2017-10-30, 19:22
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, inte bara de inom stand-up, om jag tolkar tweetsen rätt från denna ökända antivita rasist:

https://twitter.com/ametistametist/s...94499334098944

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Den smällde hårt. Var det starten på att fler kommer att öppna sig tro? 105 tn följare och en stark personlighet smäller till. När går hon ut med namnet tro?

Mest klädsamt vore om @ametistametist förklarade sin illaluktande tystnad om pågående oförrätter emot kvinnor. Men men... egna karriären och plastig image är väl viktigare bland feminazis...
Citera
2017-10-30, 19:24
Medlem
Teskedsorden delade ut 50.000 till Soran i September-skall inte han betala tillbaka pengarna?
Citera
2017-10-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Går man till polisen för man tycker någon är svinig?
Om svinigheten omfattar lagbrott, ja.
Eller har jag missat något?
Citera
2017-10-30, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Mest klädsamt vore om @ametistametist förklarade sin illaluktande tystnad om pågående oförrätter emot kvinnor. Men men... egna karriären och plastig image är väl viktigare bland feminazis...

Men du. Bara för hon sa ordet "svinig" betyder det inte att hon kände till våldtäkter. Använd pannbenet
Citera
2017-10-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Vad ger 2 stycken våldtäkter samt sexuellt ofredande i form av kukbilder för straff, kan bli en långvarig semester vid fällande domar på samtliga punkter?

Är 2 våldtäkter lika med 2-6(år)*2, eller är det någon sliskig mängdrabatt inblandad?

Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år.

https://polisen.se/Lagar-och-regler/...t/Sexualbrott/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...stankt-komiker

Enligt uppgift till Aftonbladet är det två kvinnor som anmält den kände komikern till polisen för våldtäkt. Den ena utredningen är i dag åklagarledd, medan den andra fortfarande sköts av polisen.
Åklagaren som håller i den förstnämnda våldtäktsutredningen är mycket förtegen om fallet.
– Jag har inga kommentarer, jag kan inte uttala mig om vilka utredningsåtgärder som vidtagits, eller hur utredningsläget ser ut.
Hon vill inte heller säga huruvida komikern är frihetsberövad, eller om han ens delgivits misstanke.
– Som sagt, jag har inga kommentarer.
Alltså utreder dom fortfarande själva anmälan
Citera
2017-10-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oide
Om det visar sig vara Soran så undrar jag hur mycket Magnus Betnér visste om, de spenderade ju en hel tid tillsammans under En Skam 1 och En Skam 2.

Det här fattar jag inte riktigt.
Har du för vana att diskutera ditt sexliv med dina kollegor?
Citera
2017-10-30, 19:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Men nu nämnde hon inte lagbrott, hon sa "svinig". Man anmäler inte svinighet.
Citera
2017-10-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukorv
Varför ska dom skämmas över vad någon annan är anklagad för?
Om man inte ens klarar av att ta avstånd från folk som man vet är sexbrottslingar så pass att man inte kan låta bli att anlita dem så tycker jag att man gott kan skämmas.
Citera
Medlem
Ni som inte hajat än att det är S.I som är den misstänkte måste ha väldigt "udda" källor eller svagbegåvade, ointresserade eller bara trollar.
Sen är jag nyfiken på hur alla som tror att många av hans kollegor haft full insyn i hans (eventuella) våldtäkter tänker.
Har ni hört om många våldtäktsmän som berättar om det ? Konfronterar ni era kollegor om alla rykten ni hört om dem? Får ni ärliga svar när ni konfronterat någon om en grovt kriminell handling av liknande karaktär?

Själv har jag tyckt hyfsat bra om S.I och det han påstått sig stå för och varit sjukt blåögd och oinsatt i hans förehavanden.
Citera
Medlem
Citat:

Jo men då ska man ju ha mer på benen än att man "hört att han är svinig". Det kan ju betyda precis vad som helst.

Själv blev jag kallad svinig då jag hade två tjejer samtidigt som inte visste om varandra, inte fan gör det mig kriminell.
Citera
2017-10-30, 19:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om man inte ens klarar av att ta avstånd från folk som man vet är sexbrottslingar så pass att man inte kan låta bli att anlita dem så tycker jag att man gott kan skämmas.

Du har väl ingen aning om Sonneby tagit avstånd eller inte? Allt är inte offentligt bara för att sociala medier finns.
Citera
2017-10-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Serievåldtäktsmannen borde redan vara anhållen och sedan häktad...Ja just det, han är ju inte den generella svenske mannen, han är ju kändis. Då verkar det som andra regler gäller. Fy fan för svenska rättsväsendet!

(Och Ja, man häktar vid liknande förfarande, varav en del anledningar att den misstänkte inte skall kunna förstöra utredningen, hota målsägande eller fly landet).
Man häktar ingen innan man utrett att det finns fog för anmälan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in