2017-10-30, 18:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det är jäkligt nära golfbanan... Konstigt att det inte hördes dit.. Hmm

Ska vi gå riktigt full-retard och blanda in möjligheten att polischefen på något vis skulle vara inblandad så får vi nog se det ur ett större perspektiv, att hela händelsen ska få en önskad politisk effekt åt något håll, och att polistanten i så fall inte var ensam ute i regnet och klubbade golfbollar, hon kanske var operativ chef i så fall, medan hennes minioner tog död på Liselotte.
Men det är nästan för far-fetched för att ens spekulera i.
Å andra sidan så såg vi ju vad som skedde i las vegas för några veckor sedan, där vittnen och överlevare som pratar om flera skyttar nu dör som flugor i bilolyckor och hjärtinfarkter.

Men nä.

Däremot är det förkastligt om polisen jobbat i fel riktning pga rädsla för rasist-stämpling och jagat denna kille för att han trots allt Kaaan passa in och kanske var i närheten.
Det om något skulle vara ett bevis på hur PK-sjukan fått grepp om vårt samhälle.

Vi får väl se hur detta slutar, och hoppas att Liselottes mördare hamnar bakom lås och bom till slut.
Citera
2017-10-30, 18:46
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Det där låter ju helt otroligt. Helt sjukt om det stämmer.

Om det stämmer har jag ingen aning om, men det är vad som tisslas och tasslas i korridorerna på kommunhuset iaf.
Citera
2017-10-30, 19:01
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ska vi gå riktigt full-retard och blanda in möjligheten att polischefen på något vis skulle vara inblandad så får vi nog se det ur ett större perspektiv, att hela händelsen ska få en önskad politisk effekt åt något håll, och att polistanten i så fall inte var ensam ute i regnet och klubbade golfbollar, hon kanske var operativ chef i så fall, medan hennes minioner tog död på Liselotte.
Å andra sidan så såg vi ju vad som skedde i las vegas för några veckor sedan, där vittnen och överlevare som pratar om flera skyttar nu dör som flugor i bilolyckor och hjärtinfarkter.

Men nä.

Däremot är det förkastligt om polisen jobbat i fel riktning pga rädsla för rasist-stämpling och jagat denna kille för att han trots allt Kaaan passa in och kanske var i närheten.
Det om något skulle vara ett bevis på hur PK-sjukan fått grepp om vårt samhälle.

Vi får väl se hur detta slutar, och hoppas att Liselottes mördare hamnar bakom lås och bom till slut.

Motiv för polischefen?
Vet ej, men förslag: Personligt hat mot LH av någon anledning. Uppmärksamhet kring sin person som deckarförfattare. Lustmord, bara för att bevisa att man kan, och som polischef och kvinna är oantastlig. Har ni sett "Murder 101" med Pierce Brosnan?

Invandrarpappan som fick barnen omhändertagna skulle det naturligtvis kunna vara, men jag tycker det finns saker som motsäger det. Ok, förmodligen har han hotat folk på socialen i samband med omhändertagandet av barnen, men den typen av invandrare brukar reagera instinktivt, överilat och relativt oplanerat, typ skaffa skjutvapen och knäppa henne utanför hemmet, eller låta någon släkting eller bekant göra jobbet maskerade, vilka sedan smiter iväg på stulen motorcykel. Har svårt att se den typen av människa göra något så planerat som det här verkar vara.
Citera
2017-10-30, 19:03
Medlem
Citat:

Men nä.

Jag tror helt klart att invandrarpappan kan isåfall ha ett starkt motiv mot LH, samtidigt som jag misstänker o fortfarande kan tro att denna RG avsiktligt dödade denna LH med knark i kroppen lr psykos vet ej men kan även tänka o tro att han fått order om det med tanke på vem han är inneboende hos o vilket pundarpack i samhällets sämre skick han hänger i. Att en polis neger pojkar/jihaad släkte skulle släcka denna LH liv förvånar mig inte heller, värre o hemskare saker har hänt bland grishuven o dess allierade.

Klart är iallafall att detta mord gäckar o intresserar oss alla på något sätt. Som läget är just nu med tanke på att tysk fjanten med den taniga lilla kroppen släpps men ändå är misstänkt samtidigt som den mörkhyade invandrarpappan ev kan vara aktuell o kanske är den skyldiga, detta samtidigt som vi har ett grishuvud till snut som både golar inom poliskåren o väljer fritt att säga vad som i media så kan man inte annat än tro o ana att detta är ett riktigt svårt fall att lösa. I Ulricehamn bor det också ska ni alla veta riktiga stjärnor som pundar, lever rövare, wanna be, folk som måste hävda sig genom anabola, skryta med sina antalet gymbesök o annat dem tro sig vara mycket bättre på än oss alla andra. Är uppväxt en liten bit från hålan men bor idag i Sveriges finaste Stad Stockholm, så näe...ett random mord uppe i skogen förvånar mig verkligen inte, tvärtom.
Citera
2017-10-30, 19:05
Medlem
Catings avatar
Citat:
Korridor-snacket på kommunen i Ulricehamn är fortfarande att det är invandrarpappan som miste sina/sitt barn i omhändertagande under våren, och att polisen jobbat alldeles för aktivt på ett spår som var fel bara för att det inte var en invandrare. (Ja, han är tysk, men Vit)
Ett av de övriga spåren är fortfarande invandrarpappan, och förhoppningsvis anhåller polisen Rätt man nästa gång istället för en random vit pundare.

Om det stämmer som någon skrev i tråden, att tysken haft flera psykoser, så har tydligen polisen bestämt från dag ett att han är skyldig.

Hinner inte leta upp artiklarna nu, men dagen efter hon hittats, så sa Mathijs ungefär;
- Vi tittar bland annat på om någon känd person nyligen kommit ut från psyk.

Jag reagerade på det, då det kändes som om hon hade någon speciell person i tankarna redan då. Och att det var en lite annorlunda kommentar mot hur det vanligtvis brukar låta.
Citera
2017-10-30, 19:08
Medlem
fluffypuffys avatar
För er ulricehamnare kan jag ge lite mer smör på steken av vad som pratas om bakom lyckta dörrar.
För 2 år sedan blev en person ihjälstucken med kniv på en sidogata till gågatan mitt i natten.
Detta hamnade aldrig i media eller ulricehamns tidning, utan tystades ner fortast möjligt formodligen för att det var en nyanländ som tog ihjäl en annan nyanländ.
Kanske är det gömt under kod 291, vad vet jag.
Men detta var inte enda gången, i maj eller juni i år skedde nästan exakt samma händelse, den här gången i närheten av nygatan/bogesundsskolan om jag fått rätt information.
En flykting skar halsen av en annan från ett flyktingboende i närheten.
Inga tidningsnotiser, ingen bevakning i media.

Om det är relevant till tråden vet jag inte, men eftersom det är väldigt märkliga och mörkade händelser som sker på era bakgator på nätterna, precis som mordet på Liselotte, som dessutom jobbade med dessa flyktingar har det kanske relevans.

Allt detta är inside-information från en anställd inom kommunen med insyn som förefaller väldigt trovärdig, om någon undrar var jag hostar ur mig detta ifrån.
Citera
2017-10-30, 19:18
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
För er ulricehamnare kan jag ge lite mer smör på steken av vad som pratas om bakom lyckta dörrar.
För 2 år sedan blev en person ihjälstucken med kniv på en sidogata till gågatan mitt i natten.
Detta hamnade aldrig i media eller ulricehamns tidning, utan tystades ner fortast möjligt formodligen för att det var en nyanländ som tog ihjäl en annan nyanländ.
Men detta var inte enda gången, i maj eller juni i år skedde nästan exakt samma händelse, den här gången i närheten av nygatan/bogesundsskolan om jag fått rätt information.

Om det är relevant till tråden vet jag inte, men eftersom det är väldigt märkliga och mörkade händelser som sker på era bakgator på nätterna, precis som mordet på Liselotte, som dessutom jobbade med dessa flyktingar har det kanske relevans.

Allt detta är inside-information från en anställd inom kommunen med insyn som förefaller väldigt trovärdig, om någon undrar var jag hostar ur mig detta ifrån.

Kan någon analysera detta
Citera
2017-10-30, 19:24
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Kan någon analysera detta

För mig låter det helt osannolikt att två mord ska kunnat begåtts i Ulricehamn utan att detta uppmärksammats, men min källa är personlig och det finns inget som skulle kunna få mig att tvivla på att denna person ”hittar på detta”.
Detta är information som cirkulerar bland anställda inom kommunen.
Min källa är själv invandrare, så möjligen är detta något som tisslas om enbart bland ”rätt” människor?

Någon får gärna analysera hurvida detta ens är möjligt, jag är lika chockerad vid tanken på detta som dig.
Citera
2017-10-30, 19:27
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:

Då fattade Liselott antagligen dagligen beslut som rör dessa "flyktingar" i positiv eller negativ riktning. Polischefen är ju uttalat välvilligt inställd till flyktingar och motståndare till utvisningar. Vet man om Liselott var känd i korridorerna hos kollegorna för att generellt ha en generös eller restriktiv bedömning/hållning i sina beslut som rörde invandrarna?
Senast redigerad av BeatriceCenci 2017-10-30 kl. 19:30.
Citera
2017-10-30, 19:30
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Då fattade Liselott antagligen dagligen beslut som rör dessa "flyktingar" i positiv eller negativ riktning. Polischefen är ju uttalat välvilligt inställd till flyktingar och motståndare till utvisningar. Vet man om Liselott var känd i korridorerna för att generellt ha en generös eller restriktiv bedömning/hållning i sina beslut som rörde invandrarna?

Det jag vet är att det under våren togs beslut om omhändertagande av barn där Liselotte och hennes kollega höll i ärendet.
Kollegan mottog dödshot under sommaren, därav misstankarna riktade mot pappan.
Hennes generella förhållningssätt vet jag tyvärr inget om.
Citera
2017-10-30, 19:35
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Det jag vet är att det under våren togs beslut om omhändertagande av barn där Liselotte och hennes kollega höll i ärendet.
Kollegan mottog dödshot under sommaren, därav misstankarna riktade mot pappan.
Hennes generella förhållningssätt vet jag tyvärr inget om.

Om det är invandrarpappan som ligger bakom, så kan det ju förklara om man vet vem som undertecknade beslutet. Var det kanske enbart Liselott som signerade beslutet? I så fall kan det ju vara därför som just hon mördades.
Citera
2017-10-30, 19:55
Medlem
Citat:

Det var väl även en ensamkommande flykting i åttonde klass som tog livet av sig pga strul med pappersarbetet så som jag förstått det, stod aldrig i media heller och eleverna på skolan (stenbock) fick inte veta något om situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in