2017-10-30, 15:36
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Hon har bevisligen varit i närheten av brottsoffret. Under en lång tidsrymd dessutom. I skogen dessutom. I dåligt väder dessutom. För att spela golf. På höravstånd från en mordplats. Utan att ha hört något.

Jag säger inte att Matthijs är skyldig, men under alla omständigheter så måste hon anses vara en högintressant person för utredningen. Allt annat borde klassas som tjänstefel.
Håller med, hon hade dess tillgång till potentiella mordvapen i form av golfklubbor. Hon kommer nog att topsas och få sina klubbor undersökta... Annars är det inte rätt.
Citera
2017-10-30, 15:38
Medlem
Släppt alltså.

Den såg jag inte komma.

Illa
Citera
2017-10-30, 16:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Släppt alltså.

Den såg jag inte komma.

Illa

Du har någon specifik anledning att tro att det just är han?
Citera
2017-10-30, 16:08
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Hon har bevisligen varit i närheten av brottsoffret. Under en lång tidsrymd dessutom. I skogen dessutom. I dåligt väder dessutom. För att spela golf. På höravstånd från en mordplats. Utan att ha hört något.

Jag säger inte att Matthijs är skyldig, men under alla omständigheter så måste hon anses vara en högintressant person för utredningen. Allt annat borde klassas som tjänstefel.

Lägg av med era teorier om polischefen det är bara slöseri med tid
Citera
2017-10-30, 16:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det var främst DNA analys man var intresserad av och matcha med misstänkte från brottsplatsen.
Har man inte fått svar innan man släppte honom i dag kan dom slå igen rättsväsendet anser jag.

Vet vi att dom säkrat DNA från mordplatsen, kvinnan eller mordvapnet?
Det säjs att en förövare alltid avsätter DNA men har de inte haft närkontakt är det ju inte säkert?
Citera
2017-10-30, 16:25
Medlem
SKL ger DNA-svar inom ett dygn om polisen begär prioritet för analyssvaret. De har sannolikt redan gett ett negativt svar.
Citera
2017-10-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det säjs att en förövare alltid avsätter DNA men har de inte haft närkontakt är det ju inte säkert?

Vet vi något mer om skadorna på kroppen? Det verkar ju inte ha varit blod på platsen. Men hur dödades BO? Var det slag mot huvudet eller strypning / kvävning?
Citera
2017-10-30, 16:43
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vet vi något mer om skadorna på kroppen? Det verkar ju inte ha varit blod på platsen. Men hur dödades BO? Var det slag mot huvudet eller strypning / kvävning?
Det är dåligt med info från polisen. De borde tänka på oss stackare som sitter här och spekulerar.
Ja, hur dog hon? Snart börjar jag tro på ekorreteorin
En ekorre tappar en nöt från ett träd, hon tittar upp med öppen mun och får nöten i svalget. Kvävning.
Inget blod. Ingen DNA:
Citera
2017-10-30, 16:51
Medlem
5549s avatar
Inte omöjligt att GM bar handskar och mössa med tanke på vädret. Har han därtill använt ett tillhygge, säg en sten eller en grövre pinne mot bakhuvudet, så behöver det inte ens varit en situation där handgemäng och nära kontakt uppstod. Alltså kanske inget spår från GM på BO. Sen släpar han in henne i skogen och täcker henne med löv. Har han gjort sig av med kläderna genom att elda upp dom exempelvis så kan det vara svårt att binda honom till platsen med DNA.

Att det inledningsvis var lite oklart om hon mördats eller inte kan gå ihop med en skallskada, folk ramlar och skadar sig hela tiden. Dock återstår detaljen om "mordvapnet", något sådant har man väl inte uttalat sig om?
Citera
2017-10-30, 16:51
Medlem
Citat:
Det är dåligt med info från polisen. De borde tänka på oss stackare som sitter här och spekulerar.
Ja, hur dog hon? Snart börjar jag tro på ekorreteorin
En ekorre tappar en nöt från ett träd, hon tittar upp med öppen mun och får nöten i svalget. Kvävning.
Inget blod. Ingen DNA:

Polischefen måste stängas av från utredningen och det borde hon själv inse. Man kan inte undantas från misstanke bara för att man är polis.
Citera
2017-10-30, 16:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Citat:
Hoppas på snabb DNA-analys
Polisen i Älvsborg har begärt förtur i kön till Rättsmedicinalverket för att så snabbt som möjligt kunna matcha provtagningar från den anhållne mannen med bevismaterial från brottsplatsen.

(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24
Citera
2017-10-30, 16:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24

Tack tack! Hur hade jag kunnat missa det?
Nu får jag grubbla över VAR de fann DNA. Spetsarna på gångstavarna? Kvinnan? Omgivande terräng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in