Citat:
Ja, det leder rakt mot mörkret, helvetet, hämnden/återställandet av jaget, död och pina.
När den känslomässigt störde narcissisten Madsen känner motgångar istället för medgångar och hyllningar, växer den sexualsadistiska driften sig än starkare. Är så förbannat plågsamt att anses som en looser. Egot måste ju gödas, måste få näring. De sjuka sexualsadistiska drifterna pockar på.
Känslan av att få makt och kontroll över en annans människas liv. Se livet försvinna i offrets ögon.
Se paniken. Se rädslan. Känna offrets olidliga smärta. Känna makten.
Att få leka Gud och Djävulen på samma gång.
Eufori.
Ta tillbaka känslan av makt igen.
Känslan av förlorad kontroll och att bli sviken frammanar undantryckta känslor från hans barndom.
Kärlekslös uppväxt. Ensam utan vänner. "Övergiven" av mamma som ändå var en "betydelselös" figur.
Pappan som enda vän. En gammal och känslomässigt hämmad pappa som präglat sonen med en primitiv kvinnosyn.
En rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
Som Madsen berättat för författaren Thomas Djursing.
(Från Aftonbladet Plus)
Jag tror att Madsen blivit empatistörd under barndomen. Självbevarelsedrift har gjort honom avtrubbad, känslomässigt. Han har säkert tidigt flytt in i fantasier för att skydda sig.
När han blir lite äldre utvecklas fantasierna till sexualsadistiska scenarion.
Att han utåt sett bryr sig så lite över att mamman "försvann" visar nog på en mycket onormal reaktion. Han undantränger en djup saknad. Vänder det till ett kvinnohat, ett kvinnoförakt.
Han skall minsann aldrig bli beroende av en kvinna. Kvinnor sviker, som mamman.
Jag tror att offret symboliserar hans mamma.
Han plågar och plågar, om igen.
Dödar. Styckar.
Den ultimata skändningen och hämnden.
Näring till hans sadistiska fantasier.
Nu blev han MAN igen.
Inte den lille övergivne, svikne pojken.
När den känslomässigt störde narcissisten Madsen känner motgångar istället för medgångar och hyllningar, växer den sexualsadistiska driften sig än starkare. Är så förbannat plågsamt att anses som en looser. Egot måste ju gödas, måste få näring. De sjuka sexualsadistiska drifterna pockar på.
Känslan av att få makt och kontroll över en annans människas liv. Se livet försvinna i offrets ögon.
Se paniken. Se rädslan. Känna offrets olidliga smärta. Känna makten.
Att få leka Gud och Djävulen på samma gång.
Eufori.
Ta tillbaka känslan av makt igen.
Känslan av förlorad kontroll och att bli sviken frammanar undantryckta känslor från hans barndom.
Kärlekslös uppväxt. Ensam utan vänner. "Övergiven" av mamma som ändå var en "betydelselös" figur.
Pappan som enda vän. En gammal och känslomässigt hämmad pappa som präglat sonen med en primitiv kvinnosyn.
En rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
Som Madsen berättat för författaren Thomas Djursing.
Citat:
Frånvaron av mamman var ingen stor sak, enligt Peter Madsen.
”Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten. Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.
”Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten. Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.
(Från Aftonbladet Plus)
Jag tror att Madsen blivit empatistörd under barndomen. Självbevarelsedrift har gjort honom avtrubbad, känslomässigt. Han har säkert tidigt flytt in i fantasier för att skydda sig.
När han blir lite äldre utvecklas fantasierna till sexualsadistiska scenarion.
Att han utåt sett bryr sig så lite över att mamman "försvann" visar nog på en mycket onormal reaktion. Han undantränger en djup saknad. Vänder det till ett kvinnohat, ett kvinnoförakt.
Han skall minsann aldrig bli beroende av en kvinna. Kvinnor sviker, som mamman.
Jag tror att offret symboliserar hans mamma.
Han plågar och plågar, om igen.
Dödar. Styckar.
Den ultimata skändningen och hämnden.
Näring till hans sadistiska fantasier.
Nu blev han MAN igen.
Inte den lille övergivne, svikne pojken.
Jag måste ändå invända..
En mamma som är ”djupt religiös” - och samtidigt har 4 barn med olika pappor i 26års åldern och som efter Madsens pappa söker räddningen i en ny man – istället för Gud och sin församling.. Dessutom var denne "djupt religiösa" kvinna otrogen gentemot Madsens föråldrade pappa och ville kasta ut honom från hemmet för att bereda plats åt en ny pappakandidat..
Nej. Den förklaringen har Madsen hittat på.. eller blivit itutad av sin far.
Han kan ju omöjligen ha känt sin mamma med tanke på de sporadiska möten EN gång per år från och med 6årsåldern. När skulle han ha haft religiösa diskussioner med henne?
Sen om mamman inte visste något om ubåtar eller raketer (eller andra världskriget) betyder ju inte att hon inte visste något, men det låter ju som att detta kommer från Madsens far vars budskap Madsen sen har anammat, eftersom det var det enda som gällde i ”Madsens familj”.
Madsens storebror har vittnat om att Madsen ville bestämma samtalsämnet (krigen, raketerna och ubåtarna) för att han överhuvudtaget skulle vilja komma på besök – under julen.
Det är klart att Madsen är empatistörd. Han tycks inte vara den enda i sin familj som är det.
För vanliga människor med vanliga mammor är det solklart att man skulle sakna sin mamma ifall man var tvungen att avstå hennes sällskap, men vi måste också komma ihåg att Madsens mamma omöjligen kan ha varit en ”vanlig mamma”. Så det är inte heller omöjligt att saknaden efter henne inte blir stor. Jag kan inte tänka mig att den mamman har haft särskilt mycket att ge sina ungar..
Möjligtvis kan Madsen ha saknat en mammafigur i sitt liv – åtminstone i smyg. Men det behöver inte vara hans egen mamma som troligtvis saknade förmåga att agera mamma till någon.
Senast redigerad av sno 2017-10-27 kl. 10:29.
Senast redigerad av sno 2017-10-27 kl. 10:29.

Vad var det för något?