Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Nä, fan nu var jag elak. Du behöver inte gå igenom dina papper igen för att bevisa att du har rätt. Ta hand om dig Solglittret och lämna det här fallet bakom dig. Dina synpunkter är kända för alla oss som besökt denna tråd. Låt Lotta vila i frid och vad hennes anhöriga gör är inget som berör vare sig dig eller mig. Allt löser sig!
Ibland skriver du roligt - och trevligt.
Nu råkar en del av min familj bestå just av advokater (suck) så jag får mina juridiska fiskar varma ibland. Just dessa mina anhöriga är förundrade över någon enda jurist är villig att driva Lottas anhörigas skadeståndskrav till Europadomstolen. Det har tydligen diskuterats en del i lagvrängarkretsar och många är förvånade att en "äkta jurist" tar i detta ens med tång, då det torde vara dömt att misslyckas. Det tråkiga är att även ett misslyckat försök i Europadomstolen kostar motparten dvs svenska staten en massa pengar.
Jag tycker också att Lotta/Martin fallet kan få gå till kriminalhistorien och Martin få leva sitt liv bakom murar, länge skild från oss andra så vi slipper honom. Han förtjänar faktiskt inte ens att omnämnas utanför anstalten.
Men tyvärr är varken "Socionomer utan gränser" eller vissa andra kvinnosaksgrupper nöjda med att deras reklamfall för en "värnlös oskyldig kvinna som i sitt hem överfallits och dödats av en riktigt hemsk stalkade nästan-främling som bröt sig in och som hon utan gehör bett samhället om hjälp att fly ifrån", inte riktigt fungerarade (Lex Lotta

). Lotta Rudholm kunde inte vara "ett ansikte" för detta hur gärna de än ville när FUPet kom ut. Då fortsätter de istället att förvränga kriminalhistorien. Ivrigt påhejade av Lottas anhöriga som ser sin chans att få mer pengar.