2017-10-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickstir1
21 år gammal

Jobbar som personlig assistent åt 3 olika brukare, dvs 3 olika jobb. Tippar på 320 timmar i månaden.
(Dygnjobb)

Får ut ca 50 efter skatt. Till sommaren kommer antagligen smällen men jag är rustad. Kör BMW i8, 2015.. Givetvis lån men billig i skatt och bensin. Sen har jag en Volvo v40 2002 som jag hatar.. Men använder den till 2 av jobben som inte är centrals och där de är konstig mark.

Annars lever man bra.. Lite fritid med tjejen när man inte jobbar, äta vad jag vill, kan köpa gucci och louis vuitton accessoarer om jag VERKLIGEN vill. Har en rolex nyköpt för 120K osv

Sparar 35-40 i månaden om ja inte spenderar. betalar bil och telefon och bor hos moshan 🤗

Bullshit
Citera
2017-10-26, 23:32
Avslutad
30+ år med fruga och några husdjur på landet. Tar ut lön på 38' brutto.

Unnar mig fina bilar och red bull, annars snålar jag om det mesta.

Saknar dock en hel del i mitt liv. T ex att spontant dra till krogen, supa sig full och sedan gå hem. Jobbigt när man bor ett par mil från närmaste ort.

Jag får en hel del pengar över varje månad. Sparar inte till något särskilt, vilket förfärar mig.
Citera
2017-10-26, 23:58
Medlem
Vad jobbar ni med? Soldat inom försvarsmakten. Kontaktperson åt 2 ungdomar, 2ggr/månaden per ungdom.
Hur mycket tjänar ni? 34000 i månaden innan skatt (snitt över hela året)
Hur gamla är ni? 25 år
Hur bor ni? Bostadsrätt, 1a
Vad kör ni för bil? Ingen
Vad käkar ni? Bara hemlagat och jobbets matsal
Hur ofta reser ni? 1 gång per halvår
Vart reser ni? Släkt 30 mil bort
Vad har ni för kläder? Jeans och t-shirt. Någon stickad tröja. Lägger mer pengar på träningskläder än vanliga kläder. 500 kr per månad typ för alla kläder
Hur och vad lägger ni pengar på? Pumpat in pengar i bostaden. Lever inte snålt men jag har jobbet, vänner och flickvännens familj nära så utgifterna är små trotts att jag lever gott. Sparar ca 10.000kr i månaden. Ledig 17 veckor om året. Borta med jobbet ca 50-60 nätter under främst vår och höst.
Senast redigerad av AdolfHustler 2017-10-27 kl. 00:03.
Citera
2017-10-27, 01:09
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Vad jobbar ni med? -
Hur mycket tjänar ni? 30-40k varierar.
Hur gamla är ni? 25-30
Hur bor ni? Kompis soffa
Vad kör ni för bil? Ingen
Vad käkar ni? Matlådor, ibland ute.
Hur ofta reser ni? Aldrig
Vad har ni för kläder? Snygga köpta online.
Hur och vad lägger ni pengar på? Hyran + mobil + mat. Sparar resten.
Citera
2017-10-27, 10:57
Medlem
Vad jobbar ni med? Undersköterska.
Hur mycket tjänar ni? Ligger på 40k före skatt ibland mer än så.
Hur gamla är ni? 30+.
Hur bor ni? Bostadsrätt (1:a).
Vad kör ni för bil? Ingen.
Vad käkar ni? Äter oftast ute.
Hur ofta reser ni? Mer sällan.
Vad har ni för kläder? Jeans & piké & sneakers.
Hur och vad lägger ni pengar på? Hyra räkningar sparande å stöttar syskon ekonomiskt.
Citera
2017-10-27, 11:56
Medlem
Pan-Everts avatar
Vad jobbar ni med? Chef för en avdelning som har hand om kvalité, säkerhet och miljö.
Hur mycket tjänar ni? 100-120k per månad i brutto.
Hur gamla är ni? 30-35
Hur bor ni? Villa.
Vad kör ni för bil? Jag: Volvo V60, Ford Mustang, BMW 335. Frugan: VW Golf.
Vad käkar ni? Mat, blandat, lagar eget hemma men ibland ute.
Hur ofta reser ni? 2-3 ggr per år.
Vad har ni för kläder? Jeans och T-shirt till vardags, kostym ute.
Hur och vad lägger ni pengar på? Allt möjligt, huset, hemmet, resor, bilar, barn, mycket på barn, möbler, sparande, marknadsplaceringar, jakt, vapen, med mera.
Senast redigerad av Pan-Evert 2017-10-27 kl. 12:17.
Citera
2017-10-27, 21:39
Medlem
AldoRaines avatar
Vad jobbar ni med? Kör lastbil deltid och jobbar som biträde på kontor. Drar in mellan 70 000kr och 80 000 kr efter skatt

Hur gamla är ni? 40+

Hur bor ni? Hyresrätt (svart andrahandskontrakt)

Vad kör ni för bil? Porsche 911 från 88 och Volvo s60

Vad käkar ni? Ute, tar alltid det dyraste och finaste. Oxfilé med bea oftast. Ibland Sjötunga. Självklart rödtjut till det!

Hur ofta reser ni? Aldrig, eller jo till bolaget i närmsta stad emellanåt. 1 gång per år kryssning till Åland

Vad har ni för kläder? Jeans och T-shirt. Skjorta när jag går ut på dans

Hur och vad lägger ni pengar på? Allt möjligt, har så mycket att jag kan göra vad jag vill i princip. Bjuder ofta polare på öl, betalar deras inträde till dansen. Lägger en del pengar på lyxhobbys som cigaretter och fina whiskeys, typ Famous Grose 12 år etc. Mina polare är rätt avundsjuka på den wirren kan jag säga
Citera
2017-10-29, 17:57
Medlem
Det verkar som i princip alla som tjänar mycket, också lever relativt enkelt trots hög inkomst. Har försökt skumma igenom tråden och ingen verkar gå riktigt all-in på att bränna pengar, utan de flesta verkar spara en rejäl slant.

För att pejla in hur sparsamma alla välavlönade är kan ni gärna svara på följande frågor:
  • Hur mycket kostar genomsnitts födelsedagspresenten till fru/flickvän/make/pojkvän?
  • Vad är dyraste presenten ni köpt?
  • Vad är det dyraste du någonsin köpt till dig själv?
  • Vad kostar maten per person i ditt hushåll (per månad inklusive restaurangbesök)?
  • Vad flyger ni längre flighter i för klass och vad är smärtgränsen vad en flygresa får kosta per person?
  • Om ni är gifta, hur mycket la ni på vigselringen och bröllopet?

Mina svar:
  • Cirka 4000kr
  • Dyraste presenten kostade 17 000kr
  • En sportbil för strax under halvmiljonen.
  • Lägger väldigt mycket på mat, det landar runt 11 000kr per månad, per person.
  • Försöker flyga Economy Extra/Plus på longhaul, och använder poäng för business. Vill helst att biljetten kostar under 10 000kr, smärtgräns vid 13-14 000kr per person.
  • 300 000 på ringen och 400 000 på bröllop.
Citera
2017-10-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synology
Det verkar som i princip alla som tjänar mycket, också lever relativt enkelt trots hög inkomst. Har försökt skumma igenom tråden och ingen verkar gå riktigt all-in på att bränna pengar, utan de flesta verkar spara en rejäl slant.

För att pejla in hur sparsamma alla välavlönade är kan ni gärna svara på följande frågor:
  • Hur mycket kostar genomsnitts födelsedagspresenten till fru/flickvän/make/pojkvän?
  • Vad är dyraste presenten ni köpt?
  • Vad är det dyraste du någonsin köpt till dig själv?
  • Vad kostar maten per person i ditt hushåll (per månad inklusive restaurangbesök)?
  • Vad flyger ni längre flighter i för klass och vad är smärtgränsen vad en flygresa får kosta per person?
  • Om ni är gifta, hur mycket la ni på vigselringen och bröllopet?

Mina svar:
  • Cirka 4000kr
  • Dyraste presenten kostade 17 000kr
  • En sportbil för strax under halvmiljonen.
  • Lägger väldigt mycket på mat, det landar runt 11 000kr per månad, per person.
  • Försöker flyga Economy Extra/Plus på longhaul, och använder poäng för business. Vill helst att biljetten kostar under 10 000kr, smärtgräns vid 13-14 000kr per person.
  • 300 000 på ringen och 400 000 på bröllop.

- Hur mycket kostar genomsnitts födelsedagspresenten till fru/flickvän/make/pojkvän?

Varierar beroende på humör 10-50k

- Vad är dyraste presenten ni köpt?

Inget har koll på

Vad är det dyraste du någonsin köpt till dig själv?

Inget har koll på

- Vad kostar maten per person i ditt hushåll (per månad inklusive restaurangbesök)?

Varierar mycket beroende på resor men skulle säga mellan 25-100k men då inkluderar dryck.

- Vad flyger ni längre flighter i för klass och vad är smärtgränsen vad en flygresa får kosta per person?

Endast förstaklass i regel brukar kosta 60-80k sedan 10-40k för flygplats VIP.

- Om ni är gifta, hur mycket la ni på vigselringen och bröllopet?

Inte gift
Citera
2017-10-29, 20:02
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vad jobbar ni med? Kör lastbil deltid och jobbar som biträde på kontor. Drar in mellan 70 000kr och 80 000 kr efter skatt

Hur gamla är ni? 40+

Hur bor ni? Hyresrätt (svart andrahandskontrakt)

Vad kör ni för bil? Porsche 911 från 88 och Volvo s60

Vad käkar ni? Ute, tar alltid det dyraste och finaste. Oxfilé med bea oftast. Ibland Sjötunga. Självklart rödtjut till det!

Hur ofta reser ni? Aldrig, eller jo till bolaget i närmsta stad emellanåt. 1 gång per år kryssning till Åland

Vad har ni för kläder? Jeans och T-shirt. Skjorta när jag går ut på dans

Hur och vad lägger ni pengar på? Allt möjligt, har så mycket att jag kan göra vad jag vill i princip. Bjuder ofta polare på öl, betalar deras inträde till dansen. Lägger en del pengar på lyxhobbys som cigaretter och fina whiskeys, typ Famous Grose 12 år etc. Mina polare är rätt avundsjuka på den wirren kan jag säga

Haha, den var bra, bra timlön som chafför lol
Citera
2017-10-29, 20:37
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Haha, den var bra, bra timlön som chafför lol

Tack! Är väl okey lön. Fast min polare drar in över 100 000 i månaden som chaffis. Men då jobbat han mycket, säkert 50 timmar i veckan!
Citera
2017-10-29, 21:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Ni höginkomsttagare som tjänar minst 30-40k, hur ser er livsstil ut? Kan ni berätta lite om ert liv?

Vad jobbar ni med? Hur mycket tjänar ni? Hur gamla är ni? Hur bor ni? Vad kör ni för bil? Vad käkar ni? Hur ofta reser ni? Vart reser ni? Vad har ni för kläder? Hur och vad lägger ni pengar på? Osv osv. Hur ser ert liv ut i ett nötskal. Blir intressant.

30-40k/mån gör ingen höginkomsttagare. Det tjänar de flesta. 70K och uppåt skulle jag anse vara en höginkomsttagare.

Sedan anser jag att rik mäts på disponibel inkomst var månad som jag kan ge till luffare eller spara i fonder, alltså minimalt med fasta utgifter. Själv lägger jag undan ca 20.000 i månaden och har så gjort i sex-sju år. Lever som vanligt, jobbar 8-17. Inga lån, avbetalningar, skulder what so ever. Avgift för en redan betald lägenhet och driftkostnader såsom el, bredband, mobil m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in