2017-10-30, 19:13
Medlem
Oides avatar
Om det visar sig vara Soran så undrar jag hur mycket Magnus Betnér visste om, de spenderade ju en hel tid tillsammans under En Skam 1 och En Skam 2.
Citera
2017-10-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fattar du trögt, det handlar om vad SI sagt, och vad han villigt låter sig representera. Han gjorde SD-motstånd till ett yrke samtidigt som han kallade sig komiker. Samtidigt som han satte på mer eller mindre villiga svenska kvinnor. Han är totalkörd, vad som nu än händer. Men döm du vidare i din relativitetsvärld.

Jo det fattar jag mycket väl. Men varför vill alla tro att alla som inte röstar på SD vill se han frias? Det har väl ingen jävel sagt. Och det är väl klart som fan att han är körd. Men varför skulle alla som röstar vänster skydda honom? Det förstår inte jag. Det förstår nog ingen.
Citera
2017-10-30, 19:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, inte bara de inom stand-up, om jag tolkar tweetsen rätt från denna ökända antivita rasist:

https://twitter.com/ametistametist/s...94499334098944

Känt till länge?

Citat:
"Han är en av få män som genom det förtryck han själv utsätts för förstår förtrycket av kvinnor"
Kakan Hermansson

"Jämställdhet har länge varit en del av Soran Ismails standup. I flera intervjuer har han pratat om orättvisan med patriarkatet, och att rädslan för att verka omanlig även hindrar män från att göra som de egentligen vill."
När Elle 2016 ska utse kända svenska feminister

Citat:
haha älskar män. Spenderade en kvart i toakön åt att försöka förklara för en ingenjörssnubbe att feminism inte är negativt

Soran Ismail
https://twitter.com/soranismail/stat...59122184990720

Om detta varit känt så länge varför har då ingen sagt ett jävla ord om det. Mest intressant blir det att höra från andra feminister som arbetat med honom vad de säger. Kan inte direkt bli att detta har jag vetat om länge men hållit käft om det för Soran är en bra kompis och vårt samarbete har gett så mycket kosing...
Citera
2017-10-30, 19:17
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillsillen
Ryktena om Soran har florerat i comedy branschen ganska länge tydligen.
"Jag har hört rykten om sexbrott" sa Martin Soneby i AMK imorse. Ändå har han Soran bokad på sin turné Amk late night. Jävla hycklare!
Fattade inte heller de där, om man misstänker att någon är våldtäkts man så ger man väl förfan inte aset jobb?
Citera
2017-10-30, 19:17
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Jo det fattar jag mycket väl. Men varför vill alla tro att alla som inte röstar på SD vill se han frias? Det har väl ingen jävel sagt. Och det är väl klart som fan att han är körd. Men varför skulle alla som röstar vänster skydda honom? Det förstår inte jag. Det förstår nog ingen.
Nej, ingen förstår sig på vänsterfolkets retorik, det är omöjligt eftersom det inte finns något vett och sans någonstans. Det enda som är säkert är att dom hatar, förföljer och förstör så mycket dom kan om någon inte tycker som dom.
Citera
2017-10-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Exakt det. Vad fan har hindrat dem? Patriarket? Deras arbetsgivare? Polisen?

För inte är det väl media? Åsiktskorridoren? Stjärnstatusen?
Jag hörde det också. Simon G verkade varit väl införstådd med att det våldtagits lite "på riktigt" också.
Märkte inte att någon direkt skämdes över det heller, helt normalt i deras sfär tydligen.

Varför ska dom skämmas över vad någon annan är anklagad för?
Citera
2017-10-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoldupLeak
https://i.imgur.com/j4HYshD.jpg
Tyvärr går det inte att se vad jag menar på bilden från Expressens hemsida, Gå ut och köp papperstidningen!
Citera
2017-10-30, 19:19
Bannlyst
Vad ger 2 stycken våldtäkter samt sexuellt ofredande i form av kukbilder för straff, kan bli en långvarig semester vid fällande domar på samtliga punkter?

Är 2 våldtäkter lika med 2-6(år)*2, eller är det någon sliskig mängdrabatt inblandad?

Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år.

https://polisen.se/Lagar-och-regler/...t/Sexualbrott/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...stankt-komiker

Enligt uppgift till Aftonbladet är det två kvinnor som anmält den kände komikern till polisen för våldtäkt. Den ena utredningen är i dag åklagarledd, medan den andra fortfarande sköts av polisen.
Åklagaren som håller i den förstnämnda våldtäktsutredningen är mycket förtegen om fallet.
– Jag har inga kommentarer, jag kan inte uttala mig om vilka utredningsåtgärder som vidtagits, eller hur utredningsläget ser ut.
Hon vill inte heller säga huruvida komikern är frihetsberövad, eller om han ens delgivits misstanke.
– Som sagt, jag har inga kommentarer.
Citera
2017-10-30, 19:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Otroligt utdragen process detta har varit! I mer än 2 dygn har det stått i princip klart att det är Soran Ismail som är förövaren.

Men media har liksom smugit fram, och släppt precis så lite som man har varit tvingad till. Nu när slaget är förlorat, så väntar jag mig en stort uppslagen Expressen-löpsedel "Expressen avslöjar: Komikern är Soran Ismail"

Så arbetar ljug-media. Man försöker först mörka. När det inte går längre, så gör man helt om och försöker rädda vad som räddas kan av sitt anseende.
Citera
2017-10-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Varför skriver de inte vem det är? Som de gjorde med Timell?
Soran är royalty bland hycklerimedia. Timell är ju lite medelålders framgångsrik man, det gjorde inte så ont. Virtanen skavde ordentligt, många har lutat sig mot hans feministiska och antirasistiska arbete. Men Soran... Jag tror inte att någon har fler tv-timmar av att förklara för folk hur rätt han har och hur dumma de som har fel är.

Alla redaktioner förstår att han inte kan rädda sin karriär men många hoppas och tror nog att han i bästa fall kan försvinna lite obemärkt. The Cause kommer att lida så otroligt stor skada när det blir brett och allmänt känt hur deras modige feministriddare, stipendieskördare och firade sanningssägare betett sig.

Jag har inte sett "En skam för Sverige", ska nog göra det ikväll. Eller vänta tills jag har Betnérs kommentarer i färskt minne? Har han uttalat sig än?
Citera
2017-10-30, 19:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Exakt det. Vad fan har hindrat dem? Patriarket? Deras arbetsgivare? Polisen?
Går man till polisen för man tycker någon är svinig?
Citera
2017-10-30, 19:22
Medlem
nickeheaads avatar
Serievåldtäktsmannen borde redan vara anhållen och sedan häktad...Ja just det, han är ju inte den generella svenske mannen, han är ju kändis. Då verkar det som andra regler gäller. Fy fan för svenska rättsväsendet!

(Och Ja, man häktar vid liknande förfarande, varav en del anledningar att den misstänkte inte skall kunna förstöra utredningen, hota målsägande eller fly landet).
Senast redigerad av nickeheaad 2017-10-30 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in