni kan inte lämna oss som enda skitlaget i Stockholm liksom.
Vi har ju Brommapojkarna nu också. Täby har tydligen blivit uppslukat av staden Stockhölm. Hur långt är det till Uppssla eller räknas det fortfarande som förort?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4by_(t%C3%A4tort)

Var Täby förresten i final mot Malmö i U17/19? Är det samma som Frej?
Citera
2017-10-30, 00:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vi har ju Brommapojkarna nu också. Täby har tydligen blivit uppslukat av staden Stockhölm. Hur långt är det till Uppssla eller räknas det fortfarande som förort?

Finns väl minst 2 klubbar i Täby varav Frej är en och Täby FK en annan.
https://mitti.se/sport/succesasongen-over-taby/
Citera
2017-10-30, 06:22
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Täby FK är en annan klubb som gjort det jävligt bra på juniornivå på sistone. Bajen kommer efter säsongen plocka in deras chefstränare och akademichef till vår akademi. Chefstränare är för övrigt DIFs gamle tränare Martin Sundgren, som tar över Billborns roll som ansvarig för akademin.

Bajen lägger verkligen ned mycket pengar i ungdomsfotbollen och akademin. Känns som att vi de senaste åren dammsugit stockholmsfotbollen på skickliga ledare. Börjar dock bli dags att producera lite a-lagspelare också.
Citera
2017-10-30, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
http://www.aikfotboll.se/nyheter/daniel-sundgren-till-sjukhus

Akuta andningsbesvär låter obehagligt men det är bara å hoppas på det allra bästa för Sundgren.

Man får givetvis hoppas att det reder upp sig, trots skilda klubbar är sådant där aldrig trevligt att höra om.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Jag bor i Gbg, och jag vet att dom är hårt ansatta av fansen. Dom accepterar inte två förluster i rad på hemmaplan. Och absolut inte mot ett "sämre" lag. Dom vill absolut avsluta snyggt.

Jönköping-Östersund har ju båda lagen all anledning att gå för fullt av olika skäl som bekant. ÖFK är väl ändå knappa favoriter trots naturgräs och svårspelad motståndare.

Vi hade en liknande avslutningsmatcher för några år sedan hemma mot Gefle som slogs om kval, vi ledde med 2-0 och tappade till 2-2 om jag minns rätt.
Beträffande kraven förändras inte något av avslutningsmatchen egentligen, det är givetvis alltid skönare att vinna men en seger blir ett "jahapp, gött att skicka plastaskit till kval istället för J.Södra" medan en förlust mest blir ett "Jahapp, det var väl symptomatiskt för denna säsongen".

ÖFK har ju Bilbao borta i benen med men lär ändå gå all-in för att jaga den där europaplatsen.

Idag skall vi alltså möta AIK på Friends, så otaggad på den matchen har jag nog aldrig varit som nu. Lyckas vi undvika torsk där så är det ju en skräll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in