2017-10-29, 19:15
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Var är alternativmedia ??
Varför är de alltid, alltid, alltid sist på bollen. Vad försöker alternativmedia mörka ? Eller är det så att alternativmedia helt enkelt suger? Kan de aldrig vara först en endaste gång ? Kan det bero på att alternativmedia aldrig kan hitta nyheter själva... helt värdelöst

??? Menar du inte gammelmedia?
Citera
Bannlyst
Citat:
Varför är de alltid, alltid, alltid sist på bollen. Vad försöker alternativmedia mörka ? Eller är det så att alternativmedia helt enkelt suger? Kan de aldrig vara först en endaste gång ? Kan det bero på att alternativmedia aldrig kan hitta nyheter själva... helt värdelöst

Finns för lite fakta.
Citera
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy1975
God afton mina vänner God afton.. Är allas vår Gulle Kurd fjättrad och inlåst ännu? Eller är det någon annan trots allt. I och med att Expressen inte skriver ett jävla skit om våldtäksmördaren. Hade det varit en svensk så herrejävlar vilket liv det hade varit..........
Prova att kolla expressens förstasida, artikeln högst upp.. Snaran dras åt runt Soran, han skulle göra jobb åt Discovery. Fortfarande inte 100% fastställt men nu är det ganska mycket som pekar på det. Mer än vad det var för ett par timmar sen och redan då var det mycket
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Även om alla såna här anklagelse är allvarliga får man inte bli så naiv att man dömer folk på förhand. Kvinnor är inte heller helgon, finns psychon av kvinnligt kom också som kan drivas av hämnd eller bara hat.

Det är inte så svårt att kasta ur sig anklagelser eftersom det inte kostar någonting just nu. Alla tar allting på största allvar och man kan göra stor skada med liten insats, som med komikern som blivit anklagad men inte döms men redan blivit av med jobb.

Jag vet inte om han är skyldig eller inte men man ska kanske inte tro att det inte finns folk som utnyttjar situationen liksom...

När det handlar om mer än en kvinna och typ 3 varav 2 anmälningar för våldtäkt inomhus och utomhus, så inte fan handlar det om att kvinnorna ska hämnas din tomte. Skyldig eller inte är domstolens uppgift, men det fråntar oss inte att övertygas om att det finns fog för anmälan och att det väcker avsky.
Dessutom en förundersökning, så nog fan stinker det skit här.
Citera
2017-10-29, 19:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Även om alla såna här anklagelse är allvarliga får man inte bli så naiv att man dömer folk på förhand. Kvinnor är inte heller helgon, finns psychon av kvinnligt kom också som kan drivas av hämnd eller bara hat.

Det är inte så svårt att kasta ur sig anklagelser eftersom det inte kostar någonting just nu. Alla tar allting på största allvar och man kan göra stor skada med liten insats, som med komikern som blivit anklagad men inte döms men redan blivit av med jobb.

Jag vet inte om han är skyldig eller inte men man ska kanske inte tro att det inte finns folk som utnyttjar situationen liksom...
Du framför en mycket viktig poäng - jag uppskattar andelen ljug i dylika sammanhang till runt 25%. Men, vi får lita på att i alla fall polis och åklagare gör sitt jobb så noggrant och objektivt det bara går.
Citera
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
http://www.friatider.se/k-nd-komiker...llade-mig-hora
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Med allt som kommit fram är jag så säker på att det är Soran att jag är beredd att satsa pengar på utfallet. Om det inte är han så har vi just bevittnat ett sällan skådat socialt självmord bland delar av komiker- och medieeliten som kommer dryftas i årtionden.

Ni som vägrar inse fakta, säger det inte er något att det inte dykt upp ens ETT annat troligt alternativ? Tystnaden bland de som vet talar även sitt tydliga språk, inte EN enda komiker har gått ut och dementerar att det skulle vara Soran.

Fallet är så stängt det kan bli, nu är det bara invänta bekräftelse.

Jo, nu börjar man nog få erkänna att det ser mörkt ut för vår lille komiker.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Allt tyder på att det är Soran nu.

Att sorans show gått på dplay är inget bevis. Även dessa komiker har jobbat för discovery och deras program finns också på dplay

http://www.dplay.se/en-clown-till-kaffet/
Citera
2017-10-29, 19:17
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Då vet man var svenska FN står vad gäller mänskliga rättigheter.

Sveriges första feministiska regering borde vara stolt.

Med fetande på svenska FN-förbundet har ingenting med FN att göra även om det går att ifrågasätta riktiga FN Mugabe sågs ju passa som WHO goodwill ambassador.
Citera
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Hade man kunnat se på folks utsida hur insidan ser ut skulle det ju vara toppen. Men att tro att man kan se på folk vad de går för är sprunget ur rädsla och vanmakt. Inbillar sig att man visst kan avgöra om någon är farlig eller inte så kan man ju fortsätta känna sig trygg.
Samma fenomen som när kvinnor skuldbelägger våldtäktsoffer med hänvisning till klädsel, beteende, fylla. "JAG klär mig inte så/beter mig inte som en slampa/dricker mig inte full så JAG kommer aldrig bli våldtagen".

Jo men jag menar ju just det. Klart att man inte kan se det. Men håll med om att du hade blivit rätt paff om såna här saker hade kommit ut om... Björn Skifs. Ingen skugga över denne man nu! Men ett fiktivt exempel. Jag tror att väldigt många hade tänkt, "nä men det kan inte stämma! Han är ju så trevlig!"
Högst mänskligt att reagera så.
Citera
Medlem
Nu är det extas på kvinnofronten. Jag vet inte vem som är skyldig eller inte och försvarar ingen men när kvinnor gaddar ihop sig så kan det bli inkvisition av allt. Det är bara att titta på TV programet "det okända" på 5:an. Ett typiskt kvinnoprogram där man talar ut om alla spöken man hör och ser i källare och på vinden ochj hetsar upp varandra. Typ Expos sinnessjuka jakt på "nazister" som de tycks se överallt.
Citera
Medlem
Discovery det är ju femman och de där kanaler som brukar försvinna när kabelbolagen inte vill betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in