2017-10-29, 12:59
Bannlyst
Finns flera feminister som har stora instagramkonton som uppmanar sina följare att skicka in stories om övergrepp dom varit utsatta för.
Har inte sett att nån av dom hängt ut nån som inte redan blivit uthängd i media, som Martin Timell, Fredrik Virtanen och Lasse Kroner.
Vill inte feminister hänga ut sexförövare med utländsk bakgrund, varför skyddar feminister våldtäktsmän?
Om dom är rädda för att bli stämda så vet jag det finns andra som erbjuder sig att hänga ut dom.
Tänker främst på @1337likes och @ebbiskatt som sitter på massa info, och under tiden går förövarna fria och kan begå nya övergrepp, vad väntar dom på?
Nä, kända feminister sviker och är fega.
Senast redigerad av Marion86 2017-10-29 kl. 13:01.
Citera
2017-10-29, 13:00
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Flera skriver att den anklagade skulle vara häktad. Vart finner ni den informationen?
Någon sådan information finns inte bekräftad. När den skyldige är häktad så finns det garanterat dokument ute från häktningsförhandlingen eftersom den är offentlig handling. Jag skulle inte tro så mycket på SI:s ex flickvän då hon går på som en rabiat sviken brud, jag tror att det är hämnd från hennes sida. Det är jävligt många brudar som kör med fulspel... Jag vill gärna höra SI:s försvarstal innan jag drar några slutsatser om han gjort något eller inte.
Citera
2017-10-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klickar du in på deras hemsida:
http://www.tv4.se/parlamentet

Så är det Soran och Petrina Solange för hela slanten i de första klippen.
Om du tittar ännu noggrannare så ser du att klippen är listade i kronologisk ordning. Soran råkade vara med i några av de senare avsnitten. Andra komiker är med i ungefär lika många klipp.
Citera
2017-10-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Skulle vara en kul twist om Soran själv startat drevet (med viss assistans av ex och komikerkollegor) för att visa hur häxjakterna på nätet lätt antar sjuka proportioner enbart baserat på lösa rykten och indicier.

Ytterst osannolikt då det trotts allt tycks finnas polisanmälningar i bilden samt att förundersökning är inledd. Om så skulle vara fallet skulle samtliga anmälare dömas för falsk tillvitelse.

Tanken är dock intressant men är helt säker på att S.I är intelligent nog att inte blanda in polisen i så fall.
Citera
2017-10-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Skulle vara en kul twist om Soran själv startat drevet (med viss assistans av ex och komikerkollegor) för att visa hur häxjakterna på nätet lätt antar sjuka proportioner enbart baserat på lösa rykten och indicier.
Skulle vara sjukt kul faktiskt om någon vågade och lyckades trolla hela #metoo-kampanjen.
Inte de bra och viktiga delarna av den utan de osansade och rättsosäkra.
Citera
2017-10-29, 13:09
Medlem
everythingiss avatar
Tänk på att tjejerna som anmäler en del av grabbarna gör det för att det är fel i huvudet på dem. Jag har läst på SI:s ex sidor och hon verkar vara helt sinnessjuk. Jag skulle ta hennes uppgifter med en nypa salt. Vi är ju rätt många här inne som har råkat ut för jävligt obehagliga kvinnor, alltså när man gör slut eller skiljer sig. Jag tror att SI är oskyldig, även om nu någon anmäler honom.
Citera
2017-10-29, 13:10
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ni som spekulerar kring häktning och att det skulle vara därför han inte twittrar etc borde ta en titt på rättegångsbalken.

Det finns ingen som helst grund för att häkta honom.
Och hade det skett hade det gått att begära ut dokumenten från förfarandet varpå vi hade vetat med säkerhet.

I kort. Ingen sitter häktad.

Nu var slutklämmen med häktet lite skämtsamt. Men den verkliga frågan flög högt över ditt huvud.
Hans sociala tystnad angående sitt folks stolthet i Sverige Dalkurd är besvärande för en man som oftast har mundiaree.
Citera
2017-10-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Nu var slutklämmen med häktet lite skämtsamt. Men den verkliga frågan flög högt över ditt huvud.
Hans sociala tystnad angående sitt folks stolthet i Sverige Dalkurd är besvärande för en man som oftast har mundiaree.

Blev väl mest ditt inlägg som fick representera flera personers teorier om att han satt häktat, förekommer lite överallt i tråden. Ville slå det i sank kort och gott.

Läser du mina tidigare inlägg ser du att jag delar uppfattningen att hans tystnad är problematisk för honom rörande detta. Enligt min mening är detta det enda som de facto talar för att det skulle handla om honom. Allt annat är väldigt (!) lösrykta spekulationer.
Citera
2017-10-29, 13:16
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tänk på att tjejerna som anmäler en del av grabbarna gör det för att det är fel i huvudet på dem. Jag har läst på SI:s ex sidor och hon verkar vara helt sinnessjuk. Jag skulle ta hennes uppgifter med en nypa salt. Vi är ju rätt många här inne som har råkat ut för jävligt obehagliga kvinnor, alltså när man gör slut eller skiljer sig. Jag tror att SI är oskyldig, även om nu någon anmäler honom.
Nu är det väl inte bara en tjej utan flera som anklagar honom för diverse skit?
Citera
2017-10-29, 13:20
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Med din tes så menar du att tyskarna som USA roffade åt sig efter andra världskriget till t.ex NASA, sjukvård, forskning m.m som såg ner på andra raser (särskilt judar) tillhör en lägre intelligens eller utbildning? Nazisterna flög människan till månen, vare sig man gillar det eller inte. Rasism finns överallt, oavsett utbildning eller samhällsklass. Men nu är det här sjukt Off topic.
Rasism korrelerar med ett personlighetsdrag som kallas äckelkänslighet, eller iaf disgust sensitivity på engelska. En evolutionär mekanism ämnad att få oss försiktiga kring andra grupper/stammar pga risken för parasiter, virus etc. Detta drag är något vanligare bland konservativa men ffa bland de personlighetstyper som graviterar längst ut på kanterna till både höger och vänster.

OnT: Hade Soran uttalat sig?
Senast redigerad av Arnstadokratin 2017-10-29 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Efter att ha läst denna långa tråd förstår jag att ingen vet vem den kända komikern är men många hoppas på Soran. Man skulle kunna fråga varför, men eftersom detta är Flashback 2017 är svaret givet.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Nu är det väl inte bara en tjej utan flera som anklagar honom för diverse skit?
En känd komiker, det kan ju vara vem som helst, tids nog får vi veta vem det är, och då får rättvisan ha sin gång. Hoppas att det inte är någon masspsykos hos de som nu träder fram och anmäler den kända komikern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in