2017-10-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Var det inte en annan kvinna som dog under mystiska omständigheter för inte så länge sedan som också jobbat med nyanlända? Hon hette Lyng-nånting..
Anna spång-lygn
Citera
2017-10-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske menar du Anna Spång-Lyng?

Tråd: (FB) Anna Spång-Lyng hittad död på Gits Gård, Falkenberg. Var det en olyckshändelse?

Hade inte jobbat med nyanlända, mig veterligen.

De hade nyanlända boende på kursgården?
Citera
2017-10-25, 12:39
Medlem
Polisområdeschefen i Älvsborg Lena Matthijs vädjar nu allmänheten om tips.

Behöver man vara orolig?

– Man behöver vara vaksam. Vi vet inte vem som är gärningsman, och innan vi inte vet vem som är det kan vi inte garantera att det är en person som slumpartat har gett sig på den här kvinnan, säger Lena Matthijs.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6806631
Citera
2017-10-25, 12:41
Medlem
kardashanarsels avatar
Hatbrott ej rån Vem har pengar i joggingspåret
Relationsbrott ja
Citera
2017-10-25, 12:41
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Hatbrott ej rån Vem har pengar i joggingspåret
Relationsbrott ja

Någon vet att hon ska jogga
Citera
2017-10-25, 12:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym124
Jag var ute och sprang med hunden vid 1930 på kvällen på spåret. Tänkte inte på något speciellt förutom att hunden försvann ett par minuter vilket inte är likt han. Mötte polisen som bara frågade om jag hade sett någon/något konstigt. Fyfan vad man börjar fundera på vad man kanske sprang förbi..

Såg du någon älg? Det verkar vara en het teori i tråden.
Citera
2017-10-25, 12:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkingalot
De hade nyanlända boende på kursgården?

Vilket inte är samma sak som att jobba med nyanlända...men okej. Så, och? En kvinna i närheten av Varberg hittas död, troligen till följd av en olycka, i närheten av en plats där det tidigare funnits ett flyktingboende. Drygt ett år sedan hittas en kvinna i Ulricehamn troligen mördad, en kvinna som jobbar som enhetschef på arbetsmarknadsenheten i kommunen.

Ser du ett samband här?
Citera
2017-10-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Efter mordet på Ida har jag inte sprungit i ett enda motionsspår. Och sen läser man att det har hänt igen, i ens egen hemstad!

Märks tydligt att kvinnor är mer vaksamma, hälsar inte och tittar i backen. Mest oro märks om jag inte springer förbi. En del har också försvunnit från spåret, varför vet jag inte.
Citera
2017-10-25, 12:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Hon var ute och joggade. Vad tyder på att hon var otrogen?

Om hon jobbade med nyanlända kan det betyda mycket för motivbilden. Varför tog hon inte med sig någon annan ur familjen? Hur vanligt är det att man ger sig ut ensam i spåret, fortfarande efter allt som hänt i motionsspår?
Träffas vid en parkeringsplast har jag sett flera gånger. Mot det talar att hon faktiskt var ute i spåret, men det kan ha varit före eller efter herdestunden i bilen.
Citera
2017-10-25, 12:47
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Absolut, men då ska du Googla på hur många sextioåriga kvinnor som överfalls och mördas i motionsspåret.
Nej, det ska jag inte eftersom jag inte ifrågasätter överfall och mord i motionsspåren.
Citera
2017-10-25, 12:48
Medlem
Citat:
Vilket inte är samma sak som att jobba med nyanlända...men okej. Så, och? En kvinna i närheten av Varberg hittas död, troligen till följd av en olycka, i närheten av en plats där det tidigare funnits ett flyktingboende. Drygt ett år sedan hittas en kvinna i Ulricehamn troligen mördad, en kvinna som jobbar som enhetschef på arbetsmarknadsenheten i kommunen.

Ser du ett samband här?

Jag bara svarade att de hade nyanlända på familjens kursgård. Jag tror knappast att detta hänger ihop nej.
Citera
2017-10-25, 12:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Märks tydligt att kvinnor är mer vaksamma, hälsar inte och tittar i backen. Mest oro märks om jag inte springer förbi. En del har också försvunnit från spåret, varför vet jag inte.

Jag springer ganska många mil och det märks tydligt att kvinnor tycker det är obehagligt när man närmar sig bakom och springer om. Riktigt trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in