2017-10-28, 21:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Mannen pressas i förhör under helgen.

Han är skäligen misstänkt, den längre misstankegraden.

– Jag kan tänka mig att det är en sammanställning av den tekniska undersökningen tillsammans med ett gediget, polisiärt spaningsarbete som ledde fram till att den här personen hämtades in, säger Hans Lippens, presstalesperson hos polisen i region Väst.

Det jag kan säga är att vi fortsätter att bedriva den här utredningen väldigt brett. Att vi nu har en man anhållen betyder inte att vi slutar arbeta med andra teorier vi jobbat på sen tidigare, sa Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, under fredagskvällen.

https://www.expressen.se/gt/sa-pressar-polisen-den-mordmisstankte-mannen/

Det gedigna spaningsarbetet har med all sannolikhet till stor del bestått i att de kikat på grabbens feja efter att någon ringt in det tipset. Inget ont om det. Och så krävs det en polis med ett minne längre än sex månader.
Citera
2017-10-28, 21:13
Medlem
LaScalas avatar
Med tanke på polischefens uttalande att de fortfarande jobbar brett och att hon uppmanade folk att vara försiktiga så verkar de inte ha allför mycket på honom.
Citera
2017-10-28, 21:16
Medlem
Citat:
Med tanke på polischefens uttalande att de fortfarande jobbar brett och att hon uppmanade folk att vara försiktiga så verkar de inte ha allför mycket på honom.
så måste dom ju säga tills dom är helt säkra på att rätt gärningsman är i förvar.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-10-28 kl. 21:18. Anledning: Fel stavning
Citera
2017-10-28, 21:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
så måste dom ju säga tills dom är helt säkra på att rätt gärningsman är i förvar.

Ja, och det vet de alltså inte. Det känns inte riktigt rätt med den här killen. Varför vet jag ej. Kvinnlig intuitution?
Citera
2017-10-28, 21:38
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ja, och det vet de alltså inte. Det känns inte riktigt rätt med den här killen. Varför vet jag ej. Kvinnlig intuitution?

Håller med dig, han känns fel. Helfel.
För vad det nu är värt
Citera
2017-10-28, 21:39
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, men det måste ju vara något som polisen har fastnat för. Jag undrar om detta med cykel. Han verkar ju ha varit intresserad av terrängcykling och någon påstod att det är många som cyklar runt den här banan. Kan han ha varit ute och cyklat den aktuella dagen? Sedan har det ryktats om att en annan kvinna har attackerats nyligen i samma område av en okänd man. Det skall ha varit hennes signalement som hade lett fram till gripandet. Kan det röra sig om denne RG som cyklar runt och attackerar kvinnor.
Citera
2017-10-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan väl vara om han varit synlig i området, och kanske om han ev har någon koppling till henne?

Ingen koppling. Folk som känner han som reagerar på beteende och att han hade konstiga skador på sig som sedan tipsat polisen.
Citera
2017-10-28, 21:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Någon som kan länka Rebeckas Facebook?
Har sökt men hittar inte.
Vet att hennes pappa är M*gnus Öb*rg, hittar henne inte där, bläddrat igenom hela Johan-tråden men hittar inte där heller.
Kanske har hon inte Facebook?

Det är bara att skriva hennes namn på Facebook så kommer det fram. Visserligen finns det fler med samma namn. Hennes profilbild visar inte henne själv utan några olika personer tror jag det var.
Citera
2017-10-28, 22:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Omvänt så skulle de ju kungöra för alla att det är rätt kille om de inte sa så. Men formellt sett kan de inte veta. De följer protokoll. Inget att oroa sig för.

Men däremot tror jag inte att det är han. Det känns som du säger ganska fel.

Tittar på PD och det gänget så pratar vi en helt annan dimension av våldsverkare.

Ser man det ur RG:s persp. så kan man ju undra hur det är för honom att vara inneboende hos RB, åtta-tio år äldre och tämligen luttrad som det ser ut. Kunde få en och annan att bli sjövild kanske.

Om det skulle vara så att det är gänget kring RB som haft något otalt med LH eller vad hon står för, så framstår RG:s postning av sin rumpstek i svart ninjaklödsel (nåja) kl 19 mer som en avledningsmanöver som ska rikta blickarna från annan gärningsman. Nu när vi har med deckarförfattare att göra.

Ska man åter tänka i termer av enklast är bäst så finns det kanske en dåre kvar där ute.

Undrar om de har skateboardramp odyl där uppe vid lappalyckan (eller vad det hette) också. De som är där kan kanske se LH komma i bil.
Citera
2017-10-28, 22:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Ingen koppling. Folk som känner han som reagerar på beteende och att han hade konstiga skador på sig som sedan tipsat polisen.

Är det så?
Fast han kan ju få skador på annat sätt.
Citera
2017-10-28, 22:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz

Menar du att det kan vara så elller att det är så?
Citera
2017-10-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det så?
Fast han kan ju få skador på annat sätt.

Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in