Citat:
Du får självklart tro vad du vill, men utan några som helst bevis och hans fru, Marina, som enda vittne blir det nog svårt att övertyga någon. Helt uppenbart lyckades man ju knyta Oswald till mordförsöket helt oavsett om han var skyldig eller inte.För att LHO ska bli en trovärdig attentatsman och patsy så måste han ha någon typ av "bagage" från tidigare i livet som åtminstone styrker att han är en "trouble maker". Vad jag menar är att den här gruppen personer som planerade och utförde mordet måste redan på ett tidigt stadium letat efter en syndabock och det sorterades säkert vilt bland tänkbara kandidater som MSM inte skulle ha något problem att blåsa upp. Det var tvunget att det skulle passa in och samtidigt vara trovärdigt. LHO:s tid i Sovjetunionen, hans utdelande av pro-Castro-flygblad, hans problem att behålla arbeten en längre tid m m. Fram växer en missanpassad individ med vänstersympatier. Man kan ju stilla undra hur nära LHO var att bli bortsorterad redan i mars 1963 av den här gruppen? Kanske jättenära. Men sen inträffar alltså mordförsöket på Walker i april. Folk har sett LHO hota Walker till livet veckorna innan. Walkers försök till en politisk karriär följdes ju givetvis nära av alla tänkbara säkerhetsorganisationer i USA och även säkerligen den här löst sammansatta gruppen som planerade och sedermera utförde mordet på JFK.
Jag säger inte med 100% säkerhet att LHO var den som försökte skjuta Walker men om man bara isolerar den händelsen och enbart har tiden innan som referens så är det troligt att det var han. Jag ser Marina som ett trovärdigt vittne när det handlar om händelser som hon upplevt själv (som LHO:s erkännande) däremot är hon mindre trovärdig när det kommer till detaljer som tid, plats och kronologisk följd. Samt att det är bra mycket mer troligt att en person som LHO skulle ge sig på en högerextrem tidigare militär än en liberal och "progressiv" politiker som inte ville röja Castro ur vägen på det sättet som CIA och maffian försökte.
Det här är bara min personliga teori men jag tror det fanns människor i den här konspirationsgruppen som visste att LHO försökte skjuta Walker och när detta inträffade så blev plötsligt LHO toppkandidat till att bli syndabock den 22 november. Därför angavs aldrig LHO för den här incidenten eftersom han ju behövdes till något mycket större senare. Det skulle inte alls förvåna mig att rutten som JFK:s limo tog igenom Dallas var planerad just för att LHO arbetade i TSBD. D v s rutten passades in för att LHO med största sannolikhet skulle befinna sig just där. Det tog fram tills den 18 november för myndigheterna att släppa detaljer om vilken färdvägen skulle bli. Detta efter att det meddelats tidigt i september att han skulle komma till Dallas. Visste alltså inte ens JFK själv hur limon skulle åka 4-5 dagar innan besöket?
Jag säger inte med 100% säkerhet att LHO var den som försökte skjuta Walker men om man bara isolerar den händelsen och enbart har tiden innan som referens så är det troligt att det var han. Jag ser Marina som ett trovärdigt vittne när det handlar om händelser som hon upplevt själv (som LHO:s erkännande) däremot är hon mindre trovärdig när det kommer till detaljer som tid, plats och kronologisk följd. Samt att det är bra mycket mer troligt att en person som LHO skulle ge sig på en högerextrem tidigare militär än en liberal och "progressiv" politiker som inte ville röja Castro ur vägen på det sättet som CIA och maffian försökte.
Det här är bara min personliga teori men jag tror det fanns människor i den här konspirationsgruppen som visste att LHO försökte skjuta Walker och när detta inträffade så blev plötsligt LHO toppkandidat till att bli syndabock den 22 november. Därför angavs aldrig LHO för den här incidenten eftersom han ju behövdes till något mycket större senare. Det skulle inte alls förvåna mig att rutten som JFK:s limo tog igenom Dallas var planerad just för att LHO arbetade i TSBD. D v s rutten passades in för att LHO med största sannolikhet skulle befinna sig just där. Det tog fram tills den 18 november för myndigheterna att släppa detaljer om vilken färdvägen skulle bli. Detta efter att det meddelats tidigt i september att han skulle komma till Dallas. Visste alltså inte ens JFK själv hur limon skulle åka 4-5 dagar innan besöket?
Rör inte till det med dåligt underbyggda sidospår.
Senast redigerad av onopono 2017-10-28 kl. 21:25.
Senast redigerad av onopono 2017-10-28 kl. 21:25.