2017-10-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Brottsrubriceringen har ändrats till att även innefatta sexbrott skriver kvällsposten. Betyder det att man kan bevisa att KW utsattes för sexuellt våld medans hon levde? Sexuelltvåld mot död kropp räknas enbart som brott mot griftefriden eller hur?
Intressant fråga. Vet inte. Kanske nån annan vet?
Citera
2017-10-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Han har erkänt styckning. Han har erkänt att han slängt hennes kroppsdelar i havet. I och med erkännandet så blir hans ilandgång/räddning än mer skrämmande. Även om vi "visste" vad han gjort innan.
Han traskar in, mottages av polisen, tummen upp i kameran. Inga sorger alls. Jag kommer nog aldrig kunna förlika mig med att någon kan vara så otroligt oberörd efter att några timmar innan mer eller mindre vadat i blod. Fy för den lede.

Nej man baxnar! Stundtals undrar jag om han ansåg Raket Madsen död redan innan denna hemska händelse? Jag menar raketbyggandet verkar ju gått käpprätt åt helvete och liknade mest en lekstuga. Hans oförsonliga hat mot CS som kommit så mycket längre med sin raket. Han dog ju på ett sätt redan 2008:
»Jeg fik i 2004 25.000 kroner til at bygge en ubåd færdig inden for tre måneder. Den blev ikke som aftalt, og jeg tilbød at betale pengene tilbage, men det ville køberen ikke acceptere, så vi endte i retten,« fortæller Peter Madsen, der tabte retssagen i 2008. Dommen lød på, at han skulle betale sin økonomiske partner knap 800.000 kroner.
»Den dag døde jeg økonomisk. Jeg vil ikke betale ham 800.000 kroner for at have givet mig 25.000, som jeg ovenikøbet tilbød at betale tilbage. Fra den dag må jeg aldrig igen eje så meget som en bøjet femøre. Alt af værdi skal ifølge dommen afleveres til min tidligere partner.«

Eller så är han en ren psykopatisk sexualsadist, den värsta sorten av alla mördare. Lutar åt det, tyvärr.
Citera
2017-10-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det kan vara koldioxidförgiftning du tänker på, någon beskrev den förgiftningen som plågsam och kolmonoxidförgiftning som smärtfri. Jag har själv råkat ut för kolmonoxidförgiftning och varit nära att somna... Det kommer från ingenstans, kändes som ett djävligt snabbt blodtrycksfall där jag höll på att slockna.

Läste lite om det
http://sjukdomarna.se/sjukdom/kolmonoxidforgiftning/
finns visst många symptom bl.a illamående och dåsighet. Det verkar inte vara utan obehag i alla fall.
Sedan kan man undra var CO kom från på ubåten ? Motorn ? Borde man inte kunna hitta spår på ubåten efter ett fel som skulle ha orsakat CO förgiftning ?
Citera
2017-10-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Läste lite om det
http://sjukdomarna.se/sjukdom/kolmonoxidforgiftning/
finns visst många symptom bl.a illamående och dåsighet. Det verkar inte vara utan obehag i alla fall.
Sedan kan man undra var CO kom från på ubåten ? Motorn ? Borde man inte kunna hitta spår på ubåten efter ett fel som skulle ha orsakat CO förgiftning ?
Jo. Ubåtsexperter ska ju kolla ubåtens motorsystem nu.
Citera
2017-10-30, 15:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tror att den versionen han kom med nu ligger lite närmre sanningen i form av kvävning även om han vill få oss att tro att hon dog av kolmonoxidförgiftning. Frågan är hur han kvävde henne.
/.../
Det ska ha funnits ett stick som nått ena lungan; bredd/djup okänt. - Han kan ev. ha velat orsaka lungkollaps med åtföljande andningssvikt. - Mycket hänger på vad man kunnat se vid obduktionen.

Han måste finna en dödsorsak knuten till olycka (som ej kan motbevisas genom obduktion). - Likaså måste kläderna sakna knivingångar (vilket de säkert gör), och förblödning kan ju inte heller ha ägt rum eftersom han hävdar olycka och styckning visat sig ha ägt rum efter döden.
Citera
2017-10-30, 15:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Man undrar ju hur han förklarar knivhuggen i underliv plus vagina nu när han erkänt styckning.
Citera
2017-10-30, 15:59
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En impotent narcissistisk sexualsadist som känner sig överkränkt och nu spelar ut sitt sista kort i en sista föreställning? Lite likt den narcissistiska psykopaten arbogakvinnan Johanna Möller på det viset. Hon var också trängd in i ett hörn när hon begick sina vidriga brott.

Jag tror att JM i sin monumentala enfald trodde att hon skulle lura alla. Jag kan inte se hur PM kunde tro detsamma. Att han nu kommer dömas för mord var möjligen ett streck i räkningen, men som jag skrev, så tror jag inte han bryr sig. Han var, som JM var, inte ute efter makt och pengar, utan en narcissistisk kick, med sexuella inslag.
Han ville gå till historien, det var hans primära mål. Att han samtidigt kunde förverkliga sina perversa lustar var en bonus.
Citera
2017-10-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan vara svårt att helt utesluta efter den rel. långa vistelsen i vattnet, men annars får väl PM hitta på en ny dödsorsak. - Obduktionsrapport mm omöjliggjorde tydligen att någon skulle ha fiskat upp KW. - De många sticken i underlivet samt bröststicket torde nu förklaras som punkteringsstick och stick uppkomna i samband med själva styckningen.

Att punktera lungorna och även i buken gör att kroppsgaser pyser ut och kroppen blir lättare att sänka. Vilket alltså misslyckades trots det.
Citera
2017-10-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tror inte han, om detta var första gången, skulle nöja sig med detta.

Njuter man av sådant här så är det rimligt, att man gör om det. Om man kommer undan.

Men det är bara mina gissningar.

Du har säkert rätt. Högst troligt att han skulle fortsätta då. Men ännu vet vi inte om mordet på KW var det första han begick. Polis och åklagare går ju inte ut med alla uppgifter.
Citera
2017-10-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Han har erkänt styckning. Han har erkänt att han slängt hennes kroppsdelar i havet. I och med erkännandet så blir hans ilandgång/räddning än mer skrämmande. Även om vi "visste" vad han gjort innan.
Han traskar in, mottages av polisen, tummen upp i kameran. Inga sorger alls. Jag kommer nog aldrig kunna förlika mig med att någon kan vara så otroligt oberörd efter att några timmar innan mer eller mindre vadat i blod. Fy för den lede.

Den kick han kände satt nog i ganska länge. Sen kom verkligheten ikapp honom.
Citera
2017-10-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Brottsrubriceringen har ändrats till att även innefatta sexbrott skriver kvällsposten. Betyder det att man kan bevisa att KW utsattes för sexuellt våld medans hon levde? Sexuelltvåld mot död kropp räknas enbart som brott mot griftefriden eller hur?

Sexuellt våld mot KW behöver inte alls innebära att han använt sina egna genitalier i hennes. Jag tror inte det, men vi får väl se vad de kommer fram till. Sperma eller inte.
Citera
2017-10-30, 16:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Först dog hon av luckan och nu kolmonoxid. Eftersom han ändrar historien så är det klart han ljuger.
Först dog hon inte alls utan han släppte av henne i hamnen.
När hennes torso hittades, dog hon plötsligt på båten genom att hon fick luckan i huvudet så att skallen spräcktes.
När hennes ospräckta skalle hittades, dog hon genom kolmonoxidförgiftning.
När rättsläkaren konstaterar att hon inte dött av kolmonoxidförgiftning har hon dött av [XXXXX] (fyll i senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in