2017-10-30, 19:51
Bannlyst
Panelen i dag där Soran skulle varit föreläsare, känns som han inte skulle passat in där i dag

https://twitter.com/Utbdep/status/924990390759034887
Citera
2017-10-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är väl en möjlighet bland många. Betnér har ju tjej sen många år tillbaka så är tveksam till att han gled runt och raggade med S.I...

Men vem vet, inte särskilt mycket som talar för att "han borde vetat" dock.

Vetat och vetat...han borde nog ha sett ett och annat om de var kollegor och arbetade tillsammans under en längre tid. Kanske att han har ryckt på axlarna och konstaterat att var och en får väl göra som den vill? Det är inte mitt bekymmer.
Senast redigerad av Konrad 2017-10-30 kl. 19:55.
Citera
2017-10-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är det inte stor risk i detta fall att den misstänkta våldtäktskurden väljer att lämna landet? Lite Julian Assange över det hela. Att han påstår att han inte kommer att få en rättvis behandling av det feministiska pk-tillvända rättssystemet?

Skulle tro att flyktskäl och försvårande av utredning är ett bra skäl för häktning. Det vore väl inte roligt med ytterligare ett Assange-fall, med en person som sitter någonstans i Mellanöstern och klagar över svensk rättvisa.

Lite ironiskt i så fall med tanke på personens pk-åsikter!
Vi har ingen aning om vad som sker eller skett ej heller om det han är anmäld för har skett.
Första tjejen anmälde i tisdag så om han vore anhållen då så skulle dom vara tvungen att bestämma i fredags dvs 3 dagar om han ska häktas eller släppas. Om han vore häktad så skulle det vara offentligt så det är han inte....
Citera
2017-10-30, 19:57
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Galen analys, sen sexdebut innebär inte att man får en skev sexsyn. oavsett om man är en "kändis" eller inte.

Men att växa upp som kurdisk man med klan och hedersmentalitet det kan ge en jävla skev syn på sex och kvinnors värde. Alla muslimska män är husets herre och får fritt ta för sig när de vill av de blåsta kvinnor de har runt sig.
För enligt islam är kvinnan dum i huvudet och bara värd hälften av en man, det har varit så i 1400 år och är inget konstigt alls, kurden Soran beter sig bara så som han har lärt sig att man beter sig som en dominant hanne, visst han är liten och tanig men i sina egna ögon är han en kung, en häradsbetäckare, en erövrare.
Män som har ett internaliserat hat mot kvinnor, som visar sig genom olika typer av våld, har ofta växt upp med en far som misshandlat dem. Det har visat sig att de ofta klandrar sin mor för detta, och på så vis har hatet mot kvinnor uppstått.
Citera
2017-10-30, 19:57
Medlem
CoopColas avatar
Det har ganska länge gått rykten om Soran, självklart har de även nått hans komikerpolare. Men han var väl för stor och för känd för att frysas ut. De andra tjänade väl helt enkelt på att vara polare med honom så de agerande inte
Citera
2017-10-30, 19:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Din kontakt med likasinnade må vara ytlig och du står säkerligen utanför järngänget hehe.

Men inom sen krets som diskuteras i tråden så delas upplevelser snabbare och bredare än du kan ana.

Det handlar inte om öl i din pappas garage utan föreställningar med efterfester landet runt.

Är du månne Bergskurd?

Så Ametist Azordegan och SI har turnerat ihop?
Citera
2017-10-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
"Häktad
En misstänkt person får häktas om det finns risk för att hon eller han ska hålla sig undan från lagföring under en brottsutredning, exempelvis genom att avvika från landet, försvåra utredningen eller fortsätta att begå brott. Det krävs att personen är misstänkt för brott där det är föreskrivet fängelse ett år eller mer."

Det var ju det jag skrev i första inlägget, så vad är du inte förstår? Återigen "hittar" åklagaren alltid skäl för häktning vid allvarliga brott som serievåldtäkt. Hade det varit en okänd svensk man som blivit anklagade, hade han omgående bums blivit anhållen och förhörd under 72 timmar för att sedan bli häktad. Så lägg ner....
Nej inte innan man vet att det inte rör sig om falsk angivelse
Räcker att ta hans pass/id
Polisen är ganska bra på att förhöra vittnen för att avgöra om vittnet är trovärdigt.
Citera
2017-10-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl att vissa komiker skrivit att detta har varit känt länge i "branschen" så folk som jobbat tillsammans med honom måste också då hört rykten fastän då han aldrig visade tecken på att vara ett svin mot kvinnor eller då kanske tom skröt om sina erövringarna på ett sätt där det blev uppenbart att tjejerna ifråga inte ville ha sex tillsammans med dessa komiker. Hur det ligger till med det fallet återstår att se. Kommer nog bli två sidor, ena som vetat om detta länge och sedan den andra av mestadels de som jobbat nära med SI inte hört ett dugg om detta och än mindre misstänkt att han var allt annars är den trevligaste person de någonsin jobbat tillsammans med.

Japp det tror jag med. Och även om man hört massa rykten /historier /skryt så tänker jag att man måste ju ha en viss ställning för att det ska få effekt när man tar upp det.
Jag menar Cissi Wallin skrek väl jäkligt länge om Virtanen och ändå lyssnade ingen förrän nu.

Jag hade hört något löst om mest Virtanen och lite om Timell medan S.I hörde jag på sin höjd lite småskit om när han bröt upp med mamman till hans barn. Men inget konkret.
Samtidigt har väl alla kändisar några rykten på sig som är överdrivna.
Citera
2017-10-30, 20:01
Medlem
2big4yous avatar
Den misstänkta är stand up komiker,känd från TV och radio.
Var aktuell för ett samarbete med Discovery/Kanal 5 sportavdelning.

S.I är stand up komiker,har varit med mycket i TV och radio.
Har samarbetat med Discovery's sportavdelning.
Tyst på twitter.
Inställda framträdanden.
Och om jag inte minns fel så var det någon pixlad bild som passade på honom.
Citera
2017-10-30, 20:02
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Nej inte innan man vet att det inte rör sig om falsk angivelse
Räcker att ta hans pass/id
Polisen är ganska bra på att förhöra vittnen för att avgöra om vittnet är trovärdigt.
Jag finner det som ganska troligt att något vittne lär vara trovärdigt, annars skulle dom inte ha startat en utredning.
Citera
2017-10-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Jag finner det som ganska troligt att något vittne lär vara trovärdigt, annars skulle dom inte ha startat en utredning.
ja kan vara så men inte för just den rubriceringen, det är det som avgörs i domstolen
Citera
2017-10-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vetat och vetat...han borde nog ha sett ett och annat om de var kollegor och arbetade tillsammans under en längre tid. Kanske att han har ryckt på axlarna och konstaterat att var och en får väl göra som den vill? Det är inte mitt bekymmer.

Tänker mig att eventuella övergrepp inte skett öppet. Snarare när de är tillbaka på hotellrummet eller liknande. Således är det ju osannolikt att Betnér de facto sett något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in