2017-09-25, 20:17
Medlem
24Money får sitt inlåningstillstånd indraget av Finansinspektionen. Firoz Patel, Mattias Ane, Siddiq Mohamed, Thomas Lindwall, Sonia Goncalves och Erik Ågerup försökte lura Finansinspektionen men gick på en nitlott. Hjärnorna bakom upplägget mot Finansinspektionen är Mattias Ane, Gävle, Sonia Goncalves, Stockholm, och Firoz Patel bakom där de satte upp ett fejkbolag på den västindiska skatteparadisön Nevis.

SvD har uppmärksammat det hela och skrivit om saken:
https://www.svd.se/24money-saljer-me.../om/naringsliv
https://www.svd.se/finansinspektione...oney/i/senaste

Bolaget, Agathon Services LCC, har enligt Firoz Patel och Mattias Ane köpt 24Money Spar AB av 24Money Payments AB och har också tagit över betalningsansvaret för de skulder som 24Money Payments har gentemot dotterbolaget 24Money Spar. Det här tyckte bedragarna Mattias Ane och Firoz Patel var genialiskt. Med förfalskade identiteter och fejkade avtal så kunde de med några penndrag göra 24Money Payments – eller Monark Finans AB som de håller på att ändra namnet till – göra sig skuldfritt. Kunderna blir blåsta och tillgångarna stannar i Monark Finans AB till glädje för Firoz Patel. Till saken hör att Firoz Patel enligt egna ord har kollat upp Agathon Services LCC som köpare och personerna bakom, enligt Firoz Patel och Mattias Ane har företaget finansiellt stabila och kan ta ansvar för sparkunderna – rent ut sagt bullshit säger jag.

Mattias Ane och Firoz Patel närmast skryter om hur de lurat skjortan av Ekobrottsmyndigheten och Finansinspektionen. De lyckades styra fokus i en annan riktning och medans EBM jagat på fel håll har 24Money plundrats på över 40 miljoner kronor. Genom att använda falsk bokföring, falska pass och fejkade rapporter där revisorn Erik Ågerup intygade riktigheten i allting försökte de blåsa Finansinspektionen. Nu är Finansinspektionen inte så lättlurade utan ställde Mattias Ane, Firoz Patel och det övriga gänget mot väggen och krävde mer än förfalskad bokföring. Det slutade med att Finansinspektionen drog in tillståndet för 24Money.

FI:s beslut om avregistrering av 24Money Spar
FI:s föreläggande till 24Money Spar

Firoz Patel utreds av Homeland Security och FBI i USA, samt av myndigheterna i England och nu försöker han och hans medhjälpare att blåsa svenska myndigheter. Det är inte bara ruttet gjort utan upplägget är också billigt, men man kan inte förvänta sig annat när Mattias Ane är inblandad. Han var ekonomisk rådgivare åt Thomas Lindwall och det slutade med att Lindwall blev av med sin advokattitel och fick 4,5 års fängelse för grova bedrägerier. Det är riskabelt att anlita Mattias Ane som revisor eller ekonom. Mattias Ane var också revisor i Fundior som gick under med buller och bång, efter det blev Mattias Ane först varnad sedan fick han inte längre vara revisor. Därför får Mattias Ane anlita Erik Ågerup i alla affärer, en revisor som gärna skriver under både det ena och det andra.

(FB) fundior- återbetalning av sparkonto/ kapitalförsäkring
http://www.realtid.se/thomas-lindwal...-till-fangelse

Firoz Patel har ljugit för myndigheterna och dragit valser i media om att 24Money är ”välfinansierat” och att köparen – Agathon Services LCC – är seriösa och finansiellt starka. Vad Firoz Patel och Mattias Ane glömde nämna var att det är de själva som satt upp bolaget på skatteparadisön Nevis. En konstruktion som enbart syftar till att lura skjortan av fordringsägarna i 24Money Spar och kunna sno åt sig tillgångarna utan att betala en enda krona för det hela. Ett bedrägeri som genomfördes rätt framför näsan på Ekobrottsmyndigheten, och man måste ge dem att de skyr inga medel överhuvudtaget dessa bedragare. Firoz Patel är skattesmitare, bolagsplundrare, våldsman, bedragare och penningtvättare men hans karriär som brottsling är garanterat inte över.

Mattias Ane driver flera verksamheter med bolagstjänst i spetsen för de som vill bli av med sina konkursfärdiga bolag där köparna är diverse målvakter. Företag som är direkt kopplade till Mattias Ane är:

Minverksamhet i Sverige AB, 556780-9602
Nordiska auktoriserade redovisningskonsulter AB, 559028-5267
Alpha reskontraservice AB, 559049-4216
Bytabolag Sverige AB, 559065-4216
Scandinavian House Sweden AB, 559034-1110
In Sweden 2gether AB, 556814-5535
System Solution Europe AB, 559107-7804

www.ane.se
www.reskontra.nu
www.auktorisera.se
www.minverksamhet.se
www.arevision.se

Firoz Patel har en lång historik med tvister och rättsliga utredningar bakom sig, där hans verksamheter AlertPay och Payza regelbundet anklagas för att stjäla kundernas pengar. Företag som är kopplade till Firoz Patel är:

MH Pillars Ltd (UK)
Damaras Ltd (UK), www.payza.com
Agathon Services LCC, Nevis
Citera
2017-10-25, 20:31
Medlem
Han och Henric Clewehielm (DuffyMan) har en restaurang tillsammans. Såg en artikel i Uppsala Nya Tidning. Finns även ett fint kort med alla inblandade i restaurangen. Tydligen var han även inblandad i ett företag som han, Henric Clewehielm och Anders Blomkvist (http://www.clewehielm.info) skulle dra igång bland annat i Värmland.
Citera
2017-10-28, 20:02
Medlem
NYTT Springjobb för pajaspsykopaten "Statschef /prinsen / diplomaten "
Sören Moberg Nu springschas åt Alkis-Lennart i ZAMBIA ? 😆

http://www.hd.se/2014-11-30/olundh-f...er-till-zambia

(FB) Sweden Properties Group AB, Skojjare eller vad?

Sjävklart har INTE SÖREN MOBERG aldrig haft karriär affärer i Uganda Sverige Zambia heller nånstans verklig karriären = bedragare/ plundrare storhetstid 80-90 talet bl.a. m FIKRI GUNER / Lundh sen C -blåsare tills AAGM kuppen 2011 försörjs av "ägarna / investerarna "i AAGM ltd
" världens största guldfyndighet " 😆

Sören Moberg har Näringsförbud worldwide kan alltså bara deala med kronofogden 😆

Citat:
Gällande pnr 570401-8992
Idag finns ett totalt skuldsaldo på: 1 928 581 kr.

Vi = AAGM trojkan enl Rexlinger hon & Moberg & tysk bank rottweilerdomaren Amitage garanterat blåst på hans del

Moberg Fb jan 2017
Citat:
Efter alla åren i Uganda är det nu så många fantastiska saker som ges till mig. Men jag ska nu göra notering av det STÖRSTA
GULDGRUVEFÖRETAGET i
regionen och DELA MILJARDERNA
VI kommer att få i gengäld med de unga barnen VI bryr oss om i
Bunyoro Kitara Kingdom.
Just nu är våra största hjälp- och barnomsorgsinvesteringar i
sydvästra Uganda och i östra
Kampala, Uganda.
VI har godkänt 40 000 barn i byn
som VI har stött med mark och
långfristiga lån. Nu kommer dessa
unga vänner och deras äldste att få en ny start för livet, när det
huvudsakliga kassaflödet
möjliggör både SJUKHUS och SKOLFACILITETER .
Arbetet tillsammans med
KUNGARIKETS representanter kommer nu att ge fantastiska avkastningar till den unga Ugandas befolkning. Det är ett riktigt privilegium att vara en del av detta och att ge väsentligt livsförändrande stöd till så många unga. 😀

16 augusti 2014 ·
Mali, DRC och Uganda kombinerat. ett fantastiskt tillfälle för AAGM och dess ägare.
Just nu börjar Mali-produktionen av guld och samma sak i DRC.
Genom att signa de två stora guldgruvföretagen har AAGM möjlighet att bli ett stort afrikansk guldgruvbolag med stora tillgångar i ALLA de stora guldgruvländerna. Även om Ebola-utbrottet igen ger de lokala marknaderna skakningar, fortsätter AAGM att säkra positionen i afrikanska guldgruvbältet.
Fantastiskt att se de nya vännerna som går med i jobbet. Saudiarabien, Dubai, Abu Dabi, Ghana, Uganda, Mali, Kenya, Tanzania, Burundi, Sierra Leone, Liberia .... guldpärlor längs det afrikanska guldbältet .... kommer att bli AAGM Gold belt

S Moberg
20 jan 2017

Amazing Feeling

:-) The highest Royal Order from Bunyoro Kitara kingdom of Uganda,
given till mig på grund av mitt bidrag till regionen och som nu har börjat leverera... För andra gången på några månader, kan jag visa att The Highest Honor ges.
Jag är verkligen förbluffad och tacksam. The Order of Omujwaara Kondo erkänns av Englands Drottning och Kungliga huset av Storbritannien.
JAG ÄR DEN FÖRSTA VITA MANNEN att få en sådan ära detta sekel. Fantastiskt. DEN HÄR ORDERN BEKRÄFTAR OCKSÅ LIKVÄRDIGHET MED "STATSCHEF
EN EXTREM ÄRA FRÅN DEN KUNGLIGA FAMILJEN , SOM OCKSÅ TOG IN MIG SOM PRINS .

Moberg Skaffar Duke titlar Av
ARAGON hövding tiill prins
Blåsningen i Uganda 2012

Da Marianne Rexlinger MOC, Duchessa di Ceret
Don Sören Moberg MOC, Duca di Loarre
https://www.mocinfo.org/grants-

Duke Of Loarre bekräftar alltså
ROYAL HOUSE OF ARAGON SICILY & MALLORCA = bedragares psykopaters "kungahus " 😆

http://investorshub.advfn.com/boards...ge_id=90392626

Citat:
Självklart är Sören Moberg en mycket farlig kriminell psykopat SOM har etablerat relationer med människor runt honom för att påverka och manipulera. Det är det som gör honom så farligt: ​​folk förväntar sig inte att "vänner" medvetet gör dem skada eller att vara så onda.....

Det Officiella underkännandebrevet där Sören Moberg, Rexlinger och von Wovern avslöjas som Con Artists på grund av att lurat BKKs kung med felaktiga fakta och information.
Läsbar på Fb av ROYAL HOUSE OF BABIT ....

Sören Moberg via e-post Hoima 2012-09-05
Den 4 aug 2012 undertecknades ett brev där du och andra personer fick många privilegier och hedersbetygelser. Sedan dess The Royal Commission on
Adel och Riket av Konungariket Bunyoro - Kitara (RCNR), som har till uppgift att skydda kungen har undersökt kraven från
"ROYAL HOUSE OF ARAGON MAJORCA och SICILY"
och finner att de är extremt osannolika och defekta " ....

Intressant .. ingenting i brevet om att hedras med prinstitel på grund av investeringar i kungariket som Moberg låtsas ...
Han presenterar ett falskt kungligt Aragon-hus-historia till kungariket och falsk investeringshistoria på linkedin / fb

Så det är uppenbart Moberg hävdade beeing Royal i sin ansökan om Prince-titeln ...
(har du någonsin stött på en sådan fräck person?) ...

Att kunna skriva
"på grund av ansträngningarna att föra investeringar handel och utveckling till kungariket" måste ha varit målet med hans "Royalty"
Hoppas det skulle bekräfta honom som "Statlig rådgivare för handel, investeringar och utveckling på premiärminister kontoret på Uganda Government ...

Enl presidenten finns inga investeringar som involverar Sören Moberg i BKK.
Så PRINCE-titeln (MOBERGS påstående ) skulle vara perfekt som bekräftelse för Mobergs saga på FB / linkedin

Nu är det fantastiskt bevis på Mobergs oärlighet och hur han hittar På det han behöver

Linkedin:
Sir Sören I Mobergs heders och utmärkelser (fortfarande
HRH Prince of Bunyoro Kitara
Bunyoro Kitara Kingdom
Hertig av Loarre
Augusti 2012
Hedersprins av Bunyoro Kitara, på grund av ansträngningarna att föra investeringshandel och utveckling till riket "

Mobergs fb ;
"en fantastisk känsla av otro och tacksamhet ... gjord PRINCE ... och riddad .... hedrad på ett sätt som bringar mig till tårar"

Jesus .. killen skickar en ansökan med en massa lögner!
"Berätta lögner och blogga om dem på internet, gör dem inte sanna ..."
Så ... Varför berättar Moberg dem? För att han är en psykopat.

- <charles.musoke@ulga
2012/08/02
RE: STATEADVISOR SÖREN MOBERG
SORRY WE DO NOT HAR EN SÅDAN PERSON ARBETAR MED OSS. VAR FÖRSIKTIG ..
Charles
ULGA = Uganda local Government association (där Moberg hävdar att han arbetar)

representanterna för kungariket Bunyoro-Kitara CLBG
22/1 2013

HAHAHAHAHAHAHAHA DUKE av LOARRE ... .. AV VAD?
Sören MOberg är verkligen en drömmare med låg självkännedom men UNFORTUNATLY kan du skriva vad du vill på internet. PROJEKTET EXISTERAR INTE SÖREN MOBERG ÄR EN CHARLATAN.

5 feb 2013,
Mr MOBERG HAR ALDRIG TALAT MED HM OMUKAMA ELLER MIG OM NÅGOT, PERSONLIGT.
SÖREN MOBERGS PROJEKT EXISTERAR INTE I BUNYORO-KITARA KUNGARIKET

HM Omukamas Disallancanceletter till Moberg:
På grund av felaktiga fakta och information offentliggörs följande högsta underkännande
8/9 2012

• Sören Moberg och Marianne Rexlinger. Prins och prinsessan av Bunyoro-Kitara Kingdom

• Herr Sören Moberg: Kungliga ordens storkrage (GCCKC) "Den mest ärade ordningen om Omukama Chwa 11. Kabalega"

• Herr Sören Moberg: Klass 1 av Royal Order Omujwaara Kondo, med krona, titel, land
och egendom.

• Marianne Rexlinger: Royal Engabu Order.

• Jan-Olov von Woven klass 11. av Kungliga Orden Omujwaara Kondo
Dessa högsta kungliga avvikelser Utökar till alla ära och privilegier och rättigheter som är förknippade med. "

Idag påstår Moberg prinsåterkallelsen OXÅ är återkallad "Bekräftar " bluffen Med FAKE fb Maffiåser får royalty titlar 😆

https://www.facebook.com/OrdersofAfricanKingdoms

Citat:

Kort beskrivning
Många av de African Kingdoms har adelstitlar och Ordnar att främja statschefer och stora bidrag till sina riken och sitt land. Det är en stor ära att få denna typ av erkännande och utmärkelser. Den här sidan är avsedd att sprida denna kunskap ..

JAG HAR FÅTT DESSA ORDNAR SJÄLV EFTERSOM DE GJORDE MIG TILL HEDERSPRINS AV RIKET .
All the best Sören Moberg

S Moberg har delat Orders and Knighthood of African Kingdoms foto.
8 juli 2013
Bunyoro-Kitara rikets högsta rang/ order . Orden av Omujwaara Kondo.
För första gången ges till en svensk medborgare. En sann ära

Kolla felstavat
Linholm & Mccleary 😆

Citat:
‪- HH Prince of Bunyoro Kitara Sören Moberg (Honorary Prince)‬

‪- HH Datu Andres Lindholm of Sulu (representative )‬

‪- HH Datu Patrick KcCleary of Sulu (representative )‬

- HH Princess of Bunyoro Kitara Marianne Rexlinger (Honorary Princess)

Royal Order of the Omujwaara Kondo
- HH Prince of Bunyoro Kitara Sören Moberg (Honorary Prince)

Ordens Riddare av Andra graden från Bunyoro:
- Imperial And Royal Honourees:
Jan Olov von Wowern

http://andres-linholm-aka-andrew-mar...gspot.com/?m=1

http://andres-lindholm-andres-palmbe...gspot.com/?m=1

The Fake and Beggar Sulu Sultan
www.fakesulusultan.com.nu
But, Wasit was poisoned, before he and his Crown Prince Raja Muda Datu Esmail Kiram .... Andres Linholm with another "Fake Prince" Patrick McCleary

Fler ARAGON blåsare ;

Citat:
LUIS NOBRE påstod att de hade tillgång till "hemliga och lukrativa" former av handel genom en handelsplattform kopplad till Vatikanen via den spanska adeln, The House of ARAGON , för att lura Allseas att delta med sina pengar

ALLSEAS FRAUD orginalet AAGM
FRAUD kopia

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ON.html‬
Citera
2017-10-30, 22:44
Medlem
McCash - Jag undrar vart du fått all denna information som du skriver ut från, vart är bevisen för att det du skriver är sant?

Jag har hittat denna hemsida:

En sida som har mycket intressant information om bedragaren Henric Clewehielm, och informationen kopplas även till bl.a. artiklar som skrivits om det han varit inblandad i tidigare. Han har bedragit flera hundratals människor på flera miljoner sparpengar tidigare, och nu verkar det som att han har gjort det igen med 24Money! Ska han verkligen få komma undan med detta? Är detta okej?

http://www.clewehielm.info/ finns det väldigt mycket information som visar hur ett gäng kriminella, ledda av Henric Clewehielm och hans familj, har stulit pengar från bl.a. 24Money och dess sparare, och det verkar som att de tillochmed kommer att komma undan med ett sådant brott, som de även gjort under de senaste 20+ åren.

Efter att ha läst det här så känner jag mig väldigt arg och lurad, och jag vill att alla ska få veta vad dessa personer har gjort. Det ser ut som att alla attackerar varandra just nu, men som sagt så kopplas informationen på denna sida till bl.a. nyhetsartiklar om familjen Clewehielm.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till nu, men jag tänker inte bara stå tyst och se på. Jag hoppas verkligen att våra sparpengar hos 24Money inte är helt förlorade, och jag vill att de personer som har stulit från spararnas pengar ska ställas inför rätta och bli straffade för detta!
Citera
2017-11-01, 22:47
Medlem
Hm, www.clewehielm.info verkar inte fungera just nu (jag undrar varför?). Men jag hittade denna sida också som presenterar samma information:
Citera
2017-11-02, 20:25
Medlem
Fick följande information idag från företaget Billsource med Posten:

Viktig information till kunder och aktieägare i Monark Finans AB (Publ) tidigare 24Money Payments AB och 24Money Spar AB

I samband med den mycket tråkiga händelseutvecklingen i Monark Finans AB (tidigare 24Money Payments AB) och 24Money Spar AB vill Billsource AB ge dig som kund och/eller aktieägare till något av dessa bolag viktig information. Det sprids mycket falsk information där avsändarnas syfte är att förtala och skapa dimridåer kring vad som egentligen är på väg att hända med de två bolagen.

Monark/24Money påstår bl.a. att Billsource AB skulle förfoga över medel som tillhör 24Money eller deras kunder. Det är ett falskt påstående. Spar- och inlåningskunder har gjort sina affärer direkt med 24Money Spar AB som har bankkonto och bankgiro hos Danske Bank, det är en enkel sak att avslöja bluffen eftersom varje kund kan kontrollera till vilken bank- och vilket konto som insättning har skett till. Detsamma gäller aktieägare och obligationsinnehavare dit insättningar har gått direkt till Monark Finans AB på deras konto hos Amfa Bank.

Billsource har varit s.k. anslutet betaltjänstombud för 24Money Payments AB (numera Monark Finans) vilket inneburit att 24Money använt tjänster från Billsource för att kunna genomföra betalningar där betalningarna i huvudsak varit utgående inom ramen för den agentverksamhet som 24Money Payments tidigare bedrev. Det viktiga i sammanhanget är att Bilsource enbart har hanterat medel som tillhört 24Money och inkommande betalningar i den mån det förekommit från tredje part har alltid redovisats och utbetalats till Monark Finans. Påståendet att Billsource skulle sitta på medel som tillhör kunder till 24Money Spar AB och/eller Monark Finans AB är falskt och är fabricerat i något som mest kan liknas vid desperation från huvudägaren, styrelsen och ekonomichefen i Monark Finans och 24Money.

Till saken hör att Monark Finans egna under ekonomiavdelning i ledning av ekonomichefen hela tiden ombesörjt bokföringen av Billsource för bolagets räkning. De har således inte bara full insyn i faktiska förhållanden utan det är Monark Finans och deras ekonomiavdelning som har varit ansvariga för räkenskaperna i Billsource. Billsource har också betydande fordringar på Monark Finans som inte är slutligt reglerade. Därtill vägrar ekonomichefen för Monark Finans att lämna den av Billsource ägda bokföringen vilket snabbt kunnat visa faktiska förhållanden. Det finns anledning att misstänka att syftet med denna åtgärd är att förvanska räkenskaperna i Billsource för Monarks Finans egna vinning. Och just falsk bokföring verkar inte vara främmande för den nuvarande styrelsen och ekonomichefen i Monark Finans/24Money Spar.

Det är svårt att avgöra vad som faktiskt pågår inom Monark Finans och 24Money Spar, några fakta i sammanhanget som är viktiga för dig som kund aktieägare att känna till är följande:

24Money Payments AB med organisationsnummer 556884-4483 har bytt namn och heter numera Monark Finans AB (Publ).

Finansinspektionen har i beslut den 21 september 2017 beslutat att återkalla registreringen för 24Money Spar AB. Av beslutet framgår att den nuvarande styrelsen och ledningen för Monark Finans/24Money lämnat falska uppgifter till Finansinspektionen. Det handlar om falska identitetsuppgifter för ny ledningsperson och falska eller felaktiga räkenskaper vilka har ifrågasatts av Finansinspektionen. Beslutet finns att läsa på följande länk:

http://www.fi.se/sv/publicerat/nyhet...er-laga-kraft/

Finansinspektionen har också konstaterat att Monark Finans AB sålt det helägda dotterbolaget 24Money Spar AB till ett företag vid namn Agathon Services LLC som har sitt säte i skatteparadiset Nevis. Samtidigt hävdar ledningen för Monark Finans att betalningsansvaret för de skulder som Monark har gentemot 24Money Spar AB övertagits av Agathon Services.

I juridisk mening kallas den åtgärd som VD, styrelsen och ekonomichefen vidtagit för en gäldenärssubstitution. För att en gäldenärssubstitution ska vara giltig krävs att hela samtliga borgenärer (fordringsägare och här fråga om inlåningskunder) ska lämna samtycke till en sådan substitution, vilket inte har skett såvitt vi förstår. Substitutionen är således ett falsarium där syftet är att undandra betalningsansvaret för Monark Finans AB (Publ). I sammanhanget vill vi starkt varna för det fall att Monark Finans och/eller 24Money Spar AB vill inhämta ett sådant samtycke från dig som kund. Försöket med gäldenärssubstitution var både amatörmässigt och inkompetent utfört, men är mycket allvarligt eftersom det syftade till att skada dig som kund ekonomiskt. Över 40 miljoner kronor handlar det om som VD, styrelse och ekonomichefen för Monark Finans AB olagligt försöker slippa ta betalningsansvaret för.

Både 24Money Spar AB och Monark Finans AB har ett mycket stort antal betalningsföre-lägganden registrerade hos Kronofogden sedan september 2017. VD för Monark Finans har samtidigt i media påstått att verksamheten är välfinansierad. Trots detta betalar inte 24Money och/eller Monark Finans sina skulder.

Ekonomichefen i Monark Finans har i två ärenden hos Bolagsverket dels anmält att 24Money Spar AB ska namnändras till 24Money Payments AB, dels ska byta postadress. Samtidigt har en ny styrelse anmälts till Bolagsverket, ingen av styrelseledamöterna är bosatt i Sverige. Det är uppenbart att VD, styrelse och ekonomichefen villa skapa förvirring med alla namnbyten och därmed vill försvåra för kunderna att kunna kräva betalt.

Monark Finans AB är ett publikt aktiebolag med ca 300 minoritetsaktieägare. I ett publikt aktiebolag finns det formkrav på hur t.ex. en kallelse till bolagsstämma ska genomföras. Enligt bolagsordningen i Monark Finans AB (Publ) ska kallelse ske enligt följande:

”Aktieägare får delta i bolagsstämma endast om han eller hon anmäler sitt deltagande till bolaget senast den dag som anges i kallelsen s.k. föranmälan. Kallelse till bolagsstämma ska ske genom annonsering på bolagets webbplats samt i Post- och inrikes Tidningar. Att kallelse skett skall annonseras i Dagens Nyheter”.

I Monark Finans har det under perioden augusti till oktober 2017 genomförts inte mindre än tre (3) bolagsstämmor. Den första bolagsstämman är daterad den 15 augusti 2017 och avsåg namnändring från 24Money Payments AB till Monark Finans AB (Publ). Ändringsanmälan skickades dock in först den 15 september 2017 till Bolagsverket.

Den andra bolagsstämman är daterad den 15 september 2017 där nyval av två styrelseledamöter gjordes. Ändringsanmälan avseende den andra bolagsstämman kom senare att återkallas av ekonomichefen i Monark Finans.

Den tredje bolagsstämman avhölls fredagen den 27 oktober kl. 17:00 på Hotell Clarion Gillet, Uppsala. Lokalen var bokad i Ekonomichefens namn och inte Monark Finans AB. Vid stämman närvarade ekonomichefen för Monark Finans AB, redovisningschefen för Monark Finans AB och VD:n för EasyTelecom International AB (Publ). Vad som eventuellt beslutades på denna stämma är f.n. okänt.
Helt klart är emellertid att samtliga ovan avhållna bolagsstämmor genomförts utan att kallelse eller formkrav i övrigt varit laga ordning. Syftet från styrelsens och ekonomichefen synes vara att genomföra stämmorna utan att ge övriga aktieägare möjligheten eller chansen att kunna delta och föra sin talan på stämmorna.

Mot bakgrund av att det redan är känt för styrelsen och ekonomichefen för Monark Finans AB att den senaste stämman genomförts i strid med bestämmelserna i aktiebolagslagen så är eventuella beslut som tagits på stämman därmed inte giltiga i det fall aktieägare lämnar protest. Det är nog också därför som ekonomichefen i Monark Finans redan har utlyst en ny bolagsstämma i Monark Finans, se länken:

https://poit.bolagsverket.se/poit/Pu...bar.presentera

Kallelsen skedde så snart ekonomichefen insåg att stämman den 27 oktober 2017 var olagligt hållen redan från start. Vi vill därför uppmana dig som aktieägare att tillvarata dina intressen och skydda ditt innehav genom att delta på stämman. För dig som är inlåningskund utgör bolagsstämman en möjlighet att ställa ansvariga mot väggen och bringa klarhet i vad som händer med kundernas pengar och bolagen.

Den nya stämman ska enligt kallelsen hållas 2017-11-15 klockan 17:00 på Hotell Clarion Gillet i Uppsala.

Anmäl din närvaro på stämman genom brev med posten till:
Monark Finans AB (Publ)
Box 2078
750 02 Uppsala

Eller så dyker du bara upp. Vi vet att media har för avsikt att komma till stämman den 11 november 2017 för att ställa frågor till de personer som är de verkliga huvudmännen i Monark Finans och 24Money Spar.

Slutligen vill vi uppmana alla kunder och fordringsägare att snarast vända sig till Kronofogden för att kräva betalning av Monark Finans AB eller 24Money Spar AB. Det säkraste sättet att skydda kundernas och minoritetsaktieägarnas intresse är att bolagen försätts i konkurs så att en konkursförvaltare kan ta kontroll över tillgångarna och förvaltningen.
Citera
2017-11-02, 20:31
Medlem
Billsource pekar ut det uppenbara i sammanhanget. Mattias Ane trodde han var smart och förfalskade bokföringen i 24Money Spar AB och Monark Finans AB. Skojaren och den kriminella f.d. amatörrevisorn använda sig dessutom av påhittade och falska personer i ett simpelt försök att lura Finansinspektionen. Finansinspektionen synade bedragaren Mattias Ane och det slutade med att tillståndet återkallades, hahaha vilken jävla amatörrådgivare.

Min egen reflektion och inställning är att Mattias Ane som är ekonomichefen i Monark Finans AB och 24Money Spar AB är ett levande skolboksexempel på en tvättäkta psykopat. Mattias Ane går under många namn nuförtiden, t.ex. Andreas Johansson, Christopher Johansson, Linda Jon, Carlos Hernandez, juristen m.fl. Mattias Ane är nog den fegaste människan som går i ett par skor, han vågar inte ta ansvar för något och han är fullständigt likgiltig inför den skada som han orsakar alla kunder i 24Money Spar AB och Monark Finans AB.

Ett exempel på hans sjukliga beteende är att han skryter om hur han manipulerar och styr Ekobrottsmyndigheten och Finansinspektionen. Kanske är det så i hans egna fantasier. Fejk, bluff och lögner är allt som Mattias Ane består av, en pajas utan ryggrad. Hans sambo Gisela Hallgren, Gubbäcksvägen 8, Gävle har varit med och plundrat 24Moneys kontor i Uppsala. Kanske behöver hon möbler och datorer till sitt privata projekt som hennes arbetsgivare inte känner till.

Mattias Ane brukar också skryta om hur han lyckas blåsa Arbetsförmedlingen i Gävle på pengar, där lite mutor fungerar som smörjmedel. Bidrag och andras pengar är Mattias Ane melodi, som en sann moderat politiker. Hans partikamrater hos Moderaterna i Gävle måste vara riktigt stolta över att ha en av Sveriges störta bedragare som partivän.

Bedragaren och skojaren Mattias Ane och hans sambo Gisela Hallgren arbetar hårt för att hjälpa Firoz Patel att plundra Monark Finans AB och 24Money Spar AB. Förhoppningsvis kommer det många aktieägare och sparkunder den 11 november och ställer Mattias Ane och hans kumpaner mot väggen och det ska bli kul att se hur de kommer att hantera media.
Citera
2017-11-02, 20:39
Medlem
Skojarbolaget Monark Finans AB (Publ) också under namnet Monark Finance, tidigare 24Money Payments AB (Publ).

Lite mer information om 24Money eller Monark Finans AB (Monark Finance) som bolaget numera heter. Varning - de har satt upp en ny hemsida så att de kan fortsätta lura kunder, http://www.monarkfinance.com/.

Bolagsskojaren och bedragaren Mattias Ane tillsammans med Firoz Patel arbetar hårt för att vilseleda och lura kunderna i 24Money. Den 20 oktober 2017 har ett nytt ärende kommit in till Bolagsverket där styrelsen ska bytas ut och postadressen ändras. Samtidigt passar Mattias Ane på att byta namn på bolaget till 24Money Payments AB vilket de gör för att förvirra kunderna ännu mer.

Den 27 oktober 2017 höll bedrägeriligan Mattias Ane, Firoz Patel, Siddiq Mohamed och Nigel Atterbury också en extra bolagsstämma i Monark Finans AB (Monark finance) tidigare 24Money Payments AB utan att bjuda in några övriga aktieägare. Klockan 17:00 på hotell Clarion Gillet i centrala Uppsala.

Monark Finans AB (Publ) 556884-4483 drivs vidare utan personal i Sverige med penningtvätt och finansiering av terrorism som affärsidé. Firoz Patel, Siddiq Mohamed, Nigel Atterbury och Mattias Ane lever på trafficking, droger och att tvätta pengar åt den undre världen.

Firoz Patel ligger bakom Payza www.payza.com tidigare AlertPay som lurats tiotusentals kunder på pengar genom åren. En penningtvättsorganisation som Firoz Patel och hans bror Ferhan Patel ligger bakom.

Ett gott råd till alla kunder som är på väg att bli blåsta av Monark Finans AB eller Monark Finance. Gå till kronofogden snarast, snart är alla tillgångar borta. Mattias Ane, Siddiq Mohamed, Firoz Patel jobbar hårt på att sno åt sig allt av värde och de kommer inte lämna någonting kvar.

Intressanta profiler på bedragarna
https://www.facebook.com/siddiq.mohamed.100?fref=ts
https://www.facebook.com/mattias.ane?fref=ts
https://www.facebook.com/fijmeister?fref=ts
https://www.facebook.com/gisela.hallgren?fref=ts

#Payza #money laundering #financing of terrorism #swindle #fraud #ponzi scheme #gävle #Engelska skolan #Mattias Ane #Gisela Hellgren #droger #narkotika #penningtvätt #terrorism #organiserad brottslighet #minverksamhet #bedragare #bedrägeri #bokföringsbrott #investeringsbedrägeri #Firoz Patel #Siddiq Mohamed #Nigel Atterbury #Alertpay #scam #lurendrejeri
Citera
2017-11-07, 10:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Massor av inlägg raderade då de mest tjänade till att nämna huvudpersonens namn eller att lägga till "taggar" (vi har en sådan funktion men dessa försökte optimera sökningen på exempelvis Google).

Här diskuterar vi fakta och håller inte på med en lång tagglista i slutet av varje inlägg. De som gör så kommer att varnas.

/Moderator
Senast redigerad av SkepticalHippo 2017-11-07 kl. 15:31.
Citera
2017-11-09, 17:46
Medlem
Henric Clewehielm (Guteskiöld, Johansson, vilket namn man nu ska använda för honom) var inblandad i Stockhousehärvan på nittiotalet och blev dömd för ekobrott. Han var även inblandad i Acme Associates AB:s konkurs där sparare förlorade flera hundratals kronor. Och nu verkar detsamma hända 24Money - det finns återigen en risk att spararna kommer att förlora flera hundratals kronor, och Henric Clewehielm är iblandad här också. Är det ingen som ser ett mönster här?? Så jag kallar det jag läser på hemsidor som www.clewehielm.info, och de nyhetssidor med nyhetsartiklar som länkas där, för fakta, fakta rörande den här personen som under flera år verkar ha varit involverad i företag som slutligen kopplats till ekobrott, bedrägeri, förskingring.

Jag är lite nyfiken här- vart är de bevis att det McCash påstår om Mattias Ane, Firoz Patel, Gisela Hallgren, Siddiq Mohamed och Nigel Atterbury är sant? Vart kan man läsa detta, förutom i hans inlägg? Han verkar bara vilja smutskasta dessa personer och styra bort uppmärksamheten från Henric Clewehielm. Har ni inget att säga om det han har varit involverad i och det som skrivits om honom? Han är ju en tidigare dömd ekobrottsling!

Angående den nya ledningen som McCash hänger ut så tror jag att de har väldigt fullt upp med att försöka reda ut den här härvan som Henric Clewehielm har ställt till med, och jag hoppas verkligen att spararnas pengar inte är helt förlorade!
Att Billsource vill att 24Money går i konkurs är ju helt sjukt! Det hjälper ju inte spararna alls! Går företaget i konkurs så kommer ju spararna aldrig att få sina pengar tillbaka. Det var ju det som hände Acme - det företaget gick i konkurs och spararna förlorade alla sina pengar.
Jag hoppas verkligen att historien inte upprepar sig så det som hände med Acme händer 24Money!
Citera
2017-11-24, 23:46
Medlem
Carl Sigge Peder Amitage har bytt namn till Carl Alex Abanker.

Carl Axel Abanker är äkta mytoman, psykopat, bedragare, manipulatör.

Vi på Flashback hittar dig alltid först och kommer alltid hitta dig !

Du kan byta namn hundra gånger, men Du kan aldrig byta ditt person nummer

Välkommen till verkligheten Carl Axel Abanker

Person nummer : 19550929-1497

Car Axel Abanker
c/o Axcap Partners Ab
Påvel Snickares Gränd 12 4tr
753 20 Uppsala

Särskild postadress

Carl Axel Abanker
Box 378
101 27 Stockholm

Källor : Skatteverket, Ratsit, Minuc, Minupplysning
Citera
2017-12-26, 20:03
Medlem
Trodde Moberg satt inne ...lugn & ro men OK då kör vi igen!!Moberg blåser alltså fortfarande på med ”guld & investeringar ” i Uganda 😆
folks Moberg & Rexlinger är Blåsare & tjuvar inget annat !!
LÅTER DE FÖR BRA FÖR VA SANT SÅ ÄR DE SÅ !!=

Citat:
-Varje inlägg som vi kan köpa idag för 100,000 kr Har redan När den första
Emission sker ökat mycket i värde. När den internationella listningen som är
Planerad i Hongkong eller London 2014 har värdet av lagren ökat med 2000 ggr och vara värt 200 miljoner SEK per dag var och köpt post för 100.000 SEK ..
När utsläppen i Sverige sker 2012 kommer AAGM ltd vara värt 2,5 miljarder kronor ..
Aktieägarna kan när utsläppet sker, tillåtas att sälja 10% av sin
Innehav och målvärdet in 10% är 10 miljoner kronor. Så Investera 100.000 kronor
November 2011 och sälj 10% och du kommer att få 10 miljoner SEK före skatt ..
Du behöver inte sälja det. Det totala värdet av en köpte Post 100.000 SEK
Har inom ett år ökade till 100 miljoner SEK.
😆😆

Facebook
Citat:
Sören Moberg 22 december A new Residency, totally Winter-free surrounding ‬
‪:-) Lovely beaches, Gold and Diamonds, and lovely developments for the investment . ‬

‪Moberg är väl Portad i Uganda ? ‬

President -Association of the Representatives of Kingdom Bunyoro-Kitara CLBG
Citat:
22/1 2013
" Dear Mr X
greetings and thank you for your message.
HAHAHAHAHAHAHAHA DUKE of LOARRE ….. OF WHAT ?
SÖREN MOBERG REALLY IS A DREAMER and HAS A LOW SELF-CONSCIOUSNESS but UNFORTUNATELY YOU CAN WRITE WHAT YOU WANT ON THE INTERNET . THE PROJECT
DOES NOT EXIST .SÖREN MOBERG IS A CHARLATAN . "

"Peter G President -Association of the Representatives of Kingdom Bunyoro-Kitara CLBG
<arkbk.president@bunyoro-kitara.org>
Datum: 5 februari 2013,
Dear Mr. X
" Thank you for your email.
MR. MOBERG HAS NEVER SPOKEN TO HM the OMUKAMA OR TO ME ABOUT SOMETHINGS, PERSONALLY.
SÖREN MOBERGS PROJECT DO NOT EXIST IN BUNYORO-KITARA KINGDOM "

AAGM brudarna = Marianne Rexlingers egna polare ! försörjer alltså Moberg & Rexlinger idag fick väl pröjsa DUKE OF LOARRE titeln oxå så Moberg kunde blåsa Uganda kungen bortkastat dyrt för 3 veckor innan Mobergs prinsblåsning avslöjas 😆

Citat:
KAN EN SVENSK BLI ADLAD
Det stora problemet är självutnämnda furstehus, som erbjuder sig att förläna*adelstitlar i samband med att stora summor donerats – i praktiken används*titelförsäljning som en försörjningsväg.*Det finns gott om dem och det finns dessvärre svenskar som fallit för frestelsen – titlarna saknar värde trots donationer på tiotusentals*eller hundratusentals kronor.

https://jonar242.wordpress.com/2014/...dlad/#comments

Blåljuger på Linkedin & Facebook
Mobergs variant av ”släktskapet ” blev ;

Citat:
Utmärkelser och priser
HRH Prince of Bunyoro Kitara
Bunyoro Kitara Kingdom
augusti 2012Honorary Prince of Bunyoro Kitara, DUE TO THE EFFORT OF BRINGING INVESTMENT TRADE AND DEVELOPMENT to the kingdom.
Order of Omukama Chwa II Kabalega, Grand Royal Collar
Order of the Coronet Wearer, Class I
Duke of Loarre 

Tydligen tror några AAGM ”investerare ” fortfarande på Mobergs jidder ”prinsåterkallesen oxå är återkallad ”
kan informera finns bara ETT officiellT brev på Royal House Of BABIT s ( Bunyoro Kitara KINGDOM ) självklart finns inte heller Sören Moberg Medlem i slutna gruppen

Typ hur liksom !?
”eftersom misslyckande att behålla ett anspråk betyder
FULLSTÄNDIGT OÅTERKALLIGT OCH PERMANENT FÖRVERKANDE AV DET KUNGLIGA PREROGATIVET”

Prins på Bunyoro Kitara KIngdom får sparken hela brevet nästa post !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in