2017-10-31, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Använder svenska media samma politiska agenda när de inte hänger ut Linus Bylund?
Hanna Wigh anklagar ju Linus Bylund, en högt uppsatt politiker, som representerar Sverigedemokraterna, för sexuella övergrepp.
Då handlade det om att svartmåla Sverigedemokraterna som politiskt parti, och när Sverigedemokraterna polisanmälde det hela slocknade mediernas intresse.

Nu handlar det bara om att skydda de egna till varje pris och svartmåla stackars Timell. Han är ju som en ängel jämfört med de andra gossarna.
Citera
2017-10-31, 12:42
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Tänk om en av Sorans runkfilmer skulle få spridning. Om tjejen som fick den har den kvar, räknas det som förtal att lägga ut den publikt då? Eller så kallad hämnd-porr eller något?
Def utan tvivel förtal i detta land, oklart om skulle vara hämndporr.
Citera
2017-10-31, 12:42
Medlem
HGs avatar
Jag har en känsla av att den berömda komikern aldrig kommer att bli dömd i domstolen för våldtäkterna. Detta gäller nog också alla övriga metoo fall som har varit i tidningarna sista tiden.
Citera
2017-10-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du menar att kvinnor inte är kapabla att hantera jobbiga situationer? Av erfarenhet från de kvinnor jag umgås med vet jag att det inte är en generell bristande kompetens hos alla kvinnor. Du borde prata med dina kvinnliga bekanta om det är så illa i din bekantskapskrets!

Jag tror inte det finns någon vuxen människa som inte någon gång tvingats ta sig ur en jobbig situation. Att hamna på dejt med ett svin kan alla göra. Det är svårt att helt minimera den risken. Men blir man utsatt för övergrepp ser man till att konfrontera eller avvika. "Min mor ringde när jag var på toaletten, det är bråttom och jag måste åka, hon hämtar upp mig strax." Det är ett av hundratals utvägar som finns tillgängliga. Vad man inte ska göra är att sänka blicken och passivt följa med till parken i hopp om att svinet inte är ett svin innerst inne.

Lika mycket som att vi måste diskutera svin såsom Ismail och Virtanen så måste vi också ta tillfället i akt att undervisa och uppfostra alla flickor som inte fått dessa lärdomar från uppväxten. Som det är nu håller vi på att skapa en hel generation av flickor som aldrig kommer få växa upp och lära sig hantera livet som vuxen. Blir besvärligt att börja tala om ökat kvinnligt inflytande i bolagsstyrelser om de inte ens kan hantera en tölp på andra sidan matbordet!

Ursäkta mig, men herregud vad patetiskt detta är. Kvinnor drar sig för att hårt avvisa män för:
1. De flesta av dem vill inte såra allt för djupt
2. De vill undvika en stel stämning
3. De vill inte hamna i en eventuellt hotfull situation
Tror knappast hon räknande med att bli våldtagen om vi säger så, hade hon vetat att han skulle vara så jälva driven hade hon såklart nekat till den där promenaden. Snälla menar du att lite ovälkommet tafsande på en dejt alltid leder till rosenrasande utstormningar eller skrikande anklagelser? Då skulle de ske återkommande på var och varannan resturang och krog en fredagkväll. Kvinnor är vana vid ovälkommna händer tyvärr, och väljer ofta att hantera detta passivt genom att smita iväg. Hur ofta brukar tjejer slå äckelgubbarna på Cafét när de blir för närgångna? Aldrig. Sluta göra detta till någon märklig kritik av kvinnligt beteende överlag, var bara glad att du inte fått mer skit av dem.
Citera
2017-10-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Då handlade det om att svartmåla Sverigedemokraterna som politiskt parti, och när Sverigedemokraterna polisanmälde det hela slocknade mediernas intresse.

Nu handlar det bara om att skydda de egna till varje pris och svartmåla stackars Timell. Han är ju som en ängel jämfört med de andra gossarna.

Haha, va? Vad är detta för enfaldigt nonsens?
Polisanmälningen skulle om något ha gett än mer motivation för media att hänga ut Linus Bylund, vilket de inte gjorde. Det är bara patetiskt att hävda att media agerar på ett visst sätt för att det påstås handla om Soran Ismail, när de inte hände ut Linus Bylund.
Citera
2017-10-31, 12:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Ponera att hela denna historien är iscensatt av Soran Ismail som fått hjälp av två kvinnor som fejkanmäler honom. Förebilden är Anna Odells självmordsförsök. Jag hoppas verkligen detta bara är en konspiratorisk tanke i min depraverade hjärna, men om det vore så, vilket stoff till sina kommande uppträdanden och föreläsningar han kommer att ha tillgänglig i framtiden. Att kunna berätta om hur den allra värsta rasismen, det personliga hatet mot honom och allsköns snuskig fantasi har flödat över honom, mest här från denna forumtråd på Flashback men också de mest högerextrema sajterna som Nordfront och likasinnade har bidragit. Håll igen på invektiven för även om det är rätt person som är uthängd så kommer det att bli mycket svårt att få honom fälld vid en rättegång. Det kommer att bli ord som står mot ord och en fråga om vem som jurister och nämndemän skall tro på.

Var lite inne på dina tankar så sent som i fredags. Men inte nu längre.

Redan i fredags hade han material till en livstid av shower och böcker och snyft i tv-soffor ifall han iscensatt detta själv. Där någonstans skulle en smart människa ha avbrutit och gjort ett statement.

Nej, skulle det, extremt osannolikt, förhålla sig så som du säger skulle det bli en fet backlash och ett ton med badwill från alla håll. Att skapa garv och show av övergreppen på riktiga offers bekostnad? Det skulle vara nästan lika illa som om han begått övergreppen.

Nä, jag tror vi kan släppa det spåret en gång för alla.
Citera
2017-10-31, 12:49
Moderator
^Eazs avatar
Ahh, komiken över att Virtanen av alla personer skrivit en krönika som hyllar Soran Ismail:
En 24-åring med visdom och elegans

Citat:
Soran Ismail beskrev sitt korta liv effektivt, utan pekpinnar men med spets. Allt tyder på att denna 24-åring kan gå hur långt som helst. Och att alla etniska svennar ska vara tacksamma över att hans familj drog just hit, till detta karga land.

Visst är vi glada över att ha importerat ytterligare en våldtäktsblatte.

Lika gubbar leka bäst antar jag.
Citera
2017-10-31, 12:55
Medlem
valyrias avatar
Friatider är ju sköna som försöker få det till att männen pekas ut oskyldigt. Jag tror säkert det förekommer, men definitivt inte att en man pekas ut oskyldigt av flera tjejer. Dessutom är det betydligt vanligare att tjejer blir utsatta för trakasserier än man tror. Jag har själv haft manliga kollegor som tyckt att jag skulle känna på deras kuk för den är så stor och tryckt upp mig mot en vägg. Personligen tar jag inte det så himla hårt utan jag kan hantera de situationerna på egen hand utan problem. Situationerna har aldrig fått mig att känna mig utsatt och i de 2 fall då någon tafsat uppenbart på krogen har jag gett snubbarna en rak höger. Jag tycker definitivt att friatider har en sjuk vinkling även om jag även anser att vi måste lära unga kvinnor att säga ifrån och stå på sig. Dåliga beteenden uppstår av 2 anledningar. 1.att en grupp får det normaliserat och 2. av att andra inte säger ifrån.

Tillskillnad från de som är väldigt vridna åt ett håll anser jag att man måste angripa det från 2 håll och det är totalt kontraproduktivt att påstå att det är ett manligt beteenden. Det är inte en medfödd instinkt att bete sig dräggigt, män är inte födda till hemska monster (merparten är faktiskt väldigt bra). Det är bra att ämnet diskuteras men det är helt sjukt att debatten åter ska vinklas till "alla män" och sen att "alla kvinnor" är si eller så.

Varför kan vi inte bara konstatera att shit, det här var större än vi trodde. Hur löser vi det så att folk slipper må dåligt, så att pojkar förstår att det inte är okej och hur lär vi flickor sitt egenvärde och ger dem styrka att säga ifrån direkt.

Lite OT men jag vart så arg
Citera
2017-10-31, 12:57
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag har en känsla av att den berömda komikern aldrig kommer att bli dömd i domstolen för våldtäkterna. Detta gäller nog också alla övriga metoo fall som har varit i tidningarna sista tiden.

Visst men spelar det så stor roll? Social justice kommer göra sitt troligen. Kolla hur stort #metoo blev, och jag antar att nästan ingen blir dömd pga gamla minnen enbart. Den viktiga frågan är hur "juicy" kvinnornas historier är. Jag tycker bara det är kul hur kampanjen backfirar på etablissemanget. Man borde väl sett det komma, att folk bryr sig mycket mer om kändisar än randoms liksom, och sedan är ofta moraliserande kändisar på vänsterkanten.
Citera
2017-10-31, 12:57
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Hur ligger det till?
Att media inte hänger ut Bylund, trots en polisanmälan från det egna partiet och anklagelser från en riksdagspolitiker. Haha, offerkoftan i detta fallet är ju skrattretande.
ligger till som så att etablerad medier väger vissa stories olika, av uppenbara politiska mm anledningar och allt som oftast är det inte av profitbaserade anledningar
och när den storyn alltså inte kan spinnas i "rätt" riktning saknas behjälpligt nog nyhetsvärde o rapporteringen om den ens kom igång alls dör direkt.
Senast redigerad av Biyu800 2017-10-31 kl. 13:01.
Citera
2017-10-31, 13:00
Bannlyst
Citat:
Haha, va? Vad är detta för enfaldigt nonsens?
Polisanmälningen skulle om något ha gett än mer motivation för media att hänga ut Linus Bylund, vilket de inte gjorde. Det är bara patetiskt att hävda att media agerar på ett visst sätt för att det påstås handla om Soran Ismail, när de inte hände ut Linus Bylund.

Ja det är väl din ogrundade åsikt. De var väldigt snabba med att svartmåla Sverigedemokraterna som parti, varför gjordes inte det samma mot Aftonbladet? Den tidningen har alltså varit full av diverse perversa element en längre tid. Den där Virren har väl ett 20 tal anmälningar på sig nu. Och varför svartmålas inte tv4? Hela mediebranschen borde ordentligt gå igenom sin skeva värdegrund. Jag tycker de totalt förlorat all trovärdighet för länge länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=4i3AcJ9319c&t=7s
Citera
2017-10-31, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ja det är väl din ogrundade åsikt. De var väldigt snabba med att svartmåla Sverigedemokraterna som parti, varför gjordes inte det samma mot Aftonbladet? Den tidningen har alltså varit full av diverse perversa element en längre tid. Den där Virren har väl ett 20 tal anmälningar på sig nu. Och varför svartmålas inte tv4? Hela mediebranschen borde ordentligt gå igenom sin skeva värdegrund. Jag tycker de totalt förlorat all trovärdighet för länge länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=4i3AcJ9319c&t=7s

Personligen tycker jag det är mindre intressant vad en random journalist eller komiker gör jämfört med politiker. Men det är ju upp till din värdegrund hur du värderar den saken. Jag tycker att svartmålning är helt fel ord. En brottsling kan aldrig svartmålas, de är helt enkelt brottslingar. Bara för att brottsling B inte "svartmålas" innebär det inte att "svartmålninngen" av brottsling A var fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in