2017-10-28, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ett riktigt looooong-shot här,

Kanske är det Rebecka som är den verkliga förövaren (manupilativt) i både detta mordet och mordet på Johan?
Hon kanske fick Johan att gå bärsärk med yxa som slutade i hans egna död, Rudi verkar mest adhd-glad och gillar tjejer, kan Rebecka fått honom att göra dådet pga nåt hon har otalt genom soc och Liselotte?

Som sagt en väldig long-shot här, och om det är fel så ursäktar jag till Rebecka här och nu.
Men så far-fetched är det ändå inte.
Arboga-vibbar...

Någon som vet hurvida Rebecka hade några problematiska kontakter med soc?

Din uppgift är numera ENDAST att fånga upp skvaller i kommunens korridorer som du gjort tidigare, ensam klarar du dig inte med troliga scenarion. Det du levererar ovan kan inte ens kallas loooong-shot.

Re*be*cca har alltså anstiftat mordet som en tysk sen utfört med yxa pga att hon eventuellt har något otalt med socialen. Vad är det med denna Re*be*cca som får er Ulricehamnsbor att tappa det fullständigt?

På Måndag återgår du till att spetsa öronen igen annat duger du inte till ...
Citera
2017-10-28, 19:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Din uppgift är numera ENDAST att fånga upp skvaller i kommunens korridorer som du gjort tidigare, ensam klarar du dig inte med troliga scenarion. Det du levererar ovan kan inte ens kallas loooong-shot.

Re*be*cca har alltså anstiftat mordet som en tysk sen utfört med yxa pga att hon eventuellt har något otalt med socialen. Vad är det med denna Re*be*cca som får er Ulricehamnsbor att tappa det fullständigt?

På Måndag återgår du till att spetsa öronen igen annat duger du inte till ...

Och vart fick du luft ifrån?
Hela umgängeskretsen kring Rebecca, Rudi, Johan (*) och alla andra lowlifes i umgängeskretsen skriker ”livets hårda skola” lång väg.
Att anstifta ett mord är inte som att köpa en flygbiljett. Det är en psykologisk manipulation som sker på ett helt annat plan.

Ja, jag har försett diskussionen med den info som surrats inom kommunen.
Det är väl det som gör Flashback till något av värde? Information från folket.

Det jag presenterade var enbart en spekulation där jag jag i samma veva försökte hitta tjejens Facebook.
Och med facebooken i hand faller hon platt k handsken som en tjej som passar väl in i ”livets hårda skola”-gänget.

Om nu Rudi slagit ihjäl Liselotte så är det inte alls osannolikt att denna till synes lättlurade pojk gjort det på inrådan av en manupilativ kvinna.

Men vi får väl se på måndag Einstein.
Citera
2017-10-28, 19:53
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornflax
Där har du fel, hennes pappa är absolut inte M Öb*erg.

Jo det är han.

Jag känner Magnus, dock inte hennes dotter.

Men Magnus är hennes pappa helt klart.
Citera
2017-10-28, 19:58
Medlem
Kornflaxs avatar
Citat:
Jo det är han.

Jag känner Magnus, dock inte hennes dotter.

Men Magnus är hennes pappa helt klart.

Så du menar att U*f som är RBs pappa är helt grundlurad och MÖ är hennes riktiga far? Haha
Citera
2017-10-28, 20:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornflax
Så du menar att U*f som är RBs pappa är helt grundlurad och MÖ är hennes riktiga far? Haha

Jag kan ha blandat ihop det när jag bläddrade i tråden om Johan-mordet.
Du har säkert rätt.
Jag ”känner” Magnus och vet att han har en dotter i samma ålder, men det är nog Pauls dåvarande flickvän ***cilla nånting
Johans flickvän var Rebecka, och Rudis flickvän (?) nu var Rebecka.

My bad
Citera
2017-10-28, 20:08
Medlem
Citat:
I media har man inte gått ut med att man säkrat DNA från GM däremot att man säkrat spår. Just dessa spårsäkringar kan ju vara vad som helst och behöver nödvändigtvis inte vara i form av MGMs DNA på brottsoffret eller plats. Kan vara någon form av avtryck t ex sko eller fingeravtryck. Fibrer från kläder något som trillat ut ur MGM ficka t ex ett cigarettspaket, en tändare, nycklar eller khat jag egentligen vad som helst men just MGM DNA på BO finns det ingen rapport om i media.

Ett "genombrott" skedde hastigt i Fredags och någon anhölls och för att bli anhållen behövs nästan ingenting men det bästa med anhållan är att en åklagare nu kom in i leken så deckarförfattarinnan får kliva ner ett steg och lämna över.

Vem är åklagare/försvarsadvokat?

Folk som reagerar på märkligt beteende och konstiga skador. Sen har droger, psykoser och paranoia en stor del av det.
Citera
2017-10-28, 20:09
Medlem
Kornflaxs avatar
Citat:
Jag kan ha blandat ihop det när jag bläddrade i tråden om Johan-mordet.
Du har säkert rätt.
Jag ”känner” Magnus och vet att han har en dotter i samma ålder, men det är nog Pauls dåvarande flickvän ***cilla nånting
Johans flickvän var Rebecka, och Rudis flickvän (?) nu var Rebecka.

My bad

Känner inte MÖ men vad jag vet heter hans äldsta son S*bastian och har varit tillsammans med G*briella (D*racella kallade hon sig ett tag) - och S och G har varit/är vänner med P*ul.
Tror inte MÖ har en dotter i den åldern över huvud taget.

Oklart vilken relation R*becka och R*di har men hänger gör de i alla fall.
Citera
2017-10-28, 20:10
Medlem
Jag är kvar i krokarna i ämnet, dock börjar de bli svårt för mig att söka vidare utan att trampa folk på tårna.
Har gemensamma vänner eller så har min man gemensamma vänner med dessa människor, kanske kan få höra nått men svårt att fråga runt utan att folk blir arga.
Citera
2017-10-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack för erbjudandet men hon hinner inte få upp ngn spray heller.

Ponera att gärningsmannen kanske dyker upp bakom Hylander på en cykel. Det är nog svårt att hinna försvara sig då. Även om man går med stavar. Det är inte så många som går 10 km där uppe som sagt, men desto fler som cyklar.
Citera
2017-10-28, 20:46
Medlem
LaScalas avatar
Mannen pressas i förhör under helgen.

Han är skäligen misstänkt, den längre misstankegraden.

– Jag kan tänka mig att det är en sammanställning av den tekniska undersökningen tillsammans med ett gediget, polisiärt spaningsarbete som ledde fram till att den här personen hämtades in, säger Hans Lippens, presstalesperson hos polisen i region Väst.

Det jag kan säga är att vi fortsätter att bedriva den här utredningen väldigt brett. Att vi nu har en man anhållen betyder inte att vi slutar arbeta med andra teorier vi jobbat på sen tidigare, sa Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, under fredagskvällen.

https://www.expressen.se/gt/sa-pressar-polisen-den-mordmisstankte-mannen/
Citera
2017-10-28, 20:48
Medlem
Citat:
I media har man inte gått ut med att man säkrat DNA från GM däremot att man säkrat spår. Just dessa spårsäkringar kan ju vara vad som helst och behöver nödvändigtvis inte vara i form av MGMs DNA på brottsoffret eller plats. Kan vara någon form av avtryck t ex sko eller fingeravtryck. Fibrer från kläder något som trillat ut ur MGM ficka t ex ett cigarettspaket, en tändare, nycklar eller khat jag egentligen vad som helst men just MGM DNA på BO finns det ingen rapport om i media.

Ett "genombrott" skedde hastigt i Fredags och någon anhölls och för att bli anhållen behövs nästan ingenting men det bästa med anhållan är att en åklagare nu kom in i leken så deckarförfattarinnan får kliva ner ett steg och lämna över.

Vem är åklagare/försvarsadvokat?

varför inte GM:S hud under offrets naglar om hon han riva honom.

Om någon blir överfaller så rekommenderar jag att ni ska försäkra riva GM så hans hud finns under era naglar, eller kör in er hand i hens mun det ska oxå va bra
Senast redigerad av Gormer 2017-10-28 kl. 20:52.
Citera
2017-10-28, 20:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Mannen pressas i förhör under helgen.

Han är skäligen misstänkt, den längre misstankegraden.

– Jag kan tänka mig att det är en sammanställning av den tekniska undersökningen tillsammans med ett gediget, polisiärt spaningsarbete som ledde fram till att den här personen hämtades in, säger Hans Lippens, presstalesperson hos polisen i region Väst.

Det jag kan säga är att vi fortsätter att bedriva den här utredningen väldigt brett. Att vi nu har en man anhållen betyder inte att vi slutar arbeta med andra teorier vi jobbat på sen tidigare, sa Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, under fredagskvällen.

https://www.expressen.se/gt/sa-pressar-polisen-den-mordmisstankte-mannen/

Kan väl vara om han varit synlig i området, och kanske om han ev har någon koppling till henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in