Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det leder rakt mot mörkret, helvetet, hämnden/återställandet av jaget, död och pina.

När den känslomässigt störde narcissisten Madsen känner motgångar istället för medgångar och hyllningar, växer den sexualsadistiska driften sig än starkare. Är så förbannat plågsamt att anses som en looser. Egot måste ju gödas, måste få näring. De sjuka sexualsadistiska drifterna pockar på.
Känslan av att få makt och kontroll över en annans människas liv. Se livet försvinna i offrets ögon.
Se paniken. Se rädslan. Känna offrets olidliga smärta. Känna makten.
Att få leka Gud och Djävulen på samma gång.
Eufori.
Ta tillbaka känslan av makt igen.

Känslan av förlorad kontroll och att bli sviken frammanar undantryckta känslor från hans barndom.
Kärlekslös uppväxt. Ensam utan vänner. "Övergiven" av mamma som ändå var en "betydelselös" figur.
Pappan som enda vän. En gammal och känslomässigt hämmad pappa som präglat sonen med en primitiv kvinnosyn.
En rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
Som Madsen berättat för författaren Thomas Djursing.

Citat:
Frånvaron av mamman var ingen stor sak, enligt Peter Madsen.
”Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten. Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.

(Från Aftonbladet Plus)

Jag tror att Madsen blivit empatistörd under barndomen. Självbevarelsedrift har gjort honom avtrubbad, känslomässigt. Han har säkert tidigt flytt in i fantasier för att skydda sig.
När han blir lite äldre utvecklas fantasierna till sexualsadistiska scenarion.
Att han utåt sett bryr sig så lite över att mamman "försvann" visar nog på en mycket onormal reaktion. Han undantränger en djup saknad. Vänder det till ett kvinnohat, ett kvinnoförakt.
Han skall minsann aldrig bli beroende av en kvinna. Kvinnor sviker, som mamman.
Jag tror att offret symboliserar hans mamma.
Han plågar och plågar, om igen.
Dödar. Styckar.
Den ultimata skändningen och hämnden.
Näring till hans sadistiska fantasier.
Nu blev han MAN igen.
Inte den lille övergivne, svikne pojken.

Jag måste ändå invända..

En mamma som är ”djupt religiös” - och samtidigt har 4 barn med olika pappor i 26års åldern och som efter Madsens pappa söker räddningen i en ny man – istället för Gud och sin församling.. Dessutom var denne "djupt religiösa" kvinna otrogen gentemot Madsens föråldrade pappa och ville kasta ut honom från hemmet för att bereda plats åt en ny pappakandidat..

Nej. Den förklaringen har Madsen hittat på.. eller blivit itutad av sin far.

Han kan ju omöjligen ha känt sin mamma med tanke på de sporadiska möten EN gång per år från och med 6årsåldern. När skulle han ha haft religiösa diskussioner med henne?

Sen om mamman inte visste något om ubåtar eller raketer (eller andra världskriget) betyder ju inte att hon inte visste något, men det låter ju som att detta kommer från Madsens far vars budskap Madsen sen har anammat, eftersom det var det enda som gällde i ”Madsens familj”.

Madsens storebror har vittnat om att Madsen ville bestämma samtalsämnet (krigen, raketerna och ubåtarna) för att han överhuvudtaget skulle vilja komma på besök – under julen.

Det är klart att Madsen är empatistörd. Han tycks inte vara den enda i sin familj som är det.

För vanliga människor med vanliga mammor är det solklart att man skulle sakna sin mamma ifall man var tvungen att avstå hennes sällskap, men vi måste också komma ihåg att Madsens mamma omöjligen kan ha varit en ”vanlig mamma”. Så det är inte heller omöjligt att saknaden efter henne inte blir stor. Jag kan inte tänka mig att den mamman har haft särskilt mycket att ge sina ungar..

Möjligtvis kan Madsen ha saknat en mammafigur i sitt liv – åtminstone i smyg. Men det behöver inte vara hans egen mamma som troligtvis saknade förmåga att agera mamma till någon.
Senast redigerad av sno 2017-10-27 kl. 10:29.
Citera
2017-10-27, 10:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Påståendet att hon fick luckan i huvudet är ju falskt.

Men är det någon som har räknat ut hur tung luckan måste ha varit för att ha kunnat döda henne, alternativt hur hög gravitationen måste ha varit, alternativt hur långt den måste ha fallit?

Gravitationen är vad den är, vill du ändra på den får du åka till en annan planet

Allt samspelar, tyngd, massa, hastighet, men inte minst utformning, läget på huvudet, och "undfallenhet". Lägg huvudet dikt an mot röret och släpp luckan, så krossas skallen av relativt låg massa/hastighet. Håll huvudet lite åt sidan, fritt i luften, och stå med böjda knän, så trycker luckan mest bara huvudet åt sidan utan någon större skada.

Så att räkna på detta som exakt vetenskap, är utomordentligt komplicerat. Det är så många variabler som vi inte känner till, att man skulle få massvis med diagram som resultat, närmast oändligt antal svar.

Observera att en liten blykula på några gram är tillräckligt för att döda, bara hastigheten på kulan är hög nog, samtidigt som en tillräckligt tung blyklump som sakta sakta läggs på huvudet också kan vara tillräcklig, bara den är tung nog. I fallet med kulan kan huvudet vara "fritt i luften", i fallet med blykumpen måste det finnas ett "mothåll" annars flyttar huvudet bara på sig, av kraften från klumpen.

I fallet med luckan i ubåten menar jag att luckan aldrig hinner få en tillräckligt hög hastighet, samtidigt som det inte finns något mothåll för huvudet. Så man kan säkert få en rejäl smäll i huvudet, men luckan kommer mest bara trycka huvudet åt sidan. Dessutom kommer med allra största sannolikhet armarna vara i vägen, ty, de har man inte ned längs sidorna som om man dansade irländsk dans, när man klättar upp ur en ubåts-lucka, de har man uppsträckta för att ta sig ut ur ubåten.

Nu vet vi ju att det inte gick till så som PM säger, men redan innan huvudet var funnet framförde jag ovanstående. Efter att huvudet hittades, är det nog ingen som har ifrågasatt det hela längre, finns liksom ingen mening, i alla fall inte i fallet KW. Men visst, rent tekniskt kan det ju vara en intressant diskussion. Därav mitt svar
Citera
2017-10-27, 11:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, det leder rakt mot mörkret, helvetet, hämnden/återställandet av jaget, död och pina.

När den känslomässigt störde narcissisten Madsen känner motgångar istället för medgångar och hyllningar, växer den sexualsadistiska driften sig än starkare. Är så förbannat plågsamt att anses som en looser. Egot måste ju gödas, måste få näring. De sjuka sexualsadistiska drifterna pockar på.
Känslan av att få makt och kontroll över en annans människas liv. Se livet försvinna i offrets ögon.
Eufori.

Känslan av förlorad kontroll och att bli sviken frammanar undantryckta känslor från hans barndom.
Kärlekslös uppväxt. Ensam utan vänner. "Övergiven" av mamma som ändå var en "betydelselös" figur.
Pappan som enda vän. En gammal och känslomässigt hämmad pappa som präglat sonen med en primitiv kvinnosyn.
En rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
(Från Aftonbladet Plus)

Jag tror att Madsen blivit empatistörd under barndomen. Självbevarelsedrift har gjort honom avtrubbad, känslomässigt. Han har säkert tidigt flytt in i fantasier för att skydda sig.
Att han utåt sett bryr sig så lite över att mamman "försvann" visar nog på en mycket onormal reaktion. Han undantränger en djup saknad. Vänder det till ett kvinnohat, ett kvinnoförakt.
Dödar. Styckar.
Nu blev han MAN igen.

Tack for detta innlegg, her tror jag verkligen at du fångade essensen av PM.
Citera
2017-10-27, 11:36
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jo, det tror jag faktiskt. - Den omnämndes också i en SvD-artikel av en journalist som intervjuat PM för ett antal år sedan; jag vill minnas att det var den här artikeln:
https://www.svd.se/raket-madsen--gal...n-inte-valdsam
(nu bakom betalvägg, vilket den inte varit tidigare).
https://www.google.se/search?sa=G&hl...1iH6bZSmyrUyM:
(Randy ser ut att snart få kramp i benen).
Kramp i benen? Nja, inte om man amputerar dem..😬
Detta med tatueringen ger verkligen utrymme för tolkningar av PMs relation med hustrun. Ja, det finns många mensker i vår herres hage, som farfar skulle ha sagt. Suck. Vilken satans vidrig tatuering.
Citera
2017-10-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Kramp i benen? Nja, inte om man amputerar dem..😬
Detta med tatueringen ger verkligen utrymme för tolkningar av PMs relation med hustrun. Ja, det finns många mensker i vår herres hage, som farfar skulle ha sagt. Suck. Vilken satans vidrig tatuering.
Jag kunde inte öppna tatueringsbilden Vad var det för något?
Citera
2017-10-27, 11:41
Medlem
everythingiss avatar
Jag har kämpat med att försöka förstå Madsen och på något sätt sätta mig in i hur han har tänkt eller tänker, men jag inser att det är lönlöst då jag bara kommer fram till mer "normala" tankegångar. Jag läser era gärningsmannaprofiler och blir stundtals imponerad, och många känns spot on... Men ändå blir det svårt att ta in.

Om madsen varit normal och störd så kan det ha varit svartsjuka som var motivet eller den utlösande faktorn. Han kanske kände att det fanns en attraktion mellan honom och Kim, och när han gjorde närmanden så blev han avvisad och fick veta att hon redan hade en man som hon älskade. Jag skulle tro att madsen hade gogglat Kim och fattat tycke, han var nog helt säker på att de skulle ha en romans. Han kanske kände att hon svek honom eller var otrogen, det var ju hans Kim och bara hans.

Så långt kan jag förstå honom om det var så han kände, men om det var ett raseriutbrott som ledde till Kims död så kan jag inte sätt mig in i den situationen. Självklart är resten av hans handlingar helt omöjliga att sätta sig in i, förutom styckningen, för om det skulle vara en vanlig transportstyckning så förstår jag hur man under press skulle kunna göra en sådan för att rädda situationen man hamnar i om man råkat dräpa någon.

Nu är ju allt med det här mordet sjukt sjukt sjukt, så jag tror att det är för sjuka tankar hos madsen för att jag ska kunna förstå hur hans tankar har gått.
Citera
2017-10-27, 11:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För det första, de har inte talat om något syfte med filmerna väl? Ändå antar du en jävla massa. Varför?

Det andra: Klippen från IS/daesh där de mördar exempelvis personer från välgörenhetsorganisationer, journalister etc är inte "rekryteringsfilmer".
När drogkarteller/maffia grupper torterar exempelvis kidnappningsoffer för att sedan mörda dem och filmar detta och skickar det till kvinnans make, arbetsgivare eller dennes regering så är det inte för att mottagaren ska bli kåt eller tycka det är spännande på ett underhållande sätt.
Sedan kan det givetvis finnas de som finner någon skräckblandad förtjusning i denna typer av filmer men klippen filmerna är primärt inte avsedda för den kategorin tittare, som jag antar är fallet med "snuff" filmer.

Har åklagare/polis nämnt sexuell tortyr beträffande filmerna i fallet?
Hur vore det om du läste liverapporteringarna från häktningsförhandlingarna i stället för att kaxa.
Citera
2017-10-27, 12:03
Medlem
everythingiss avatar
Citat:

Eufori.

(Från Aftonbladet Plus)

Dödar. Styckar.
Nu blev han MAN igen.
Onekligen en väldigt färgstark beskrivning av Madsens möjliga tankar, eller undermedvetna tankar. Jag tycker att det här är den beskrivningen som känns troligast hittills, men vi kommer tyvärr aldrig få reda på hur hans sjuka sinne fungerar.
Citera
2017-10-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag har kämpat med att försöka förstå Madsen och på något sätt sätta mig in i hur han har tänkt eller tänker, men jag inser att det är lönlöst då jag bara kommer fram till mer "normala" tankegångar. Jag läser era gärningsmannaprofiler och blir stundtals imponerad, och många känns spot on... Men ändå blir det svårt att ta in.

Om madsen varit normal och störd så kan det ha varit svartsjuka som var motivet eller den utlösande faktorn. Han kanske kände att det fanns en attraktion mellan honom och Kim, och när han gjorde närmanden så blev han avvisad och fick veta att hon redan hade en man som hon älskade. Jag skulle tro att madsen hade gogglat Kim och fattat tycke, han var nog helt säker på att de skulle ha en romans. Han kanske kände att hon svek honom eller var otrogen, det var ju hans Kim och bara hans.

Så långt kan jag förstå honom om det var så han kände, men om det var ett raseriutbrott som ledde till Kims död så kan jag inte sätt mig in i den situationen. Självklart är resten av hans handlingar helt omöjliga att sätta sig in i, förutom styckningen, för om det skulle vara en vanlig transportstyckning så förstår jag hur man under press skulle kunna göra en sådan för att rädda situationen man hamnar i om man råkat dräpa någon.

Nu är ju allt med det här mordet sjukt sjukt sjukt, så jag tror att det är för sjuka tankar hos madsen för att jag ska kunna förstå hur hans tankar har gått.

Detta har inget med det att göra alls. Hela grejen är ju att han INTE hade några känslor eller band med Kim. Hade han haft det skulle han inte klarat av det här. Han har blivit felprogrammerad genom sina mörka tendendser och böjningar i många år. Han behövde få leva ut det han under lång tid sett på film: tortyr och mord - blod - skrik - makt. I en film från hans grupp Manifest visas (länk finns i tråden nånstans) ett fejkat mord. Folk sitter i publiken och uppskattar tilltaget. Det borras i en hjärna på flickan (bakom skynke som lyses upp så man ser konturer och skuggor om vad som händer), det huggs med kniv. Det är "blod". Sånt roade sig Madsen med. Och upplever man en sak tillräckligt många gånger så blir man luttrad. Och kan utsätta sig för mer och mer utan att bli äcklad.

Madsen har haft älskarinnan på ubåten. Han har haft hustrun på ubåten. Ensamma. Han har uppenbarligen inte varit i närheten av att döda någon av dom. Enbart kärleksmöten. Så varför dödade han och styckade Kim och dessutom var så oberörd efteråt vid räddningen? Han gjorde t o m tummen upp! Jo, han har inga som helst bindningar till Kim. Hon var också liten och nätt och skulle bli ganska lätt att hantera.

Transportstyckning var det definitivt inte. I så fall hade han lämnat torson hel, dvs utan tortyrliknande knivstick i vagina. Vad dessa symboliserar vet jag inte - kvinnoförakt?

Han njöt av sitt värv. Det här var inget som gick snett. Han hade en önskan att få uppleva något sånt här in live, och såg till att det blev så.
Citera
2017-10-27, 12:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta har inget med det att göra alls. Hela grejen är ju att han INTE hade några känslor eller band med Kim. Hade han haft det skulle han inte klarat av det här. Han har blivit felprogrammerad genom sina mörka tendendser och böjningar i många år. Han behövde få leva ut det han under lång tid sett på film: tortyr och mord - blod - skrik - makt. I en film från hans grupp Manifest visas (länk finns i tråden nånstans) ett fejkat mord. Folk sitter i publiken och uppskattar tilltaget. Det borras i en hjärna på flickan (bakom skynke som lyses upp så man ser konturer och skuggor om vad som händer), det huggs med kniv. Det är "blod". Sånt roade sig Madsen med. Och upplever man en sak tillräckligt många gånger så blir man luttrad. Och kan utsätta sig för mer och mer utan att bli äcklad.

Madsen har haft älskarinnan på ubåten. Han har haft hustrun på ubåten. Ensamma. Han har uppenbarligen inte varit i närheten av att döda någon av dom. Enbart kärleksmöten. Så varför dödade han och styckade Kim och dessutom var så oberörd efteråt vid räddningen? Han gjorde t o m tummen upp! Jo, han har inga som helst bindningar till Kim. Hon var också liten och nätt och skulle bli ganska lätt att hantera.

Transportstyckning var det definitivt inte. I så fall hade han lämnat torson hel, dvs utan tortyrliknande knivstick i vagina. Vad dessa symboliserar vet jag inte - kvinnoförakt?

Han njöt av sitt värv. Det här var inget som gick snett. Han hade en önskan att få uppleva något sånt här in live, och såg till att det blev så.
Självklart var det inte en transportstyckning, den var förmodligen en del av lustmordet. Stickskadorna i underlivet var mest troligt en sexuell handling, men det kan ju vara förakt och kvinnohat oxå. Jag kan tänka mig att Madsen kanske har en fetisch för eggvapen, eller eggverktyg, han njöt och kände lust av att låta kniven sjunka in i sitt offer.
Citera
2017-10-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kunde inte öppna tatueringsbilden Vad var det för något?

Hon har en skiss av (nyårs)raketen med Randy i position, den täcker i princip hela överarmen. Inte speciellt uppseendeväckande för mig. Hon var ju engagerad i Rymdlabbet och hade tagit cert för att arbeta med pyroteknik. Rakettens motor startes pyroteknisk, og til at overse arbejdet med de dele har Rumlaboratoriet nu tre certificerede pyroteknikere, Søren, Flemming og Sirid - min hustru - som har taget uddannelsen. Tidligere havde vi kun Søren, og han fik sit certifikat fornyet i denne omgang. Det skal man hvert femte år. https://ing.dk/blog/naar-vi-flyver-a...tmadsen-202643 Varför hade Raket Madsen himself inget sådant cert undrar jag då? Så intresserad som han var av pyroteknik?
Citera
2017-10-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Självklart var det inte en transportstyckning, den var förmodligen en del av lustmordet. Stickskadorna i underlivet var mest troligt en sexuell handling, men det kan ju vara förakt och kvinnohat oxå. Jag kan tänka mig att Madsen kanske har en fetisch för eggvapen, eller eggverktyg, han njöt och kände lust av att låta kniven sjunka in i sitt offer.
Jag tror det är en exakt upprepning av vad han sett på sina filmer. Och tyckte det var en bra idé att göra själv. Ibland är jag faktiskt FÖR dödsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in