Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Du missar att myndigheterna/ regeringen är överens om att man skött fallet extremt uselt och att man kunde gjort mer, så det blir alltså så att det inte bara är socionomer utan gränser som anser det.
Att arbeta för att ingen annan ska behöva hamna mellan stolarna är inte fel utan bara bra.
Att ni sedan inte kan slita er från att stalka ett mordoffer genom att smutsa ner henne och plocka bort vad aktuella brott egentligen handlar om tyder på att det finns en skruv lös.
Ingen bryr sig om vad Solglittret pratar om då det kommer till gemene man utan där kräver gemene man att Martin Jonsson döms hårt och att man inte släpper ut typer som Martin villkorligt. Det handlar inte om enstaka åsikter i en tråd där det sitter ett gäng fullständigt verklighetsfrämmande och framför högst privata enskilda åsikter. Rättssystemet finns av en anledning och där har systemet dömt Martin Jonsson till närmare 19 års fängelse.
Men att du orkar, det är ingen som har invänt mot Martins fängelsestraff, han kunde likväl fått livstid vad det angår min uppfattning.
Åsikterna rör påståenden av typen att samhället inte hjälpt Lotta tillräckligt.
Kan inte du ägna dig åt något lämpligare för vilket du förhoppningsvis har begåvning till, passa halvalkade ungdomsförbundare eller deras icke simkunniga barn?
Det är nu inte regeringens sak att "sköta fallet". I regeringen är det avgjort största riksdagspartiet. Det är riksdagen som stiftar lagar. Hade de önskat att vuxna kvinnor som formellt är tillräckligt psykist sufficienta att vistas i det fria och dejta vem fan de vill inte ska få göra det så kan de ju stifta en lag om att spärra in dem, men ett stalltips är väl att det sannolikt är svårt att få tillräckligt stöd för att få igenom en sådan lag, igår, idag och imorgon.
Hur har man tänkt sig tro att skydda kvinnor inom det som anses den privata sfären?
Man kanske tänkt sig att kalla in Försvarsmakten för kvinnofriden, varje kvinna ska ha ett förkläde från Värnpliktsnytt som är betalt av norska Oljefonden?
Du kanske ska ha övervakningskamera påslagen dygnet runt i ditt sovrum för att vi ska kunna se till du är skyddad från övergrepp och att rättvisan klampar in om du skulle bli utsatt för det? Så du ska slippa fundera själv om det är vört och om du orkar gå igenom en process för hur du uppfattar en kränkning? (själv kanske jag skulle ha invändningar mot att redaktionen på Expo ser mitt headjob i live sändningen kanske och hellre nöjer mig med servera rödbetssoppa till den som ofredat mig om jag vet hen avskyr det ).
Hur gick det när man hade något bidragsfinansierat projekt som var avsett att skydda kvinnor som haft relationer med våldsamma män där poliser skulle hålla särskild koll på dem? Det blev en övervakning som kryddades med nedsättande skvaller och var inte kvinnorna tokiga på riktigt innan så kan de ju bli om det ständigt hänger någon över axeln.