Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-07, 06:38
  #1
Medlem
Jag vänder mig till er som har/haft pengar sparade hos fundior. som vi vet så har de problem med att betala ut kundernas sparkapital för tillfället och de har gång på gång skjutit upp det "slutdatum" då alla kunder skall ha fått sina pengar. jag är själv en av deras kunder som väntar på mina dröjande pengar. jag vill gärna höra andra kunders erfarenhet kring detta och er nuvarande situation, hur länge har ni väntat? vad har ni fått för besked? vad tänker ni göra i fall de fortsätter att skjuta upp utbetalningen?
Citera
2013-04-09, 18:05
  #2
Medlem
ingen fundiorsparare här?
Citera
2013-04-09, 19:02
  #3
Medlem
Nej inget fundiorsparande här.
Kan bara bidra med den här länken, http://www.di.se/artiklar/2013/4/3/f...ngarna---igen/ med aktuell information.
Citera
2013-04-30, 08:29
  #4
Medlem
Handarbetas avatar
Jag har väntat på mina pengar i två månader! Jag lever/överlever just nu på kredit.
Lyssna gärna på programmet "Plånboken" i radions P1 (sändes första gången 20130424).
Citera
2013-05-23, 17:24
  #5
Medlem
Handarbetas avatar
Meddela dig gärna till mig!
Citera
2013-06-13, 10:24
  #6
Medlem
Hej. Jag har en hel del där och ringde precis idag igen (väntat 3 månader) och bad om delutbetalning då jag är student och ska betala skolan etc men det lät som det är rätt uppgivet. När jag frågade hur lång tid det kan ta så sa han att han ej visste det men han frågade alltså inte ens om mitt kontonummer/namn vilket gjorde mig rätt orolig alltså.

Överväger att dra mig till kronofogden men funderar på om det är en bra eller dålig grej. Är ju förresten en sjukt otrevlig situation med tanke på att de fixar fastighetsaffärer och fick så negativ press så även om det rent hypotetiskt var lugnt när de blev av med sitt tillstånd så bör det ju vara svårt att få till bra fastighetsaffärsförsäljningar. Ser man att det är någon som jobbar på fundior som säljer och vet att de behöver pengar kanske man drar till med 10% lägre bud.

Nää usch, är sjukt orolig och har inne en betydande summa där. Kan väl hända att folk nämner att det är sånt som kan hända utan insättningsförsäkring och det kan mycket väl vara så men det gör det hela inte bättre nu.
Citera
2013-06-14, 16:40
  #7
Medlem
Jag har väntat i 4 månader och brukar ringa 1 gång i månaden och det är samma visa varje gång att dem säger att dem är på väg att avsluta en fastighetsaffär och att dem gör fortlöpande utbetalningar varje månad. Jag undrar också finns det någon som har fått pengar utbetalda ?!
Citera
2013-06-14, 17:14
  #8
Medlem
Jag hade två konton, ett på ca 4,5k och ett med mer pengar och jag fick faktiskt den mindre summan utbetald för kanske en månad sen då jag mailade och ringde och berättade om min nuvarande situation (student och detta mina CSN-pengar) och gjorde samma sak några ggr men nu verkar detta avsevärt värre.
Citera
2013-06-15, 03:17
  #9
Medlem
B´stards avatar
Fundior är ett skojarbolag, personerna som är inblandade i det har varit med i massa andra skitbolag. Fastighetsrörelsen gick inte runt då de har helt orimliga kostnader för den, så för att täcka upp för den så började de erbjuda höga räntor, pengarna där skulle användas till konsumentlån osv.

Men ni borde googlat skiten innan, många som varnade för de här skojarna...
Citera
2013-06-26, 18:14
  #10
Medlem
Handarbetas avatar
Så vitt jag har kunnat förstå, är det nu bara Kronofogdemyndigheten, som kanske kan hjälpa oss ...
Citera
2013-06-28, 12:26
  #11
Medlem
Ingen som har fått pengar än eller?! Oroväckande att dem skjuter upp årstämman hela tiden också.
Citera
2013-08-06, 15:44
  #12
Medlem
bogstas avatar
bolaget har nu startat en rekonstruktion vilket innebär att alla pengar är brända. Genom rekonstruktion skyddar dom sina egna tillgångar tom från kronofogden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback