2017-10-30, 20:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han bryr sig alldeles säkert - han hade säkert räknat med att komma undan helt. Han ville nog inte alls gå till historien för det här, utan i sin narcissistiska dimma trodde han att han kunde begå brottet och komma undan (han har tidigare uttalat sig i media om att han vill begå en kriminell handling av gigantiska proportioner och lura polisen).

Jag tror inte hans plan var så dum ändå. Journalisten skulle gå ombord den kände raketingenjörens ubåt för en kort intervju som bokats med kort varsel. De samtalar en liten stund och hon släpps av i den mörka och erkänt farliga hamnen sent på kvällen men kommer inte hem ordentligt. Polisen talar med raketingenjören nästa dag som yrvaket öppnar lägenhetsdörren och intygar att hon släpptes av vid 22-tiden som avtalat. Polisen står handfallna. Ingen har sett henne och kroppen är spårlöst försvunnen. Man utgår ifrån att någon gjort henne illa i den dåligt upplysta hamnen sent på kvällen. Veckor senare genomför polisen en rekonstruktion på Madsens skinande rengjorda ubåt där de försöker reda ut exakt hur Madsen och KW har kört och var/hur han släppt av henne. Kroppen flyter aldrig upp och fallet med den försvunna journalisten hamnar efter några år i glömska. Madsen tar då och då upp sin mobil där han filmat sitt dåd och kikar på filmen samtidigt som han planerar hur han ska leva ut någon annan av sina sjuka fantasier.

Eksakt! Detta var nog hans plan. Det som gjorde at det sket seg var de enorma mengder blod som befann seg i ubåten efter mordet. Jag tror nemligen at Kim Wall gav honom mycket mer motstånd enn bereknat. Då han " vaknade" upp efter dådet och fikk se vad allt blodsplatter stellt til før honom forstod han at detta måste bort. Valet stod nog mellan senkning och setta eld på ubåten. Han valde senkning.
Citera
2017-10-30, 20:19
Medlem
Psykopatiskt beteende, eller i detta fall kraftig narcissistisk beteendestörning.

Polisen: du mördade henne
Madsen: hon var inte där
P: hon var där
M: ok men jag satte iland henne kl 22
P: nej
M: ok men jag vet inte vad som hände
P: vi har hittat kroppsdelar
M: ok hon fick en lucka i huvet jag fick panik och slängde henne i havet
P: vi hittade sågen hon är styckad
M: ok jag fick panik och styckade henne men det var en olycka
P: vi hittade huvet
M: ok hon dog av kolos och jag fick panik
etc

Påminner om många andra mord. Förövaren erkänner hela tiden exakt det som bevisats, men inget mer. Och han kan berätta vilken rövarhistoria som helst utan hämningar.
Och en del tycker att rövarhistorierna är intressanta och måste utredas i detalj.
Enda anledningen att göra det är för att få honom dömd för mord.
Senast redigerad av priffe 2017-10-30 kl. 20:23.
Citera
2017-10-30, 20:20
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tycker precis som du att straffet för griftefrid är alldeles åt helvete för lågt. Man hittar inte bara plötsligt ett lik när man är ute och promenerar. Eller på en ubåt utan att ringa polisen omedelbart. Vad som än har orsakat personens död. Om man inte har mycket fult på sitt samvete..

Det är som med Da Costafallet och de 2 läkarna. Vad menade rättsväsendet vid domen? Var läkarna ute på en promenad och plötsligt hittade ett lik utanför sin egen arbetsplats - tog in den på jobbet och slaskade runt där med det. "Kul, vi hittade ett lik! Nu ska vi kolla hur hon ser ut inuti!"

De blev dömda för griftefrid/styckning men inte för mordet på kvinnan. Helt osannolikt. Antingen var de ju skyldiga både till mordet och styckningen. Eller helt oskyldiga till båda. Det kan ju vem som helst begripa, kan jag tycka.

Liksom nu Madsen. Om han ska klara sig ur detta är det en gåta för mig.

Borde vara två olika brott. Att välta en gravsten och att stycka en kropp. Skillnaden borde dras vid om man skändar/förstör en juridiskt sett avliden person eller inte. Om personen inte är juridiskt sett avliden är det ju bevisförstöring och hindrande av rättvisan. Det brottet är ju mycket grovt om det är mordutredning som försvåras.
Det är problemet med griftefridslagstiftningen. Att den inte skiljer på dessa helt olika brott.
Citera
2017-10-30, 20:22
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det skulle så klart vara läckande avgaser från motorn. Nu är det ju en dieselmotor och avgaserna från sådana innehåller väldigt lite CO men däremot kan man dö av CO2 istället. Det är ju tunga gaser som inte låter sig vädras ut så lätt om han inte hade en fläkt och hade han inte det så borde han själv ha blivit förgiftad när han gick ner för att hämta kroppen.

Egentligen är det inte lönt att diskutera skiten, det är så uppenbart att det är något han bara ljugit ihop.

Ja, det räckte bra att få hans fd väns synpunkter i artikeln ovan från bt.dk så är det bara att konstatera att något läckage från motorn eller ventiler kan det inte vara frågan om så. Men om det kommer visa sig att kroppen visar tecken av gasen, så blir det svårt för honom.
Jag tror nämligen att det kan vara närmare sanningen än tidigare.
Citera
2017-10-30, 20:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, jag är väl medveten om att gärningsmän av det här slaget ofta har ingått äktenskap
och i de flesta fall lever man också under socialt välordnade förhållanden.
Dennis Rader för att ta ett känt exempel, var lyckligt gift med barn och allt.

Invändningen jag gjorde handlade alltså om att jag menade att man inte nödvändigtvis
bör förutsätta att det är ett kvinnohat inblandat bara för att det utövats betydande knivvåld
mot aktuella offrets underliv. Det kan i och för sig vara det men lika gärna röra sig endast om
att Madsen tyckte det var grymt upphetsande att just skada henne i de nedre regionerna.
Inget hat, bara uttryck för ren rå sadism och ondska. Där intet av mänsklighet längre
stod att finna hos honom.

Det finns ju sedan ett antal sexualsadistiska förövare som växlat mellan män och kvinnor som
sina offer. De drivs nog inte fram till sina fasansfulla gärningar på grund av något hat direkt
utan primärt handlar det ju om att få göra andra människor illa och oftast göra illa till döds.
För de njuter av att se andra plågas och dö under utdragna förlopp.
Knappt finns det några farligare individer än Madsen och hans gelikar.

Ett perfekt offer, ja, det blev hon dessvärre för honom.
Och så galant trodde han sig räknat ut allt att han aldrig någonsin skulle behöva åka dit
för det han kom att göra. Men tji fick han. Även om han inte har förstånd nog att ge
slaget förlorat en gång för alla.
Ilandstigning, lucka i huvudet och så kommer nu det här med förgiftning också.
Och förvånar inte om det ramlar in ytterligare en "förklaring" vad det lider.
Såsom att besökaren kom att ramla rätt på en knivsegg som till all olycka råkade ta
så illa att halspulsådern skars av.
Man kan vänta sig precis vad tokigt som helst från den här uppenbart psykopatiske styckmördardansken.

Här är en som tror på ett fullständigt erkännande framöver:
https://www.youtube.com/watch?v=7GWiXo-khsI

Citat:
"Hur kan man lägga sig och sova i en miljö man vet är förgiftad?"
https://www.youtube.com/watch?v=C-cR_KWf4OQ
Bra fråga.

Citat:
Citat:
"Hur kan man lägga sig och sova i en miljö man vet är förgiftad?"
https://www.youtube.com/watch?v=C-cR_KWf4OQ
Bra fråga.

Ja, eller hur?! Bra där Hasse Aro!

Ju mer han trasslar in sig , desto mer ger han åklagaren på sin sida som underlag för morddom.

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-30 kl. 20:29.
Citera
2017-10-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sök i den här tråden. Detta diskuterades mycket när vi samtalade om styckningen. Det är Madsens ubåtsbyggarkollegor som är källan.

Madsen var dessutom själv med, så han hade förstahandsinformation.

Det enda jag hittar som liknar ditt påstående, är att den tyske ubåtsbyggaren med sina kolleger gjorde sådana försök och konstaterade att det går inte.
Är det någon annan i tråden som läst om PM & co tester, där de med lätthet halar upp en ostyckad kropp ur ubåten?
Citera
2017-10-30, 20:29
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst är det så. Hela hans historia föll direkt när man kunde bevisa att KW inte alls blev avsläppt på Refshaleön.
Det är inte klarlagt att man kunnat bevisa detta. Polisen gjorde två saker i de initiala förhören:
1) Påstod att Madsen inte kunnat släppt av KW i hamnen eftersom hamnen var övervakad av restaurangens kameror
2) Topsade Madsens kropp i jakt på KW:s blod

Efter detta ändrade Madsen sin historia till att KW dött efter att fått luckan i huvudet och fått en sjöbegravning.

Vi trodde inledningsvis att det var när Madsen blev konfronterad med kameraövervakningen som han ändrade sin historia, men det är precis lika sannolikt, eller mer sannolikt, att han ändrade sin historia efter att de funnit blodspår på flera ställen på hans kropp.

Det är nämligen mer än rimligt att det finns fläckar i hamnen som inte är övervakade av restaurangens kameror och om dådet var överlagt borde Madsen rimligtvis ha varit på platsen i förväg för att reka. Madsen kan i det läget inte konfrontera polisen med hur kamerorna är riktade eftersom en oskyldig ubåtsgubbe inte kan ha den blekaste aning om hur kamerorna är riktade. Tvärt om så skulle han plötsligt framstå som skyldig till överlagt mord om han hade koll på kamerornas placering när han blev konfronterad av polisen.
Citera
2017-10-30, 20:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det enda jag hittar som liknar ditt påstående, är att den tyske ubåtsbyggaren med sina kolleger gjorde sådana försök och konstaterade att det går inte.
Är det någon annan i tråden som läst om PM & co tester, där de med lätthet halar upp en ostyckad kropp ur ubåten?
Hehe det där med lätthet hittade du på själv. De konstaterade att det gick, inte att det var lätt. Jag ska prova att söka åt dig.
Citera
2017-10-30, 20:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej.
Han nekar fortfarande till det.

13.54
”I forbindelse med en afhøring den 14. oktober er sigtelsen udvidet til også at omfatte anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder, jf. straffelovens § 225, jf. 216 stk. 3, jf. stk. 1, Denne sigtelse sker med baggrund i de 14 stiklæssioner, der er tilført Kim Walls i og omkring kønsdelene.

De 14 stik er påført lige omkring eller lige efter dødens indtræden.

Peter Madsen nægter sig fortsat skyldig i drab, og i anden kønslig omgang end samleje. Han erkender parteringen af Kim Wall, som han efterfølgende smed i havet. ”

http://ekstrabladet.dk/112/article6890839.ece
Han är så patetisk med sina, som alla fattar, lögner. Där förstår man hur illa ställt det är i hjärnkontoret. Inser han inte att alla vet att han ljuger. Det är bättre att hålla tyst och anses som en idiot än att öppna mun och undanröja alla tvivel, som man brukade säga.
Citera
2017-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
Psykopatiskt beteende, eller i detta fall kraftig narcissistisk beteendestörning.

[...]

Förövaren erkänner hela tiden exakt det som bevisats, men inget mer. Och han kan berätta vilken rövarhistoria som helst utan hämningar.
Och en del tycker att rövarhistorierna är intressanta och måste utredas i detalj.
Enda anledningen att göra det är för att få honom dömd för mord.
Sympatiskt, eller professionellt helt enkelt, att polischefen Jens Møller vid dagens presskonferens sa att de utreder sånt som kan tala för och sånt som talar emot PM:s beskrivning av det inträffade.
Citera
2017-10-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han är så patetisk med sina, som alla fattar, lögner. Där förstår man hur illa ställt det är i hjärnkontoret. Inser han inte att alla vet att han ljuger. Det är bättre att hålla tyst och anses som en idiot än att öppna mun och undanröja alla tvivel, som man brukade säga.
Det blir svårt för honom att hitta på nåt nytt efter detta. Så många lögner att man tar sig för pannan.
Citera
2017-10-30, 20:45
Medlem
Bronixs avatar
Han är körd helt enkelt , i mina ögon har han våldtagit henne på alla möjliga sätt och knivhuggit henne massa ggr i underlivet.Styckat upp kroppen och dumpat den i havet och sen sänkt ubåten.Han trodde att han var smart hoppas han dör och ruttnar i fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in