Citat:
Ursprungligen postat av
dbw-zxc
Jag hoppas det var en teoretisk anspelning på din frågeställning och inte något du faktiskt tänker genomföra?
Jo, planen är att genomföra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nakkvarr
Värre vore det för varelser som Swifts struldbruger, vilka är dömda att leva i evighet i ett konstant pågående tillstånd av kroppsligt och mentalt förfall, vilket samtidigt gör dem socialt utstötta. Men de har å andra sidan inget val...
Själv har man en röd prick ovanför höger ögonbryn.
(En Struldbrug har en röd prick ovanför vänster ögonbryn).
Jag är rätt säker på att alla lever i ev evighet utan att veta om det själva, eftersom minnet från föregående liv förstörs när kroppen förstörs.
Eller om multiversum finns: Man kommer ihåg allt från "föregående" liv förutom point of no return i dödshändelsen.
Med det menar jag händelsen som ledde till döden. T.ex. att du fallet från en tiovåningsbyggnad mot asfalt (100% dödlighet). Hjärnan som upplevde fallet förstörs så det är omöjligt för den individen att komma ihåg fallet i det universumet. Men alla andra minnen förblir intakta i ett annat universum, ett universum där hen aldrig hoppade.
Man kan alltså dö, och sen fortsätta leva i ett annat universum. Och man vet inte ens själv att man dog. Och inte någon utomstående heller i det universumet där man lever.
https://www.pixeltopic.com/image/umy...vrk/?size=full
Det är mer sannolikt att en väldigt självmordsbenägen person börjar tro på detta än andra, normala personer eftersom den självmordsbenägne personen har antagligen tagit sitt liv i en massa olika universum och till slut får han denna konstiga känsla: "Varför lever jag fortfarande? Jag borde vara död nu eftersom jag har varit extremt självmordsbenägen under väldigt lång tid nu, och haft det färdigplanerat osv. men jag dör ju aldrig".
Jag har den känslan.