Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Håller med, hon hade dess tillgång till potentiella mordvapen i form av golfklubbor. Hon kommer nog att topsas och få sina klubbor undersökta... Annars är det inte rätt.
Inte golfklubbor, de är för otympliga. Förmodligen basebollträ eller järnrör. BO får två tre hårda slag i huvudet i motionsspåret och tuppar av. GM släpar sedan BO ut i terrängen och avslutar jobbet antingen genom fler slag eller kanske strypning. Kan ha gått till så. GM vill inte att dramat ska utspela sig för länge i själva motionsspåret om det mot förmodan skulle komma någon förbipasserande.
Jag ser mordet som planerat, med tanke på platsen för överfallet, när man tittar på kartan. Jag tror att GM valt skogen att mörda LH för att GM verkligen inte hade råd att bli sedd eller igenkänd.
https://cdn-02.anonfile.com/h2f2Nfceb1/34981e71-1509380948/AAA.jpg
Överfallsplatsen och fyndplatsen ligger nära golfbanan, men det finns också skogspartier där GM har tid att dra upp en huva, och eventuellt dra ned en rånarluva över ansiktet innan attacken. Platsen ger även blick åt golfbanan och gärningsmannen kan smita ned på golfbanan genom skogen. Det var ju ingen där den dagen. GM vet nog också att ingen kommer upptäcka LH på minst ett par timmar. GM kan ha haft en miniryggsäck med t. ex. ett tunt regnställ att byta om med.
Om man tittar på kartan så ser det onekligen ut som en strategiskt bra plats för ett överfall, även om man, som jag, aldrig varit i området. GM måste helt enkelt känna till området väl. GM visste säkerligen också LH:s rutiner gällande skogspromenader.